GRY PRZYGODOWE
Dragon's Ordeal
Przygodowa gra fantasy
cena:
145.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 120 min.
wydawca: Raku Games
projektant: Mateusz Rakowski
wersja językowa: polska
Opis
DRAGON’S ORDEAL przeniesie Cię w świat niezwykłych przygód. Odkryjesz niesamowite miejsca, zmierzysz się z różnorakimi przeciwnikami, wykonasz niejedno zadanie. Zdobyte doświadczenie pozwoli Ci rozwijać swoje talenty, poznawać arkana starożytnej wiedzy czy też zdobywać umiejętności potrzebne do przetrwania - sam decydujesz o rozwoju swojego bohatera! Przejrzysty system kart postaci pozwoli Ci być na bieżąco ze swoimi osiągnięciami. Unikalna budowa świata gry oraz niepowtarzalna mechanika sprawią, iż żadna rozgrywka nie będzie taka sama, zapewniając Tobie i Twoim przyjaciołom niezliczone chwile wyśmienitej rozrywki!
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2010-12-20
Raczej kiepska, niewspółmierna cena do grywalności
autor:
Jarema
Gra reprezentuje bardzo przeciętny poziom. Wygrałem tę grę na konwencie i chyba dobrze bo gdybym ją kupił to byłbym strasznie zawiedziony. Wychowałem się na Magi i Mieczu a raczej na Magicznym Mieczu i ta gra jest po prostu próbą skopiowania dobrego tytułu z wprowadzeniem nowych pomysłów. Nie powiem z początku idea rozgrywki na zmieniającej się planszy była ciekawa. Każda gra inna! To duży plus tej gry niestety wiąże ze sobą też duży minus. Gra wcale nie jest szybsza gracze zaczynają kombinować gdzie bardziej im się opłaca pójść i przedłuża to rozgrywkę osobiście nie pamiętam czy udało nam się na 3~5 zamknąć się kiedykolwiek w 3h. No chyba że graliśmy w opcjonalne zasady i wykluczyliśmy tytułowego smoka wtedy rozgrywka jest szybsza. Inne drobne plusy i minusy jak czarno-biała szata graficzna kart zdarzeń czy skromny rozwój postaci pod względem umiejętności znoszą się nawzajem. Dużym minusem jest za to kompletnie zła instrukcja. Wprowadza tyle niejasności problemy w poszukiwaniu odpowiedzi że gra traci kolejne punkty w moim odczuciu.
Podsumowując można do niej sięgnąć ale jest to raczej sporadyczne zagranie w większym gronie. Nie znam też dobrze Talisman-a ale chyba bym prędzej polecił klasykę tam teraz są plastikowe figurki postaci czyli duży krok naprzód a cena porównywalna.
Plusy:
-Pomysł na zmieniającą się plansze na której rozgrywana jest gra
-Różna wartość siły potworów zależnie od tego na jakim obszarze się pojawi (3 typy obszarów)
-Ładna para kości
-Rozwój umiejętności postaci za expy (skromny ale jednak)
-Rozwój cech postaci za expy
Minusy:
-Jest to ewidentnie podłączenie się do czyjegoś pomysłu i próba jego rozwinięcia
-Jak na grę w której chodzisz i zabijasz potwory dla skarbów to walka jest podzielona na za dużo faz (lekkie marnowanie czasu)
-Szarobure karty które chyba mają wprowadzać taki klimat ale mnie raczej zrażają bo spodziewałem się czegoś lepszego.
-grafiki na przeciętnym poziomie
-DUŻA powierzchnia do grania (sporo kupek kart karty postaci ich ekwipunki i sama duża plansza z kilku sporych elementów) ledwo to mi weszło na 8 osobowy stół.
Gra reprezentuje bardzo przeciętny poziom. Wygrałem tę grę na konwencie i chyba dobrze bo gdybym ją kupił to byłbym strasznie zawiedziony. Wychowałem się na Magi i Mieczu a raczej na Magicznym Mieczu i ta gra jest po prostu próbą skopiowania dobrego tytułu z wprowadzeniem nowych pomysłów. Nie powiem z początku idea rozgrywki na zmieniającej się planszy była ciekawa. Każda gra inna! To duży plus tej gry niestety wiąże ze sobą też duży minus. Gra wcale nie jest szybsza gracze zaczynają kombinować gdzie bardziej im się opłaca pójść i przedłuża to rozgrywkę osobiście nie pamiętam czy udało nam się na 3~5 zamknąć się kiedykolwiek w 3h. No chyba że graliśmy w opcjonalne zasady i wykluczyliśmy tytułowego smoka wtedy rozgrywka jest szybsza. Inne drobne plusy i minusy jak czarno-biała szata graficzna kart zdarzeń czy skromny rozwój postaci pod względem umiejętności znoszą się nawzajem. Dużym minusem jest za to kompletnie zła instrukcja. Wprowadza tyle niejasności problemy w poszukiwaniu odpowiedzi że gra traci kolejne punkty w moim odczuciu.
