GRY LOGICZNE
Geniusz (nowe wydanie)
Nowe polskie wydanie gry Ingenious
cena:
69.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: od 30 do 45 min.
wydawca: Bard
wersja językowa: polska
Opis
Czy jesteście genialni? Z pewnością, zwłaszcza grając w tę wyjątkową grę. Genialnie was uzależni, ponieważ łączy w jedno: świetną rozgrywkę, doskonale wykonane elementy oraz prawdziwą strategię. Proste reguły, wartki przebieg oraz dobrze przemyślan system sprawiają że gra jest po prosty GENIALNA.
Zdobyte nagrody:
- Najlepsza gra umysłowa 2010 roku według Stowarzyszenia MENSA
- Najlepsza gra umysłowa 2005 roku według Stowarzyszenia MENSA
- Najlepsza gra rodzinna 2008 według największego na świecie serwisu gier planszowych Boardgamegeek.com.
- Najlepsza gra rodzinna "Golden Geek" 2006 według największego na świecie serwisu gier planszowych Boardgamegeek.com.
- Finalista Best Abstract Game Games 2004
- Finalista Game of the Year Germany 2004
- Finalista International Gamers Award 2004
- Finalista Deutscher SpielePreis (piąte miejsce) 200
Często kupowane razem z Geniusz (nowe wydanie):
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2013-12-26
Przyjemna, ale nie genialna
autor:
olenka1301
Gra polecana dla rodzin jak i znajomych. Podoba się dzieciom (jest kolorowa).
Zasady gry nie są skomplikowane - należy łączyć ze sobą kafelki o tych samych kolorach, dbać o równe rozkładanie kafelków w każdym kolorze i dobrze liczyć. Pozwala to zasiąść do gry bez przeszkód również dzieciom ;-) Losowość występuje, ale nie można powiedzieć, że o wszystkim decyduje przypadek. Gra wymaga pewnego przemyślenia - choć z pewnością nie tylko tytularny geniusz ją wygra. Po kilku zagrywkach istnieje możliwość opracowania taktyki blokującej przeciwników - bazując na obserwacji sytuacji współgraczy udać może się wyłączenie z gry kolorów, których potrzebują.
Duży plus za zaadaptowanie gry zarówno dla 2, jak i 3 i 4 graczy - każdy wariant jest równie atrakcyjny.
Kafelki, kostki, plansza są ładnie wykonane. Ale... sporym praktycznym minusem jest plansza - zarówno kafelki jak i kostki często zsuwają się z planszy, szczególnie gdy w grze uczestniczą dzieci, które swoją spontanicznością powodują "drgania" okolicy. Warto byłoby "wyrzeźbić" lekko powierzchnię planszy, by nie była tak gładka.
Gra polecana dla rodzin jak i znajomych. Podoba się dzieciom (jest kolorowa).
Zasady gry nie są skomplikowane - należy łączyć ze sobą kafelki o tych samych kolorach, dbać o równe rozkładanie kafelków w każdym kolorze i dobrze liczyć. Pozwala to zasiąść do gry bez przeszkód również dzieciom ;-) Losowość występuje, ale nie można powiedzieć, że o wszystkim decyduje przypadek. Gra wymaga pewnego przemyślenia - choć z pewnością nie tylko tytularny geniusz ją wygra. Po kilku zagrywkach istnieje możliwość opracowania taktyki blokującej przeciwników - bazując na obserwacji sytuacji współgraczy udać może się wyłączenie z gry kolorów, których potrzebują.
Duży plus za zaadaptowanie gry zarówno dla 2, jak i 3 i 4 graczy - każdy wariant jest równie atrakcyjny.
Kafelki, kostki, plansza są ładnie wykonane. Ale... sporym praktycznym minusem jest plansza - zarówno kafelki jak i kostki często zsuwają się z planszy, szczególnie gdy w grze uczestniczą dzieci, które swoją spontanicznością powodują "drgania" okolicy. Warto byłoby "wyrzeźbić" lekko powierzchnię planszy, by nie była tak gładka.
Gra logiczna w której za zadanie mamy zbudować taki układ z dwuczłonowych (dziesięciobocznych) kafelków, aby na koniec gry znaczniki kolorów były dalej na torze punktacji niż znaczniki przeciwnika/przeciwników.
W grze mamy do dyspozycji kilkadziesiąt kafelków (niestety tekturowych), na których umieszczone są różnokolorowe wzory. Wzorów tych mamy 6 w 6 kolorach (jeden kolor odpowiada jednemu wzorowi). Do tego dochodzi plansza, która jest zróżnicowana wielkością obszaru grania w zależności od ilości graczy. Im więcej graczy tym obszar większy o jeden okrąg (sześciobok).
Na początku rozgrywki losujemy po 6 kafelków umieszczamy je w wytłoczkach na planszy i rozpoczynamy grę. Wykładamy pierwsze kafelki przy znajdujących się już na planszy symbolach i zaznaczamy na torze punktacji sumę wszystkich stykających się w liniach prostych (nie rozdzielonych innymi symbolami) znaków danego koloru. W ten sposób zdobywamy nasze punkty. Oczywiście po wyłożeniu kafelka, dociągamy z worka kolejny kafelek, aby na koniec własnej rundy mieć ich 6. Dodatkowo jeśli zapełnimy jeden z toru w danym kolorze, mówimy "Geniusz" i mamy dodatkowy ruch z kafelków które nam pozostały do wyboru(dopiero po wykonaniu wszystkich ruchów możemy dobrać płytki).
W grze tej liczy się jednak równomierne poszerzanie obszarów kolorów, bo ten kto na koniec gry będzie na końcu punktacji choćby z jednym kolorem ten przegrywa.
Gra jest fantastyczna, można grać z całą rodziną czy przyjaciółmi. Ośmioletnie dzieci są w stanie wygrywać rozgrywki. A możliwość blokowania przeciwnika dodaje odrobinę negatywnej interakcji w grze.
Plusy:
- dla całej rodziny
- regrywalna
- rozwijająca zmysł logicznego myślenia
- plansza dostosowana do liczby graczy
- dość szybka rozgrywka
Minusy:
- tekturowe kafelki (w pierwotnej wersji były to plastikowe kafelki)
- wytłoczki w planszy (mogłyby być załączone stojaczki na kafelki)
- losowość, która niektórym graczom może się nie podobać
Ocena 5-, ze względu na kafelki i wytłoczki w planszy. Polecam.