GRY KARCIANE
Fantastyczne światy
WyKOMBinuj własną drogę do zwycięstwa!
cena:
49.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 20 min.
wydawca: Rebel.pl (2018)
projektant: Bruce Glassco
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: standard ccg (53 szt.)
Opis w serwisie BGG
Opis
Wciel się we władcę i rozwijaj swoje królestwo najlepiej jak potrafisz! Którą drogę wybierzesz, na czym będziesz chciał się skupić? Czy zdecydujesz się podążać drogą siły, budując potężną armię i z jej pomocą zmiatać wrogów z powierzchni ziemi? A może zwrócisz się ku czarom, których źródło bije na niedostępnej, płonącej wyspie? Wybór należy do Ciebie, a dwie wybrane strategie nigdy nie będą takie same w tej prostej i niezwykle zmiennej karciance, jaką są Fantastyczne światy.
Zawartość pudełka:
53 karty
instrukcja
notes punktacji
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2019-12-30
Nie taka banalna
autor:
Ryber
Fantastyczne Światy to mała i lekka gra z zasadami do wytłumaczenia w moment, która może zaskoczyć różnorodnością. Chociaż komponenty ograniczają się do pojedynczej talii kart - nie mamy więc żadnej dodatkowej waluty czy znaczników – to gracze mogą przyjmować całkiem odmienne strategie. Spełnia się to dzięki pomysłowemu systemowi punktacji, w którym karty otrzymują premię i kary w zależności od występowania bądź nie konkretnych innych kart na ręce tego samego gracza. Rozgrywka to praktycznie dążenie do zbudowania jak najsilniejszego „kombosa”, który przyniesie nam najwięcej punktów na koniec.
Każdy z graczy rozpoczyna z siedmioma losowymi kartami i dokładnie z tyloma skończy. Tura polega jedynie na dobraniu jednej karty oraz odrzuceniu innej z ręki. Odrzucone karty trafiają na stół i dostępne są do dobrania w turach kolejnych graczy, a kiedy na stole wyląduje dziesiąta, to gra natychmiastowo się kończy i następuje podliczenie punktów. Dociąganie kart z talii jest więc losowe, ale przyspiesza koniec rozgrywki, ponieważ ze stołu nie znika żadna karta, a zawsze pojawia się kolejna, natomiast dobranie spośród odrzutów pozwala na bardziej świadomą wymianę, ale daje także więcej czasu przeciwnikom na stworzenie lepszego układu. Dobór kart przez rywali może także pomóc w decyzji, jakiej karty się pozbyć – być może to właśnie jej najbardziej potrzebują.
Przy prostocie i lekkości rozgrywki zniechęcające może być ostateczne podliczenie punktów – to sama arytmetyka i to wcale nie podstawowa. Notes punktacji może trochę pomóc, ale nie wykona za nas potrzebnych obliczeń. Rozwiązaniem może być aplikacja na telefony udostępniona przez oryginalnego wydawcy, ale do niej również należy wprowadzić każdą kartę po kolei, a na dodatek nie jest obecnie dostępna po polsku. Ponieważ jednak do ustawienia gry pomiędzy partiami wystarczy potasować talię, to trochę więcej czasu poświęconego na koniec nie powinno stanowić problemu. Ze względu na kompaktowe wymiary stricte karcianej gry, która nie zajmuje też wiele miejsca na stole, mankamentem może być także rozmiar pudełka, ale talia bez problemu zmieści się w dowolnym deckboksie.
Przy Fantastycznych Światach dobrze mogą bawić się wszyscy, ale jej niebagatelność docenią głównie koneserzy. Gra zwyczajnie oferuje coś więcej, niż można się spodziewać na pierwszy rzut oka. Nadal jest to szybka, lekka rozrywka, ale pozwala wycisnąć naprawdę dużo z takiej formuły. Świetnie sprawdza się przy każdej liczbie graczy – a możliwość gry aż w sześć osób to zawsze duży plus - i zachęca do zagrania więcej niż jednej partii przy jednym posiedzeniu.
Fantastyczne Światy to mała i lekka gra z zasadami do wytłumaczenia w moment, która może zaskoczyć różnorodnością. Chociaż komponenty ograniczają się do pojedynczej talii kart - nie mamy więc żadnej dodatkowej waluty czy znaczników – to gracze mogą przyjmować całkiem odmienne strategie. Spełnia się to dzięki pomysłowemu systemowi punktacji, w którym karty otrzymują premię i kary w zależności od występowania bądź nie konkretnych innych kart na ręce tego samego gracza. Rozgrywka to praktycznie dążenie do zbudowania jak najsilniejszego „kombosa”, który przyniesie nam najwięcej punktów na koniec.
Każdy z graczy rozpoczyna z siedmioma losowymi kartami i dokładnie z tyloma skończy. Tura polega jedynie na dobraniu jednej karty oraz odrzuceniu innej z ręki. Odrzucone karty trafiają na stół i dostępne są do dobrania w turach kolejnych graczy, a kiedy na stole wyląduje dziesiąta, to gra natychmiastowo się kończy i następuje podliczenie punktów. Dociąganie kart z talii jest więc losowe, ale przyspiesza koniec rozgrywki, ponieważ ze stołu nie znika żadna karta, a zawsze pojawia się kolejna, natomiast dobranie spośród odrzutów pozwala na bardziej świadomą wymianę, ale daje także więcej czasu przeciwnikom na stworzenie lepszego układu. Dobór kart przez rywali może także pomóc w decyzji, jakiej karty się pozbyć – być może to właśnie jej najbardziej potrzebują.
