GRY KARCIANE
Zapraszamy do Podziemi
Wejdź! O ile się ośmielisz!
cena:
43.90 39.50 PLN(najniższa cena z 30 dni: 39.5)
wysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2015)
projektant: Masato Uesugi
wersja językowa: polska
Opis
Zapraszamy do podziemi powita nas chłodem lochów i ziejącym ogniem potworem. To świetna gra w której musimy wystawić do wiatru naszych współtowarzyszy. Sprawić, by zaginęli w lochu...Ryzyko, blef, strategia. Jest tu wszystko co każdy gracz lubi najbardziej.
Witamy w Podziemiach to gra oparta na mechanice push-your-luck, w której od 2-4 graczy wciela się w postać śmiałka usiłującego zwiedzić tytułowe podziemia. Gracz, któremu jako pierwszemu uda się przejść całe lochy dwukrotnie wygrywa grę. Natomiast jeżeli dwa razy polegnie w podziemiach odpada z rozgrywki. Gracze w swojej turze, wprowadzają w sekrecie przed pozostałymi graczami karty potworów lub niszczą jeden z przedmiotów w ekwipunku bohatera. Gracze w każdej chwili mogą stchórzyć i uciec spod drzwi lochów. Gracz, który zostanie jako ostatni przed wrotami, musi zejść w dół i zmierzyć się z czyhającym tam niebezpieczeństwem.
Często kupowane razem z Zapraszamy do Podziemi:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2016-10-14
Bleff fantasy
autor:
Mikołaj Witkowski
Gra mimo bardzo prostych zasad może nie być prosta do ogarnięcia, dość dużo graczy mylnie zakłada że każdy z nich prowadzi innego bohatera... a bohater jest jeden i ten sam dla wszystkich. Ma swój ekwipunek i umiejętności i mamy talię lochu składającą się z potworów. Bohater jest w stanie pokonać je wszystkie, ale w każdej turze dany gracz decyduje czy włożyć potwora do lochu czy usunąć go zarazem usuwając jakiś ekwipunek czy umiejętność... Dopiero gdy reszta graczy spasuje wchodzimy do lochu, trzeba zrobić to w udany sposób dwukrotnie by wygrać.
A więc cała trudność polega na takim budowaniu talii i osłabianiu bohatera by inni gracze myśleli że ukończenie lochu jest niemożliwe... a jednak musi to być możliwe. To wbrew pozorom wymaga sporej ilości kombinowania i blefowania. Alternatywnie można iść w taktykę zbyt trudnego lochu i mieć nadzieję, że zginą w nim nasi przeciwnicy, jednak oni mogą dość łatwo spasować zmuszając nas do zmierzenia się lochem.
Gra jest bardzo dobrze wykonana, bohaterowie i ich ekwipunek to grube, powlekane kafelki. Karty lochu są dobrej jakości.
Gra mimo bardzo prostych zasad może nie być prosta do ogarnięcia, dość dużo graczy mylnie zakłada że każdy z nich prowadzi innego bohatera... a bohater jest jeden i ten sam dla wszystkich. Ma swój ekwipunek i umiejętności i mamy talię lochu składającą się z potworów. Bohater jest w stanie pokonać je wszystkie, ale w każdej turze dany gracz decyduje czy włożyć potwora do lochu czy usunąć go zarazem usuwając jakiś ekwipunek czy umiejętność... Dopiero gdy reszta graczy spasuje wchodzimy do lochu, trzeba zrobić to w udany sposób dwukrotnie by wygrać.
A więc cała trudność polega na takim budowaniu talii i osłabianiu bohatera by inni gracze myśleli że ukończenie lochu jest niemożliwe... a jednak musi to być możliwe. To wbrew pozorom wymaga sporej ilości kombinowania i blefowania. Alternatywnie można iść w taktykę zbyt trudnego lochu i mieć nadzieję, że zginą w nim nasi przeciwnicy, jednak oni mogą dość łatwo spasować zmuszając nas do zmierzenia się lochem.
Gra jest bardzo dobrze wykonana, bohaterowie i ich ekwipunek to grube, powlekane kafelki. Karty lochu są dobrej jakości.
dodano: 2016-09-19
Dobra, mała, tania gra na piwne wieczory.
autor:
astegor
W grze wcielamy się w bohaterów, a właściwie ich menadżerów, i przyjdzie nam zwalczać wszelakie kreatury w tytułowym lochu. Do dyspozycji mamy czwórkę postaci wraz z (w większości) dedykowanymi im przedmiotami. Sama rozgrywka działa na „mechanice” push your luck, w której to ostatni, który niespasuje, wchodzi do przepełnionego potworami lochu.
Grafika i wykonanie:
Gra jest pięknie i kolorowa zilustrowana, a same komponenty są wykonane z grubej tektury. Pudełko mieści idealnie całą grę, a elementy nie latają po pustej przestrzeni.
