gry planszowe strategiczne > Clash of Cultures Civilizations Expansion
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Clash of Cultures Civilizations Expansion

Clash of Cultures Civilizations Expansion

Rozszerzenie do gry Clash of Cultures.

cena:

169.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 240 min.

wydawca: Z-Man Games (2015)

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Expand your civilization's influence with Clash of Cultures: Civilizations, an expansion for Clash of Cultures. Discover fourteen historical civilizations, each with four unique advances and three unique leaders. Increase your cities with three new buildings (the apothecary, the market, and the obelisk), strengthen your armies with elephants and cavalry units, and keep your eyes on the seas festering with pirates. The fate of your civilization rests entirely on your shoulders!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-04-15 Twórcze rozwinięcie z małymi ale autor: mikuki

Szczerze mówiąc - bardzo dobra, nawet rewelacyjna podstawa Clash of Cultures, zawierająca wszystko co niezbędne do świetnej strategicznej zabawy - czyli modularną planszę, dającą zmienność, rozwój i dbanie o gospodarkę, oraz elastyczność celów gospodarczych vs. wojennych. Dodatek był więc naturalnym rozwinięciem bo apetyt był bardzo rozbudzony :)

Dodatek wprowadza kilka nowych elementów i postaram się je omówić po kolei:

- Cywilizacje
Kilka dodatkowych technologii na osobnej planszy, które niestety w przypadku różnych racji bywają nierówne, potrafią dać naprawdę olbrzymią przewagę dla niektórych nacji. I to widać, w naszych rozgrywkach preferowane były nacje które już rozpoznaliśmy jako " silniejsze". Plus duży za to, że są bardzo tematyczne (Rzymianie akwedukty, Egipcjanie uprawy, Bizancjum handel), więc można wybrać świadomie. Polecam elastyczne podejście do losowania i wyboru tych cywilizacji, aby ktoś nie czuł się pokrzywdzony.

- Leaderzy
Dla każdej z cywilizacji jest ich trzech. Znowu: są bardzo nierówni, ale są dodatkową jednostką, która może poruszać się po planszy i sytuacyjnie może zapewnić przewagę. Warto pamiętać, iż upolowanie takiego to 2 punkty zwycięstwa i do tego się głównie przydają.

- Nowe budynki
Market daje dostęp do nowych jednostek i wpływa wyrównująco na rozgrywki gdzie przeciwnik postawi na zdobywanie złota przez handlowanie ("Trade Routes"), przydaje się bardzo. Apteka pozwala przywracać stracone jednostki, jej użyteczność nie powala, Obelisk natomiast nie pozwala na zmianę koloru przy przejęciu miast - osłabia możliwości ataków kulturowych. Zasadniczo, dobrze że budynki nowe są, ale gdyby był tylko Market - straty by nie było.

- Nowe jednostki
To jest naprawdę świetne rozwinięcie w tym dodatku - Słonie bronią, Kawaleria atakuje, pojawiają się też wśród barbarzyńców. Potrafią naprawdę zmienić obraz walk, choć czasem prowadzą do mniejszego dynamizmu rozgrywki - jakoś szkoda tracić takiego ładnego słonia... a zwykłych żołnierzy wysyłało się do krwawego boju bez refleksji. Mimo że jednostki w zasadzie nie kosztują specjalnie więcej - inne zasoby po prostu. Mała uwaga: część jednostek w moim egzemplarzu była troszkę pogięta, ale do wyprostowania - po prostu taka produkcja. Jakości Cyklad jednak się nie spodziewajcie.

Podsumowując:
+ zróżnicowanie cywilizacji i nadanie klimatu każdej cywilizacji
+ nowe jednostki bojowe
+ strategia Trade Routes nie jest aż tak silna bo Market

- cywilizacje/leaderzy jednak nie zbalansowane

Zasadniczo: ocena 5, z małymi minusikami. Warto kupić i grać pamiętając o wadach tak aby czerpać jak najwięcej przyjemności z gry.
dodano: 2015-04-08 Must have ! autor: AndrzejK

Tak, dokładnie, to jest must have :)

Nie wiem skąd ostatnio planszomania zdobyła ten dodatek ale chwała im za to ! :) Mimo że nie jest najtańszy jak na dodatek to naprawde polecam.

Podstawowa gra, mimo że świetna, mogła się wydawać powtarzalna po jakimś czasie. Ten dodatek naprawde to zmienia.

Nie dość że mamy 14 cywilizacji to każda z nich ma po 3 liderów !!

Dodatkowo mamy 3 nowe elementy miast, miasta już nie będą się wyglądać tak samo :)

No i w końcu słonie (i kawaleria) o które był taki krzyk :) (są na okładce a ich tak naprawde w grze nie ma ;))

Podoba mi się bardzo że różne, czasami dziwne mechaniki są fabularnie w instrukcji wytłumaczone. Wielki plus za to.

Mamy jeszcze piratów którzy potrafią troche popsuć szyki. No i oczywiście kilka nowych kart, nowe startowe kafelki dla niektórych nacji i mega grube naklejki na kafelki, aby pamiętać o piratach ;)

Jeżeli macie Clash Of Cultures to naprawde zamawiajcie to jak najszybciej, nie będziecie zawiedzeni :) !