GRY STRATEGICZNE
Agents of Smersh
Kooperacyjna gra typu storytelling osadzona w czasach zimnej wojny w latach 70.
cena:
329.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 90 min.
wydawca: 8th Summit (2012)
projektant: Jason Maxwell
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
SMERSH is a portmanteau of two Russian words that translates to "Death to Spies." It operated as a counter-intelligence agency by the Red Army during the 1940s. Despite having had a large number of paid employees, little was known about the agency until recently when Russia opened their archives.
Agents of SMERSH is a cooperative Storytelling game that pits players as UN Secret Service Spies set in an alternate 1970s timeline against a newly formed and independent SMERSH. The game will be able to accommodate play with either The Encounter Book that contains over 1500 written encounters with a similar reaction matrix to Tales of the Arabian Nights - or played more simply with only encounter cards with shorter encounters and no matrix. Agents of SMERSH includes custom dice to determine success or failure of encounters, and more strategic play from what is typically expected of a Storytelling board game. There are plenty of James Bond gadgets, guns, cars, pop references and detailed artwork - not to mention a touch of humor. The game features the artwork of George Patsouras (The Resistance & Flash Point).
Z klimatem James Bond, gra oferuje możliwości stworzenia historii z odkrywania co chwila nowej niespodzianki. Jest to przyjemna, łatwa do nauczenia się (nowi gracze szybciutko załapią co trzeba zrobić), zabawna forma spędzenia czasu. Nie ma tu właściwie taktyki poza wyborem charekteru i cech specjalnych oraz póżniejszym podwyższaniu poziomu cech zwyczajnych. Gra losowa, ale też na tym polega jej urok. Czytanie fragmentów scenariusza, których jest ogromna ilość, jest za każdym razem super fajne, klimatyczne, daje dużo emocji i zabawy.
Gra jest kooperacyjna i polega na zgromadzeniu informacji co do miejsca przebywania szefa szajki i rozwaleniu jego organizacji. Można również zwalczać bezpośrednio jego podwładnych i po skasowaniu wszystkich czterech automatycznie gra się kończy. Sprawdza się treść zgromadzonych informacji i wygrywa jeśli zdobyło się właściwe.
Z uwagi na sporą ilość tekstu do czytania, wszyscy gracze muszą posiadać dobrą znajomość języka angielskiego.
Polecam.