GRY STRATEGICZNE
Kawerna: Rolnicy z Jaskiń
"Symulator" życia krasnoluda.
cena:
259.90 233.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 233.9)
wysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 7
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 210 min.
wydawca: Lacerta (2015)
projektant: Uwe Rosenberg
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: standard euro (30 szt.)
Opis
Podczas gry wcielasz się w rolę krasnoluda żyjącego wraz ze swą rodziną w jaskini. Twoim głównym zajęciem jest rozbudowa i ulepszanie swojej jaskini oraz wydobywanie rudy i rubinów z kopalni. Te drugie są szczególnie ważne nie tylko z uwagi na dużą wartość, ale również na fakt, że możesz je w dowolnym momencie wymieniać na inne dobra lub żetony krajobrazu. Poza górnictwem, krasnoludy uwielbiają również wyprawy. To połączenie przyjemnego z pożytecznym umożliwia zdobywanie różnych ciekawych łupów. Zanim jednak wyruszysz na wyprawę, musisz zdobyć trochę rudy żelaza i dobrze się uzbroić. Prócz usprawniania jaskini, krasnoludy walczą o przetrwanie karczując lasy, hodując zwierzęta i uprawiając rolę. Powodzenia!
Zawartość pudełka:
20 jasnobrązowych znaczników psów35 białych znaczników owiec
30 szarych znaczników osłów30 czarnych znaczników dzików
30 brązowych znaczników krów
45 brązowych znaczników drewna
25 szarych znaczników kamieni
45 czarnych (akrylowych) znaczników rudy
20 czerwonych (akrylowych) znaczników rubinów
40 żółtych znaczników zboża
35 pomarańczowych znaczników warzyw
1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego
7x3 znaczników obór (w kolorach graczy)
7x5 dysków krasnoludów (w kolorach graczy)
7 dużych plansz graczy (z lasem po lewej stronie i górą po prawej)
1 średnia jednostronna plansza główna z trzema wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund 1 do 3
1 duża jednostronna plansza główna z polami rund 4 do 12
1 duża dwustronna plansza główna z wydrukowanymi polami akcji dla 1 - 3 graczy (i dla 4 - 7 graczy na odwrocie)
1 średnia dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 5 graczy (i dla 6 - 7 graczy na odwrocie)
1 mała dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 3 graczy (i dla 7 graczy na odwrocie)
4 podłużne plansze organizacyjne na żetony usprawnień
20 złotych monet oznaczonych „1”
24 złotych monet oznaczonych „2”
5 złotych monet oznaczonych „10”
1 żeton „dodatkowy krasnolud”
88 żetonów „1x żywność”
7 żetonów żniw
52 żetonów broni o różnej sile (1x „1”, 1x „2”, po 4x „3” do „13” oraz 6x „14”)
8 żetonów wielokrotności „4x” (na odwrocie: żeton żebrania „-3 złota”)
8 żetonów dóbr („8x owca”, „8x osioł”, „8x dzik”, „8x krowa”, „10x drewno”, „10x kamień”, „10x ruda” i „5x rubin”)
2 żetony „8 zwierząt”
17 identycznych żetonów usprawnienia: Izba
47 różnych żetonów pozostałych usprawnień
8 pojedynczych żetonów Korytarz (na odwrocie: Pieczara)
16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów (na: odwrocie Pole)
16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie: Małe pastwisko)
24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki korytarz (na odwrocie: Duże pastwisko)
40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na odwrocie: Pieczara/Pieczara)
40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na odwrocie: Małe pastwisko/Pole)
1 karta zdarzeń: Żniwa
12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund: 1 do 12)
7 kart pomocy: Rubiny i żniwa
7 kart pomocy Łupy z wyprawy (zawierającym łupy z wypraw o poziomach: od 1 do 8 na jednej stronie i od 9 do 14 na drugiej)
2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie osoby
1 notatnik do podliczania punktów
woreczki strunowe do uporządkowania zawartości pudełka
instrukcja (24 strony)
dodatek do instrukcji (8 stron) wyjaśniający wyprawy, żetony usprawnień oraz pola akcji
Często kupowane razem z Kawerna: Rolnicy z Jaskiń:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2016-03-01
Genialna gra
autor:
flajszman
Jedna z najlepszych znanych mi gier. Zapeania setki godzin zabawy i jest niezwykle głęboka, a z drugiej strony zasady nie są nadto skomplikowane i grać może w nią każdy, nieco ograny planszówkowicz.
