PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika loki

obrazek
Biznes po polsku
,
Gra w niczym nie ustępuje słynnemu Monopolowi.Gra toczy się według takich samych zasad: kupujemy, inwestujemy,sprzedajemy.Możemy stać się właścicielami autokomisu, wypożyczalni kaset,zakładu fryzjerskiego itd.Kiedy kupimy wszystkie firmy w jednym kolorze, możemy zacząć w nie inwestować.
Oprócz prywatnych inwestycji, możemy również zdobyć zawód.Do wyboru: policjant, księgowy,lekarz,elektryk,nauczyciel.Po każdorazowym okrążeniu planszy i przejściu przez pole swojego zawodu otrzymujemy pensję.Ale uwaga: pracę na etacie można niestety stracić, kiedy staniemy na polu\"zwolnienie\".Wtedy idziemy do urzędu pracy i otrzymujemy zasiłek.
Możemy również zapisać się do partii politycznej,zostać posłem, senatorem lub radnym miasta i oczywiście mamy wtedy mnóstwo przywilejów.
W grze czekają nas takie niespodzianki jak:pobyt w szpitalu(czekasz jedną kolejkę i płacisz za leczenie jeśli nie jesteś ubezpieczony) czy wizyta w urzędzie skarbowym(płacisz grzywnę za nie płacenie podatków).
Kiedy stajemy na polu \"los\" lub \"niespodzianka\" wybieramy kartę ze środka planszy z poleceniem dla nas, np:\"ofiarowałeś 400zł na schronisko dla zwierząt\" lub \"inwestycje na giełdzie przyniosły Ci zysk 1000zł\".
Zamiast zwykłego pionka możemy poruszać się samochodem.Gracz z samochodem może zatrzymać się na polu wskazanym przez kostkę lub o 5 pól dalej.Daje to większą swobodę ruchu i omijanie niewygodnych pól na planszy.Samochód jednak jest drogi i trzeba najpierw się dorobić aby sprawić sobie taki luksus.
Jeśli chodzi o samą planszę i wykonanie gry, to uważam,że estetycznie jest o wiele ciekawsza od monopolu. Ma dużo żywych kolorów i fajne obrazki.
No i przystępną cenę.
Polecam!


obrazek
Carcassonne (stare wydanie)
proste zasady i świetna zabawa,
W Carcassone gramy od ok roku.Przez ten czas kupiliśmy 3 dodatki żeby sobie urozmaicić grę.I naprawdę gra się nie nudzi.Każdy dodatek wnosi coś nowego, co sprawia,że gra staje się zupełnie inna.A im więcej dodatków tym lepiej.Więcej wtedy główkowania;plansza staje się coraz większa( trzeba byś uważnym aby nie przeoczyć dobrego miejsca do dołożenia elementu terenu) i wydłuża się czas gry.Ostatnio z braku miejsca przenieśliśmy nasze rozgrywki na podłogę!Wtedy ma się pełną swobodę w budowaniu terenu.Nie trzeba się martwić,że stół już się kończy!Polecam!
Na pochwałę zasługuje wykonanie gry.Wszystko jest tak solidne, że gra po roku wygląda jak nowa.




obrazek
Carcassonne: Księżniczka i smok (polska edycja)
bardzo fajny dodatek,
Księżniczka i smok wprowadza dużo urozmaicenia do gry. Bardzo fajne jest\"tajemne przejście\"- które powoduje,że nie trzeba swojego pamperka kłaść na wyciągniętym żetonie, tylko można się przenieść na dowolny nie zajęty jeszcze element planszy.
Smok wprowadza dużo zamieszania, ponieważ porusza się po planszy(zawsze o 6 pól)i strąca już stojących tam rycerzy,chłopów i mnichów.Pionki po strąceniu wracają do gracza.Zostają wtedy niedokończone budowle, które można zajmować w zwykły sposób lub przez \"tajemne przejście\".
Księżniczka natomiast nie jest pionkiem,tylko widnieje na elementach terenu z miastem.Kiedy taki element dołoży się do zajętego miasta, w krórym jest rycerz.Musi on poślubić księżniczkę czyli opuscić miasto( pionek wraca do gracza).
Sporo zmian ten dodatek wprowadza, dlatego uważam,że jest najciekawszy i najbogatszy.
Najlepiej kupić go, jeśli ma się już jakiś choć jeden inny dodatek.Więcej będzie wtedy elementów na planszy, w związku z tym będzie się gdzie przenosić\"tajemnym przejściem\".Smok nie będzie tak dotkliwy, bo jak plansza jest duża ma mniejsze szanse strącić pionki.
Gorąco polecam


obrazek
Carcassonne Karczmy i katedry
****,
Dodatek mało skomplikowany, choć wymaga odpowiedniej strategii.Pozwala na zwiększenie ilości swoich punktów na drodze(karczma) lub w mieście(katedra).Jeśli decydujemy się na budowę miasta z katedrą to miasto takie jest wyżej punktowane ale tylko jesli zostanie ukończone.Jeśli miasto zostanie otwarte, kiedy gra się zakończy nie dostaniemy za nie w ogóle punktów.Tak samo rzecz ma się z karczmą przy drodze.Na tym właśnie polega cała strategia, aby ocenić czy opłaca mam się rzucać na takie przedsięwzięcie i czy je ukończymy.Można dużo zyskać ale i dużo stracić.
Fajnym rozwiązaniem są duże pionki( dla każdego z graczy po jednym).Dają przewagę w momencie gdy drogi lub miasta się połączą.Np. jeden z graczy ma w mieście duży pionek a inny gracz mały.Miasta przez dołożenie jakiegoś elementu mogą się połączyć.Wtedy nie liczymy punktów na pół tylko duży zyskuje przewagę a mały odpada.Tak samo pionek ten działa na łąkach.