GRY KARCIANE LCG
Horror w Arkham: Gra karciana - Muzeum Miskatonic
I Zestaw Mitów z cyklu Dziedzictwo Dunwich
cena:
55.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Opis
Muzeum Miskatonic zawiera II scenariusz kampanii Dziedzictwo Dunwich.
Niniejszy zestaw zawiera 60 kart, w tym nowe karty graczy, które mogą posłużyć do ulepszenia istniejących talii oraz nowy scenariusz, który można rozegrać samodzielnie, bądź jako część kampanii Dziedzictwo Dunwich.
Zestaw zawiera karty 105-146 z kampanii Dziedzictwo Dunwich.
Do rozgrywki wymagane są: zestaw podstawowy gry karcianej Horror w Arkham LCG oraz rozszerzenie Dziedzictwo Dunwich.
Często kupowane razem z Horror w Arkham: Gra karciana - Muzeum Miskatonic:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2017-05-31
Nudne zwiedzanie muzeum
autor:
Daniel13
Po udanym rozpoczęciu kampanii „Dziedzictwo Dunwich” przyszedł czas na pierwszy scenariusz wydany w formie Zestawu Mitów. Kontynuujemy historię rozpoczęta w dodatku deluxe i mamy szansę zwiedzić pobliskie muzeum w poszukiwaniu pewnej istotnej z punktu widzenia fabuły księgi.
Scenariusz zawarty w pakiecie oceniam na 3/5. Z jednej strony mamy dość klimatyczne karty spotkań do konfrontacji, a z drugiej rozczarowujące karty kolejnych pomieszczeń muzeum. Trochę inaczej wyobrażałem sobie zwiedzanie tego budynku, zaproponowane przez twórców zwiedzanie trochę wieje nudą. Dodatek nie zaskakuje nowymi mechanikami jeżeli chodzi o rozgrywkę tym niemniej nie można narzekać na nudę w konfrontacji z kartami przeciwników które po pokonaniu mogą trafić do tzw. Pustki i w najmniej spodziewanym momencie wrócić.
Karty wzbogacające nasza talię są bardzo dobrze przemyślane. Pojawia się pierwsza karta z podtypem Permanent (Trwały), która przynosi wymierne korzyści i nie wlicza się do limitu talii. Moimi faworytami są ponadto ojciec Xavier (silny sojusznik) oraz karta „Nadmierna dociekliwość” (Delve Too Deep), która po zagraniu zmusza nas do dobrania dodatkowej karty z talii spotkań ale po jej rozpatrzeniu gwarantuje dodatkowy punkt zwycięstwa. Tak więc za karty mocne 4+/5.
Cały zestaw oceniam na 4-/5. Zestaw podobnie jak następne niezbędny do zachowania ciągłości kampanii więc dla fanów gry obowiązkowy. Tym niemniej moim zdaniem proponowany scenariusz jest najsłabszy z dotychczas dostępnych. Zestaw ratują jednak solidne karty do budowy talii.
Po udanym rozpoczęciu kampanii „Dziedzictwo Dunwich” przyszedł czas na pierwszy scenariusz wydany w formie Zestawu Mitów. Kontynuujemy historię rozpoczęta w dodatku deluxe i mamy szansę zwiedzić pobliskie muzeum w poszukiwaniu pewnej istotnej z punktu widzenia fabuły księgi.
Scenariusz zawarty w pakiecie oceniam na 3/5. Z jednej strony mamy dość klimatyczne karty spotkań do konfrontacji, a z drugiej rozczarowujące karty kolejnych pomieszczeń muzeum. Trochę inaczej wyobrażałem sobie zwiedzanie tego budynku, zaproponowane przez twórców zwiedzanie trochę wieje nudą. Dodatek nie zaskakuje nowymi mechanikami jeżeli chodzi o rozgrywkę tym niemniej nie można narzekać na nudę w konfrontacji z kartami przeciwników które po pokonaniu mogą trafić do tzw. Pustki i w najmniej spodziewanym momencie wrócić.
Karty wzbogacające nasza talię są bardzo dobrze przemyślane. Pojawia się pierwsza karta z podtypem Permanent (Trwały), która przynosi wymierne korzyści i nie wlicza się do limitu talii. Moimi faworytami są ponadto ojciec Xavier (silny sojusznik) oraz karta „Nadmierna dociekliwość” (Delve Too Deep), która po zagraniu zmusza nas do dobrania dodatkowej karty z talii spotkań ale po jej rozpatrzeniu gwarantuje dodatkowy punkt zwycięstwa. Tak więc za karty mocne 4+/5.
Cały zestaw oceniam na 4-/5. Zestaw podobnie jak następne niezbędny do zachowania ciągłości kampanii więc dla fanów gry obowiązkowy. Tym niemniej moim zdaniem proponowany scenariusz jest najsłabszy z dotychczas dostępnych. Zestaw ratują jednak solidne karty do budowy talii.
Muzeum Miskatonic to pierwszy z cyklów mitów kampanii Dziedzictwo Dunwich. Jego ocena nie jest prosta:
- z jednej strony: bardzo ciekawe karty (m.in. pierwsze w serii karty Trwałe, których nie wtasowujemy w talię, tylko zaczynamy rozgrywkę z nimi od razu na stole i nie możemy ich utracić w trakcie scenariusza, czy też Brat Xavier czyli potężny sprzymierzeniec dla postaci skupionych na walce)
- z drugiej: mało ciekawy scenariusz. Owszem, za pierwszym razem jest interesująco, taka detektywistyczna opowieść w stylu Scooby Doo, ale kiedy już ją znamy, to przy drugiej rozgrywce wieje nudą. W dodatku w scenariuszu niemal nie uświadczymy walki (nie chce spoilować szczegółów), co samo w sobie nie jest jeszcze minusem, ale po prostu zasadniczo średnio rozwiązano mechanikę tego scenariusza. W dodatku część lokacji ma w sobie nieprzyjemne efekty, pojawiające się kiedy je odkryjemy, co dodaje zbędnej losowości i sprawia że można pechowo przegrać (podobnie z bossem - można go wyciągnąć już na samym początku i utrudnić sobie grę.
Ogólnie: fajne karty, średniawa warstwa mechaniczno-fabularna. Po wspaniałych dwóch misjach z deluxe'a, poziom znacznie spada.