Mechanika:
Gra wykorzystuje mechanikę push your luck. Co turę można osłabić „wspólnego” bohatera, zwiększyć liczebność mieszkańców lochu o kolejną kreaturę lub spasować gdy uważa się, że bohater jest za słaby na przejście lochu. Proste, szybko przyswajalne zasady.
Klimat/Tematyka:
Klimat nie jest odczuwalny. Neutralny, przerysowany klimat fantasy pasuje tu idealnie. Sercem gry nie jest wcielanie się w postacie, a raczej kalkulacja i łut szczęścia.
Skalowalność:
Świetnie działa w pełnym cztero-osobowym składzie. Jest chaotycznie i nie obejdzie się bez odczytywania kart zagranych przez współgraczy. Jeden z graczy opisał to słowami „trochę jak w pokerze”. W grze dwuosobowej ma się zdecydowanie większą kontrolę nad rozgrywką i w dużej mierze chodzi o dobrą kalkulacje.
Cena/Zawartość pudełka/Radość z gry:
W pudełku dostajemy trochę kartonu, dosłownie kilkanaście kart i instrukcje. Ilustracje na kartonikach są ładne, instrukcja czytelna, wypraska spełnia swoje zadanie. Regrywaności jest sporo, a że partia trwa 10-15 minut max to i jako drobny, luźny przerywnik między większymi tytułami działa świetnie.
OCENA: 8/10
Bardzo dobra, tania, prosta i mała gierka. Idealna do częstych podróży, do wciągnięcia kogoś nowego, czy jaki szybki filler między rozkładaniem większych i dłuższych tytułów. Jedyny problem z tytułem mogą wiązać się ze skrajnymi euro-gamerami, który potrafią zawieszać turę na minutę, żeby przemyśleć wszystkie możliwości.
W grze wcielamy się w bohaterów, a właściwie ich menadżerów, i przyjdzie nam zwalczać wszelakie kreatury w tytułowym lochu. Do dyspozycji mamy czwórkę postaci wraz z (w większości) dedykowanymi im przedmiotami. Sama rozgrywka działa na „mechanice” push your luck, w której to ostatni, który niespasuje, wchodzi do przepełnionego potworami lochu.
Grafika i wykonanie:
Gra jest pięknie i kolorowa zilustrowana, a same komponenty są wykonane z grubej tektury. Pudełko mieści idealnie całą grę, a elementy nie latają po pustej przestrzeni.
Mechanika:
Gra wykorzystuje mechanikę push your luck. Co turę można osłabić „wspólnego” bohatera, zwiększyć liczebność mieszkańców lochu o kolejną kreaturę lub spasować gdy uważa się, że bohater jest za słaby na przejście lochu. Proste, szybko przyswajalne zasady.
Klimat/Tematyka:
Klimat nie jest odczuwalny. Neutralny, przerysowany klimat fantasy pasuje tu idealnie. Sercem gry nie jest wcielanie się w postacie, a raczej kalkulacja i łut szczęścia.
Skalowalność:
Świetnie działa w pełnym cztero-osobowym składzie. Jest chaotycznie i nie obejdzie się bez odczytywania kart zagranych przez współgraczy. Jeden z graczy opisał to słowami „trochę jak w pokerze”. W grze dwuosobowej ma się zdecydowanie większą kontrolę nad rozgrywką i w dużej mierze chodzi o dobrą kalkulacje.
Cena/Zawartość pudełka/Radość z gry:
W pudełku dostajemy trochę kartonu, dosłownie kilkanaście kart i instrukcje. Ilustracje na kartonikach są ładne, instrukcja czytelna, wypraska spełnia swoje zadanie. Regrywaności jest sporo, a że partia trwa 10-15 minut max to i jako drobny, luźny przerywnik między większymi tytułami działa świetnie.
OCENA: 8/10
Bardzo dobra, tania, prosta i mała gierka. Idealna do częstych podróży, do wciągnięcia kogoś nowego, czy jaki szybki filler między rozkładaniem większych i dłuższych tytułów. Jedyny problem z tytułem mogą wiązać się ze skrajnymi euro-gamerami, który potrafią zawieszać turę na minutę, żeby przemyśleć wszystkie możliwości.
dodano: 2016-02-12
Kompletnie przeciętny przerywnik
autor:
leser
Kompletnie przeciętna, mało emocjonująca gra oferująca dość iluzoryczne decyzje. Potrafi się mocno dłużyć, powtarzalność daje się zauważyć już od początkowych partii. Fortuny to to nie kosztuje, ale i tak żałuję, że naciąłem się na hajp i skusiłem na ten tytuł.
Kompletnie przeciętna, mało emocjonująca gra oferująca dość iluzoryczne decyzje. Potrafi się mocno dłużyć, powtarzalność daje się zauważyć już od początkowych partii. Fortuny to to nie kosztuje, ale i tak żałuję, że naciąłem się na hajp i skusiłem na ten tytuł.
W kilku słowach, kupione na prezent i od razu grane. Świetna imprezówka, podobała się wszystkim. Czekamy na 2 część :)