Podsumowując można do niej sięgnąć ale jest to raczej sporadyczne zagranie w większym gronie. Nie znam też dobrze Talisman-a ale chyba bym prędzej polecił klasykę tam teraz są plastikowe figurki postaci czyli duży krok naprzód a cena porównywalna.
Plusy:
-Pomysł na zmieniającą się plansze na której rozgrywana jest gra
-Różna wartość siły potworów zależnie od tego na jakim obszarze się pojawi (3 typy obszarów)
-Ładna para kości
-Rozwój umiejętności postaci za expy (skromny ale jednak)
-Rozwój cech postaci za expy
Minusy:
-Jest to ewidentnie podłączenie się do czyjegoś pomysłu i próba jego rozwinięcia
-Jak na grę w której chodzisz i zabijasz potwory dla skarbów to walka jest podzielona na za dużo faz (lekkie marnowanie czasu)
-Szarobure karty które chyba mają wprowadzać taki klimat ale mnie raczej zrażają bo spodziewałem się czegoś lepszego.
-grafiki na przeciętnym poziomie
-DUŻA powierzchnia do grania (sporo kupek kart karty postaci ich ekwipunki i sama duża plansza z kilku sporych elementów) ledwo to mi weszło na 8 osobowy stół.
dodano: 2010-10-25
Bardzo dobra
autor:
atwar
Jak na przygodówkę - dobra jak rzadko. Najważniejsze jest to, że nie dłuży się i nie ma zbyt długich przerw, gdy inni gracze wykonują turę. Odwrotnie niż Talisman, ta gra przepełniona jest zadaniami, naprawdę jest co robić i nie ma łażenia bez sensu po planszy. Sama plansza wymyślona jest genialnie, układ z kart jest praktycznie niepowtarzalny. Najgorszą stroną jest, niestety, instrukcja. Pogmatwana, niejasna i niespójna. Całe szczęście, że FAQ na stronie wydawcy wiele wyjaśnia. Podsumowując - gra bardzo udana, z klasycznych przygodówek bierze to, co najlepsze, nie jest tak fantastycznie kolorowa, jak Runebound, ale lepiej działa i co najważniejsze - jest krótka. W ciągu 2h z reguły, gra się kończy.
Jak na przygodówkę - dobra jak rzadko. Najważniejsze jest to, że nie dłuży się i nie ma zbyt długich przerw, gdy inni gracze wykonują turę. Odwrotnie niż Talisman, ta gra przepełniona jest zadaniami, naprawdę jest co robić i nie ma łażenia bez sensu po planszy. Sama plansza wymyślona jest genialnie, układ z kart jest praktycznie niepowtarzalny. Najgorszą stroną jest, niestety, instrukcja. Pogmatwana, niejasna i niespójna. Całe szczęście, że FAQ na stronie wydawcy wiele wyjaśnia. Podsumowując - gra bardzo udana, z klasycznych przygodówek bierze to, co najlepsze, nie jest tak fantastycznie kolorowa, jak Runebound, ale lepiej działa i co najważniejsze - jest krótka. W ciągu 2h z reguły, gra się kończy.
dodano: 2010-10-19
Świetna
autor:
Maciek Kowalski
Gra jest bardzo fajna. W końcu moge pograć sobie w coś fajnego z kolegami. Jak dla mnie jedyny minus to że jest tylko jedna postać kobieca, ale oprócz tego gra zasługuję na 5.
Gra jest bardzo fajna. W końcu moge pograć sobie w coś fajnego z kolegami. Jak dla mnie jedyny minus to że jest tylko jedna postać kobieca, ale oprócz tego gra zasługuję na 5.
Gra wprost nawiązuje do sławnego MiMa. Czytając recenzje, właśnie to mnie przekonało do jej zakupu. Niestety, ale albo ja już wyrosłem z MiMa w którego grałem kilkanaście lat temu, albo gra po prostu "nie podeszła".
Niestety jest kilka minusów.
Po pierwsze instrukcja, pozostawia sporo nie jasności, trzeba szukać w sieci.
Po drugie dla nas się dłużyła, pierwsza rozgrywka trwała jakieś 5h.
Póki co mając ją w pamięci, nie zapowiada się na kolejną. Po prostu nas nie wciągnęła. Na stole zdecydowanie częściej lądują inne tytuły.
Podsumowując, jakość wykonania elementów jest całkiem dobra, ale wiadomo sporo brakuje jej do gier wydawanych np. przez FFG. Kafelki mapy mogłyby być grubsze, czarno-białe karty (nawiązujące do magii i miecza) dla mnie się podobały.
Grę poleciłbym dla 12-14 latków, lubiących klimaty fantasy i początkujących graczy, mnie ta gra zachęciła do poszukiwania czegoś lepszego, co zaspokoi planszówkowy głód ;). Graczom tęskniącym za MiMem radziłbym kupić Talismana, albo jakiś bardziej zaawansowany tytuł.
Według mnie 3/5 to odpowiednia ocena.