GRY PRZYGODOWE
Sword & Sorcery - Immortal Souls
Kooperacyjna gra przygodowa w klimacie fantasy w której wspólnie będziecie walczyć przeciwko siłom Ciemności
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 90 min.
wydawca: Ares Games (2017)
projektant: Simone Romano , Nunzio Surace
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
Sword & Sorcery is an epic-fantasy cooperative board game in which 1-5 players fight together against the forces of evil, which are controlled by the game system itself.
Each player controls one or more heroes – legendary characters brought back to life by powerful sorcery. Weakened by the resurrection, they grow stronger during their story-driven quests. By acquiring soul points during battles, the heroes' souls regenerate, restoring their legendary status with multiple powers, magic and soul weapons, and powerful artifacts.
Designed by Gremlin Project (the same team who created Galaxy Defenders), the game system in Sword & Sorcery represents the perfect evolution of its forerunner. Gameplay is faster and dynamic, thanks to an innovative area movement and area control system, with new features never seen before in a game of this category.
Key features of Galaxy Defenders are also preserved in Sword & Sorcery, such as the advanced AI system for monsters, a high degree of character customization, and the multiple tactical options during battles. Sword & Sorcery packs, in a top-quality board game format, all the excitement of the best MMORPGs and action RPGs, to provide the ultimate heroic fantasy board game adventure.
Często kupowane razem z Sword & Sorcery - Immortal Souls:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2018-07-05
Galaxy defenders w wersji fantasy
autor:
Mikołaj Witkowski
Galaxy Defenders to gra, która była bardzo bliska temu jak wyglądały taktyczne misje z komputerowej serii Xcom. Gra używała systemu "ai" podobnego to tego znanego z gier z serii Dungeon and Dragons, gdzie każdy przeciwnik ma możliwe do wykonania rozkazy, czytamy kartę od góry i wykonujemy pierwszy możliwy.
Sword and Sorcery przenosi ten system w świat fantasy, zarazem nieco go upraszczając, np nie ma już heksów zamiast tego mamy duże obszary. Mimo tych uproszczeń gra dalej ma dość duży poziom komplikacji i zajmuje sporo czasu. Jest w pełni kooperatywna, ale przeciwnicy zachowują się o wiele ciekawiej niż w większości tego typu gier, czasem doprowadzając do ciekawych interakcji między sobą. Mamy też system cieni, efektywnie sprawiający, że nie wiemy dokładnie gdzie są przeciwnicy. Gra ma ciekawy system według którego gdy bohater ginie zostaje duchem, gracz dalej może w bardzo ograniczonym stopniu działać, lub próbować wskrzesić swoją postać. System kupowania umiejętności i ekwipunku jest bardzo dobrze zrobiony, ale na dłuższą metę mamy zbyt małą różnorodność kart. Co ciekawe gra zawiera elementy gry paragrafowej, gdzie czytamy tekst i wybieramy jedną z podanych opcji, czasem mają one długofalowe efekty.
Z jednej strony gra jest świetna, z drugiej czasem niepotrzebnie skomplikowana i długa. Osoba szukającym lekkiej rozgrywki polecałbym inne tytuły, dla pozostałych to naprawdę wyśmienita pozycja.
Galaxy Defenders to gra, która była bardzo bliska temu jak wyglądały taktyczne misje z komputerowej serii Xcom. Gra używała systemu "ai" podobnego to tego znanego z gier z serii Dungeon and Dragons, gdzie każdy przeciwnik ma możliwe do wykonania rozkazy, czytamy kartę od góry i wykonujemy pierwszy możliwy.
Sword and Sorcery przenosi ten system w świat fantasy, zarazem nieco go upraszczając, np nie ma już heksów zamiast tego mamy duże obszary. Mimo tych uproszczeń gra dalej ma dość duży poziom komplikacji i zajmuje sporo czasu. Jest w pełni kooperatywna, ale przeciwnicy zachowują się o wiele ciekawiej niż w większości tego typu gier, czasem doprowadzając do ciekawych interakcji między sobą. Mamy też system cieni, efektywnie sprawiający, że nie wiemy dokładnie gdzie są przeciwnicy. Gra ma ciekawy system według którego gdy bohater ginie zostaje duchem, gracz dalej może w bardzo ograniczonym stopniu działać, lub próbować wskrzesić swoją postać. System kupowania umiejętności i ekwipunku jest bardzo dobrze zrobiony, ale na dłuższą metę mamy zbyt małą różnorodność kart. Co ciekawe gra zawiera elementy gry paragrafowej, gdzie czytamy tekst i wybieramy jedną z podanych opcji, czasem mają one długofalowe efekty.
Z jednej strony gra jest świetna, z drugiej czasem niepotrzebnie skomplikowana i długa. Osoba szukającym lekkiej rozgrywki polecałbym inne tytuły, dla pozostałych to naprawdę wyśmienita pozycja.
This is a good Dungeon Crawler. It's a cooperative game for 1-5 player, no need of a DM because it has an interesting IA system.
It's not an easy/fast game to put on the table, it needs at least one player knowing the rules very well, otherwise it will be too slow.
Pros:
Cooperative, no DM
Can be played Solo
Replayable
5 classes, but each has 2 variables
Good balance between simple and complex
Simple Story with decisions, events triggered while playing
Short combats
No perma death: dead player can still interact and be resurrected
Cons:
Fiddly at first
Too many tokens
You obtain too much gold (there are not enough coins and you cannot spend all)