Po każdej rozgrywce jeszcze godzinami zastanawiamy sie co mogliśmy zrobić lepiej i w każdej kolejnej grze doskonalimy przyjęte strategie, których jest mnóstwo. Co ważne nie ma jednej strategii wygrywającej.
Gra swietnie sie skaluje i działa dobrze na każdą ilość osób, także na dwie.
Polecam!!
Jedna z najlepszych znanych mi gier. Zapeania setki godzin zabawy i jest niezwykle głęboka, a z drugiej strony zasady nie są nadto skomplikowane i grać może w nią każdy, nieco ograny planszówkowicz.
Po każdej rozgrywce jeszcze godzinami zastanawiamy sie co mogliśmy zrobić lepiej i w każdej kolejnej grze doskonalimy przyjęte strategie, których jest mnóstwo. Co ważne nie ma jednej strategii wygrywającej.
Gra swietnie sie skaluje i działa dobrze na każdą ilość osób, także na dwie.
Polecam!!
dodano: 2015-11-27
Świetna!!!
autor:
banachow
Gdy dostarczono do mnie przesyłkę z Kawerną, zdziwiłem się jak wziąłem paczkę do ręki.
Przesyłka była ciężka 4-5kg! Pudełko jest duże, mało tego jest ono dosłownie wypchane. Masa elementów. Nie ma się co dziwić że tyle waży.
Jeśli jesteśmy już przy elementach gry to obowiązkowo trzeba tutaj zaznaczyć ze są one bardzo dobrze wykonane. Z racji ich ilości super sprawdza się tutaj jakiś plastikowy organizer z wieloma przegródkami.
Instrukcja jest spora ale dobrze napisana. Całkiem nieźle się ja czyta. Osoby które znają Agricole - młodszą siostrę Kawerny - będą mieć dużo łatwiej z przyswojeniem zasad gdyż mechanika gry jest bardzo zbliżona.
Co do mechaniki gry, jest to euro gra, work placement. W grze wykonujemy akcje ze wspólnej puli dla wszystkich graczy poprzez wysyłanie członków naszej rodziny - krasnoludów. Rozgrywka trwa 12 rund. Z pośród wielu akcji mamy możliwość między innymi na rozbudowę naszej groty, powiększanie rodziny, uprawę pól, hodowli zwierząt, zdobywanie łupów, pożywienia i wiele innych. Nie ma tutaj negatywnej interakcji. Początkowi gracze mogą czuć się przytłoczeni mnogością akcji do wykonania i ilością strategii do obrania. Mimo wielu zasad samą mechanikę można dobrze pojąć już po kilku rundach także nowi planszówkowcy spokojnie mogą zacząć od tego tytułu. Z racji mnogości możliwych ruchów i strategii ostrzegam przed rozgrywką z długimi myślicielami gdyż przeanalizowanie wszystkich ruchów może zając sporo czasu co na pewno zmęczy tych szybkich graczy.
Jednym z minusów tej gry jest jej wielkość, potrzeba bardzo dużego stołu, szczególnie przy 6-7 graczach.
Według mnie jest to dużo lepsza wersja Agricoli w której to zazwyczaj strategię opiera się na hodowli zwierząt. W Kawernie dodatkowo koncentrujemy się na budynkach, ich ulepszaniu - dają one na koniec sporo punktów. Myślę, że urozmaica to dużo bardziej rozgrywkę w porównaniu do Agricoli.
