GRY RODZINNE
Garden Dice
cena:
159.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.
wydawca: Meridae Games (2012)
nr katalogowy: MER001
projektant: Doug Bass
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Garden Dice is a strategic dice rolling and tile laying board game for 2 to 4 players, ages 10 and up. The board depicts a garden as a 6 x 6 grid where players place their vegetable tiles using dice rolls as coordinates. Dice are also used to water and harvest the tiles. Special tiles give players additional options and create new game dynamics. At the end of the game, bonus points are awarded for collecting sets of tiles, and the player with the most points after all tiles have been played is the winner.
Garden Dice uses simple rules but delivers an unexpected element of strategy. Clever dice usage and tile placement are rewarded and the game features opportunities for symbiotic play. Even seasoned gamers will find something new in Garden Dice.
ZALETY:
+ w zależności od graczy i ich zaciekłości - rodzinny grill w ogródku albo zaciekła bitwa zakapiorów wśród grządek
+ bardzo ładna oprawa, przemawia do starszych graczy (sentyment działkowy) oraz niegraczy (jest ładna i wygląda na prostą)
+ kilka modułowych dodatków, co pozwala regulować poziom skomplikowania i głębokość rozgrywki
WADY:
- przy wielu grach na "oskubanych" zasadach nieco się nudzi
- potrafi być bardzo złośliwa, zwłaszcza kiedy zawzięty doświadczony gracz gra z nieuważnym nowicjuszem - łzy nad planszą możliwe
- subiektywne: grze trochę brakuje odgórnie narzucanej zmienności - dlatego też warto kupić do niej karciany dodatek, który powoduje, że akcje graczy bardziej się od siebie różnią no i wprowadza zmiany środowiskowe oddziałujące na wszystkich graczy
PODSUMOWANIE:
Garden Dice to kolejna z popularnych gier wprowadzających do hobby, które posiadam i które często są wykorzystywane do zarażania ludzi planszówkowym bakcylem. Z jednej strony lubię ją mniej niż Takenoko i Castle Dice, ale z drugiej jest od nich nieco (albo bardziej - CD) tańsza, mniejsza, no i duzo łatwiejsza do zaoferowania czegoś doświadczonym graczom. Po prostu dorzucasz wszystkie dodatkowe elementy z pudełka - ptaszki, króliczki, zegary słoneczne, gnomy, kamienie - i gra staje się bardzo mocno złośliwa, oferuje sporo kombinowania i naprawde bawi, wypalając dość mocno komórki. A potem chowasz to wszystko i sadzisz na spokojnie warzywka z dzieciakami albo dziadkami. Nie jest to gra z mojej top 10 ale na pewno ją zatrzymam, bo doceniam jej uniwersalizm i unikalny, (przy)domowy klimat.