Przy prostocie i lekkości rozgrywki zniechęcające może być ostateczne podliczenie punktów – to sama arytmetyka i to wcale nie podstawowa. Notes punktacji może trochę pomóc, ale nie wykona za nas potrzebnych obliczeń. Rozwiązaniem może być aplikacja na telefony udostępniona przez oryginalnego wydawcy, ale do niej również należy wprowadzić każdą kartę po kolei, a na dodatek nie jest obecnie dostępna po polsku. Ponieważ jednak do ustawienia gry pomiędzy partiami wystarczy potasować talię, to trochę więcej czasu poświęconego na koniec nie powinno stanowić problemu. Ze względu na kompaktowe wymiary stricte karcianej gry, która nie zajmuje też wiele miejsca na stole, mankamentem może być także rozmiar pudełka, ale talia bez problemu zmieści się w dowolnym deckboksie.
Przy Fantastycznych Światach dobrze mogą bawić się wszyscy, ale jej niebagatelność docenią głównie koneserzy. Gra zwyczajnie oferuje coś więcej, niż można się spodziewać na pierwszy rzut oka. Nadal jest to szybka, lekka rozrywka, ale pozwala wycisnąć naprawdę dużo z takiej formuły. Świetnie sprawdza się przy każdej liczbie graczy – a możliwość gry aż w sześć osób to zawsze duży plus - i zachęca do zagrania więcej niż jednej partii przy jednym posiedzeniu.
dodano: 2019-06-28
Świetny filler
autor:
leser
Gra której setup polega na potasowaniu talii. Zasady? Zaczynasz grę z 7 kartami. Dobierasz kartę z talii i jedną kartę z ręki odrzucasz, albo dobierasz kartę spośród wcześniej odrzuconych i znów inną odrzucasz. Na koniec gry punktują karty trzymane na rękach graczy. Koniec, można grać.
Fantastyczne światy to szybki, przystępny, banalny do wytłumaczenia, genialny przerywnik, który polecam każdemu. Wbrew informacji pudełkowej gra dzieła od 2 graczy i ten wariant rozgrywki jest ZDECYDOWANIE najlepszy!
Problemy? Im więcej graczy tym słabiej. Poza tym liczenie punktów to koszmar - zdecydowanie lepiej zainstalować oficjalną, darmową aplikację dzięki której można tę czynność przeprowadzić szybko i sprawnie. Gra byłaby wręcz idealnym tytułem "do kieszeni" na każdą okazję. Niestety pudełko jest relatywnie duże skutkiem absurdalnie wielkiego notesu do punktacji (z którego, jak wspomniałem, nie warto korzystać).
Gra której setup polega na potasowaniu talii. Zasady? Zaczynasz grę z 7 kartami. Dobierasz kartę z talii i jedną kartę z ręki odrzucasz, albo dobierasz kartę spośród wcześniej odrzuconych i znów inną odrzucasz. Na koniec gry punktują karty trzymane na rękach graczy. Koniec, można grać.
Fantastyczne światy to szybki, przystępny, banalny do wytłumaczenia, genialny przerywnik, który polecam każdemu. Wbrew informacji pudełkowej gra dzieła od 2 graczy i ten wariant rozgrywki jest ZDECYDOWANIE najlepszy!
Problemy? Im więcej graczy tym słabiej. Poza tym liczenie punktów to koszmar - zdecydowanie lepiej zainstalować oficjalną, darmową aplikację dzięki której można tę czynność przeprowadzić szybko i sprawnie. Gra byłaby wręcz idealnym tytułem "do kieszeni" na każdą okazję. Niestety pudełko jest relatywnie duże skutkiem absurdalnie wielkiego notesu do punktacji (z którego, jak wspomniałem, nie warto korzystać).
Fantastyczne Światy to gra do której zostałem zaproszony na konwencie, nie wiedziałem o niej nic. Tłumaczenie zasad brzmiało mniej więcej tak: "przeczytaj swoje karty a potem co turę dobierasz kartę że stosu lub stołu, i odrzucasz jedna z ręki. Gra się kończy jak będzie na stole 10 kart." Koniec. Tak to są całe zasady gry. Reszta to czyste kombinowanie i ryzykowanie.
Czy gra mnie "porwała" od razu?. Zdecydowanie nie!
Pierwsza partia to totalne błądzenie po omacku, nie wiemy co z czym się łączy, karty mają sporo tekstu który na początku nic nam nie mówi. Stan ten utrzymał się przez 2 partie, a potem zaskoczyło!
Grę po prostu uwielbiamy! Jak się zna karty to partia zajmuje ok 10minut i od razu chcesz następną i następną.
Gra nie porwie ludzi którzy lubią mieć wszystko pod kontrolą, bo niestety nawet najlepszy plan może popsuć losowość, ale przy tak krótkiej grze moim zdaniem kompletnie to nie przeszkadza.
Warto również wspomnieć że działa bardzo dobrze w zasadzie przy każdej liczbie graczy, ale najlepiej moim zdaniem jest na 3 osoby! Żeby gra sprawiała przyjemność należy spełnić jeszcze jeden warunek, ściągnąć aplikację do liczenia punktów, bez niej zazwyczaj zajmuje to więcej niż sama gra.. :)
Jak dla mnie, filer idealny! A w 2020 jest szansa na dodatek. Polecam!