gry planszowe strategiczne > Wsiąść do Pociągu Widmo
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Wsiąść do Pociągu Widmo

Wsiąść do Pociągu Widmo

Cukierek albo psikus!

cena:

129.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 6 lat
czas gry: od 15 do 20 min.

wydawca: Rebel.pl (2022)
nr katalogowy: LFCACC139

wersja językowa: polska

Opis


Wsiąść do Pociągu Widmo to łatwa do nauczenia i szybka odsłona popularnej serii gier rodzinnych, doskonała, żeby wprowadzić do niej młodszych graczy. Podczas zabawy dzieci i rodzice będą zbierali specjalne, kolorowe karty platform, które pozwolą im zajmować kolejne odcinki na mapie Koszmarkowa.

Na czym to polega?
Na samym początku gry wszyscy uczestnicy otrzymują po 2 karty biletów. To nasze cele – wskazują miejsca na mapie Koszmarkowa, które będziemy chcieli ze sobą połączyć.
Aby utworzyć połączenie musimy zagrać zestaw kart platform, który kolorem i liczbą będzie odpowiadał odcinkowi, który chcemy zająć.
W swojej turze możemy zrobić jedną z dwóch rzeczy: dobrać karty lub utworzyć połączenie.
Gdy uda nam się zrealizować cel z karty biletu, odkładamy ją i dobieramy kolejną.
Gra kończy się w momencie, gdy któryś z graczy zrealizuje szósty bilet – to ona zostaje zwycięzcą!
Dlaczego pokochasz tę grę?
W odniesieniu do klasycznych wersji Wsiąść do Pociągu, ta jest dostosowana do potrzeb młodszych graczy: odcinki na planszy są krótsze, wagoniki większe, a poszczególne miejsca na mapie i na kartach biletów reprezentują nie tylko nazwy, ale też obrazki, dzięki czemu dziecko nie musi umieć czytać, by samodzielnie grać.
Uproszczone zostały też niektóre zasady, np. karty platform dobieramy wyłącznie w ciemno, co zmniejsza przewagę dorosłych w budowaniu strategii. Dodatkowo bilety nie mają wartości punktowej, a gra jest wyścigiem o to, kto pierwszy zrealizuje 6 tras.
Wsiąść do Pociągu Widmo to pełnoprawna, alternatywna gra podstawowa o własnym klimacie. Gracze odwiedzają Koszmarkowo, gdzie witają ich uroczo straszne grafiki oraz specjalne, nawiedzone wagoniki!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-04-30 Dobre wprowadzenie w świat "Ticketów" autor: Andrzej Stój

Gra Wsiąść do Pociągu - Widmo trafiła do naszej domowej kolekcji planszówek jako świąteczny prezent w czasie, kiedy wszyscy domownicy mieli już solidnie ograny wariant podstawowy, mapę USA. Z tego powodu nie wzbudził większego zainteresowania, choć sprawdził się doskonale jako "wprowadzenie" w świat Ticketóe dzieciaków, które jeszcze nie miały do czynienia z takimi planszowkami.

Patrząc z perspektywy najmłodszych graczy, to wydanie powinno dobrze się sprawdzić w roli "pierwszego Rockera". Liczenia jest tu znacznie mniej, niż w normalnych wersjach, a partie trwają znacznie krócej, co jest szczególnie ważne w przypadku kilkulatków. Większą losowość oraz brak punktacji za bilety (liczy się jedynie to, ile zrealizujemy, a nie jakie) nie pozwala na budowanie strategii z pełnowymiarowych wariatów, co nieco wyrównuje szanse młodszych ze starszymi (ale wiadomo, nie za darmo). To nie jest gra, w którą można zasiąść by móc rywalizować nawet podczas rodzinnej gry, nie takie jest jej przeznaczenie. Widmo sprawdzi się natomiast gdy kilkoro rówieśników zasiądzie do stołu albo kiedy zagraja dzieci z rodzicem (i wiadomo, negatywna interakcja będzie niemiłe widziana).

Jako wersja podstawowa, wprowadzenie w świat Ticketa, Widmo jest bardzo dobrą pozycją. Jako kolejne pudełko w kolekcji starszych dzieciaków albo dorosłych będzie zbędne.