W grę grałem już kilka razy i po każdym razie mam niedosyt dlatego chętnie wracam do tego tytułu. Przez całą rozgrywkę trzeba się sporo nakminić nad ruchami, ale jest to taka pozytywna rozkmina :)
Podsumowując, świetny tytuł. Wymaga sporo czasu (przy większej ilości graczy) i dużego stołu. Świetnie sprawdza się też na 2 osoby. Próg wejścia w grę jest przystępny nawet dla początkujących graczy. Jeśli grałeś w Agricolę i Ci się spodobała lub lubisz ekonomiczne gry z dużą ilością surowców i strategii do obrania to Kawerna musi znaleźć się na Twojej półce:)
Gdy dostarczono do mnie przesyłkę z Kawerną, zdziwiłem się jak wziąłem paczkę do ręki.
Przesyłka była ciężka 4-5kg! Pudełko jest duże, mało tego jest ono dosłownie wypchane. Masa elementów. Nie ma się co dziwić że tyle waży.
Jeśli jesteśmy już przy elementach gry to obowiązkowo trzeba tutaj zaznaczyć ze są one bardzo dobrze wykonane. Z racji ich ilości super sprawdza się tutaj jakiś plastikowy organizer z wieloma przegródkami.
Instrukcja jest spora ale dobrze napisana. Całkiem nieźle się ja czyta. Osoby które znają Agricole - młodszą siostrę Kawerny - będą mieć dużo łatwiej z przyswojeniem zasad gdyż mechanika gry jest bardzo zbliżona.
Co do mechaniki gry, jest to euro gra, work placement. W grze wykonujemy akcje ze wspólnej puli dla wszystkich graczy poprzez wysyłanie członków naszej rodziny - krasnoludów. Rozgrywka trwa 12 rund. Z pośród wielu akcji mamy możliwość między innymi na rozbudowę naszej groty, powiększanie rodziny, uprawę pól, hodowli zwierząt, zdobywanie łupów, pożywienia i wiele innych. Nie ma tutaj negatywnej interakcji. Początkowi gracze mogą czuć się przytłoczeni mnogością akcji do wykonania i ilością strategii do obrania. Mimo wielu zasad samą mechanikę można dobrze pojąć już po kilku rundach także nowi planszówkowcy spokojnie mogą zacząć od tego tytułu. Z racji mnogości możliwych ruchów i strategii ostrzegam przed rozgrywką z długimi myślicielami gdyż przeanalizowanie wszystkich ruchów może zając sporo czasu co na pewno zmęczy tych szybkich graczy.
Jednym z minusów tej gry jest jej wielkość, potrzeba bardzo dużego stołu, szczególnie przy 6-7 graczach.
Według mnie jest to dużo lepsza wersja Agricoli w której to zazwyczaj strategię opiera się na hodowli zwierząt. W Kawernie dodatkowo koncentrujemy się na budynkach, ich ulepszaniu - dają one na koniec sporo punktów. Myślę, że urozmaica to dużo bardziej rozgrywkę w porównaniu do Agricoli.
W grę grałem już kilka razy i po każdym razie mam niedosyt dlatego chętnie wracam do tego tytułu. Przez całą rozgrywkę trzeba się sporo nakminić nad ruchami, ale jest to taka pozytywna rozkmina :)
Podsumowując, świetny tytuł. Wymaga sporo czasu (przy większej ilości graczy) i dużego stołu. Świetnie sprawdza się też na 2 osoby. Próg wejścia w grę jest przystępny nawet dla początkujących graczy. Jeśli grałeś w Agricolę i Ci się spodobała lub lubisz ekonomiczne gry z dużą ilością surowców i strategii do obrania to Kawerna musi znaleźć się na Twojej półce:)
Jedna z najlepszych znanych mi gier. Zapeania setki godzin zabawy i jest niezwykle głęboka, a z drugiej strony zasady nie są nadto skomplikowane i grać może w nią każdy, nieco ograny planszówkowicz.
Po każdej rozgrywce jeszcze godzinami zastanawiamy sie co mogliśmy zrobić lepiej i w każdej kolejnej grze doskonalimy przyjęte strategie, których jest mnóstwo. Co ważne nie ma jednej strategii wygrywającej.
Gra swietnie sie skaluje i działa dobrze na każdą ilość osób, także na dwie.
Polecam!!