gry planszowe przygodowe > Forgotten Depths (edycja angielska)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Forgotten Depths (edycja angielska)

Forgotten Depths (edycja angielska)

Przygodowa gra fantasy ze specjalną mechaniką zagrywania kart

cena:

259.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 3
wiek: od 10 lat
czas gry: od 45 do 135 min.

wydawca: Grand Gamers Guild (2022)
nr katalogowy: GGDFDR01
projektant: Peter Albertson

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Forgotten Depths is a 1-3 player co-op dungeon adventure game that combines unique tile laying and hand management mechanics to deliver a substantial experience of exploration and combat.

The goal of the game is to get to the bottom of the dungeon and destroy the powerful entity that resides there. To make it, you’ll need to improve your heroes by finding items and buying new abilities with experience points you gain by exploring. Those experience points are in scarce supply and you’ll need to balance between saving them for abilities and spending them on the healing and keys you’ll also need.

The game is played by alternating between two main activities, Exploring and Encountering. You’ll start by Exploring, creating the layout of the level as you play, and discovering Ecology Elements. You choose when and where to Encounter the Elements you discover, and you go back to Exploring after each Encounter.

The game features:

3 Dungeon Level ‘Ecologies,’ each with their own unique Monsters, Features, and hard to find Legendary Locations
Character progression. Find and equip items, and purchase abilities and spells with your hard won XP.
30 unique Monsters. Never face the same Monster twice in a playthrough.
30 unique dungeon Features. Never discover the same Feature twice in a playthrough.
12 hard to find Legendary Locations, featuring unique encounters, treasures and effects, including 2 difficult to obtain fabled swords.
6 unique level bosses
Final boss with 27 possible configurations

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-08-11 Dungeon crawl v tile-placement autor: maruniewicz

Osobliwa to gra. Będąc w istocie niewielką grą karcianą przychodzi w absurdalnie dużym pudełku, którego -poprzez jego niewymiarowość - nie sposób nigdzie sensownie zmieścić. Większość kart jest w nieuzasadnionym tutaj rozmiarze tarot, w dodatku insert mieści je w koszulkach- stąd zapewne rozmiary pudła. Sama gra jest równie oryginalna co wymiary jej opakowania. W zasadzie mamy tutaj do czynienia z eksploracyjną grą przygodową, ale rdzeń rozgrywki (prócz spotkań i walk- o których niżej) sprowadza się do układania losowanych kafelków lochu tak, by z naszej obecnej lokalizacji można było ustalić niezakłóconą trasę do nowego elementu. Nie ma tutaj tradycyjnie rozumianych triggerów w rodzaju decku kart wydarzeń - sami decydujemy kiedy napotkamy zaznaczonychna kaflach wrogów czy spotkania. Walka też jest dziwaczna- losujemy numerowane karty, dwie dla nas i (zwykle) dwie dla przeciwników, dopasowujmy i patrzymy co się dzieje. Na ten moment wydaje mi się, że starcia są skrajnie losowe i nie mamy dużego wpływu na ich wynik; jednocześnie brak kości obdziera walki z talismanowej dramy. Oprócz walk mamy też ogólniejszy deck z wydarzeniami, a także- lokacje specjalne. Odpalamy je, kiedy na kalfach terenu ułożymy jeden z predefiniowanych w scenariuszu (są trzy) wzorów. To zdecydowanie najciekawsza zawarta mechanika, dodająca niemal niespotykane w grach planszowych poczucie odkrywania tajemnicy, ten nieuchwytny "sense of wonder". Jak na przedstawiciela gatunku przystało mamy tutaj przedmioty, klasy postaci do wyboru, punkty doświadczenia i levelowanie, czyli standardowe sprawy, których należy się spodziewać. Jak w to się gra? Moim zdaniem- niezbyt dobrze. Mechaniki są ciekawe, ale toporne, samo układanie mapy jest zreazliwoane świetnie, natomiast walki to festiwal arbitralnej losowości, podobnie jak podstawowe spotkania, które rzadko kiedy oferują coś interesującego. Gra jest za to absolutnie przepięknie zilustorowana, a opisy napisane rzetelnym angielskim, dokładają się do atmosfery odkrywania tajemnicy podziemnego świata. Nawet takie detale jak opisowe nazwy przeciwników (zamiast generycznych nazw przyjętych w kanonie fantasy) sprawiają, że istotnie, można się troszkę w wczuć w rolę odkrywcy. Gra ma swoje momenty, ale ciężko ją polecić komukolwiek poza poszukiwaczom kickstarterowych dziwności. Chociaż ja z moim egzemplarzem się nie rozstanę, trudno mi sobie wyobrazić, żeby Forgotten Depths trafiło do szerokiego grona graczy.