dodano: 2011-12-07Jedna z ;epszych gier Essen 2011
autor:
Piotr Czuba
Z tytułów które wyszły w 2011 roku uważam tą grę za jedną z najlepszych.
Biorę pod uwagę jakość wykonania, klimat, trudność i prostotę zasad.
Jak dla mnie jest to średnio ciężka gra. Natomiast odpada jako pozycja imprezowa. Podczas rozgrywki trzeba być skupionym.
Grafiki są przepiękne co dodaje grze dodatkowego klimatu. Czas rozgrywki na pozimie 90-100 minut.
Akcja rozgrywa się w XIX wiecznej Szwajcarii która ledwo co odzyskała niepodległość - była okupowana przez wojska Napoleona.
Każdy z graczy ma za zadanie odbudowę Wsi poprzez wznoszenie nowych budynków i rozwój społeczności.
W grze występuje interkacja i ciekawe mechanizmy polegające na tym iż możemy doprowadzać do ślubów pomiędzy Wieśniakami różnych graczy (dzięki temu możemy korzystać w właściwości budynków innych graczy) i jednocześnie kontrolować rozwój poprzez narodziny i wysyłanie dzieci do szkoły - może to i brzmi dziwnie ale ten mechanizm sprawdza się bardzo dobrze. Nowi ludzie są nam potrzebni do tego aby korzystać z właściwości nowych budynków
Bardzo dobra gra a ja bardzo polubiłem Matthiasa Cramera. Po Glen More kolejna świetna pozycja tego młodego projektanta gier.
Z tytułów które wyszły w 2011 roku uważam tą grę za jedną z najlepszych.
Biorę pod uwagę jakość wykonania, klimat, trudność i prostotę zasad.
Jak dla mnie jest to średnio ciężka gra. Natomiast odpada jako pozycja imprezowa. Podczas rozgrywki trzeba być skupionym.
Grafiki są przepiękne co dodaje grze dodatkowego klimatu. Czas rozgrywki na pozimie 90-100 minut.
Akcja rozgrywa się w XIX wiecznej Szwajcarii która ledwo co odzyskała niepodległość - była okupowana przez wojska Napoleona.
Każdy z graczy ma za zadanie odbudowę Wsi poprzez wznoszenie nowych budynków i rozwój społeczności.
W grze występuje interkacja i ciekawe mechanizmy polegające na tym iż możemy doprowadzać do ślubów pomiędzy Wieśniakami różnych graczy (dzięki temu możemy korzystać w właściwości budynków innych graczy) i jednocześnie kontrolować rozwój poprzez narodziny i wysyłanie dzieci do szkoły - może to i brzmi dziwnie ale ten mechanizm sprawdza się bardzo dobrze. Nowi ludzie są nam potrzebni do tego aby korzystać z właściwości nowych budynków
Bardzo dobra gra a ja bardzo polubiłem Matthiasa Cramera. Po Glen More kolejna świetna pozycja tego młodego projektanta gier.