GRY RPG
Traveller Core Rulebook Update 2022
Zaktualizowana wersja podręcznika głównego do Traveller RPG
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
wydawca: Mongoose Publishing (2022)
nr katalogowy: MGP40058
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
This is Free Trader Beowulf, calling anyone… Mayday, Mayday… We are under attack… Main drive is gone… Turret number one not responding… Mayday… Losing cabin pressure fast, calling anyone… Please help… This is Free Trader Beowulf… …Mayday… Fully Updated and Revised. Traveller is a science fiction roleplaying game of bold explorers and brave adventurers. The Traveller Core Rulebook contains everything you need to create one of these adventures and begin exploring the galaxy. Spaceports, ancient civilisations, air/rafts, cold steel blades, laser carbines, far distant worlds, and exotic alien beasts – this is the futuristic universe of Traveller, the original and classic science fiction roleplaying game. Come visit the far future.
11 edycja kultowego Travellera, w tym druga w wykonaniu brytyjskiej wytwórni gier RPG Mongoose.
Do gry wystarczy podręcznik podstawowy - po prostu. W przeciwieństwie do wersji z 2016, posiada on bowiem zasady tworzenia własnych statków kosmicznych - mocno okrojone z powodów objętościowych (pełne zasady mieszczą na ponad stu stronach podręcznika dodatkowego High Guard). Podręcznik podstawowy zawiera wyczerpujący opis tworzenia postaci - bezklasowo, opartego na umiejętnościach zyskiwanych podczas podejmowania przez bohatera/bohaterkę kolejnych karier, system emerytur (s.48) oraz ubezpieczenia zdrowotnego dla wybranych zawodów (s.49). Z technicznego punktu widzenia, podręcznik zawiera satysfakcjonujący spis umiejętności wraz z zasadami ich użycia podczas gry (s.58-73) oraz przykładami. System walki został oparty o użycie broni dystansowej (podzielonej tutaj na archaiczną, palną oraz laserową) oraz walki wręcz (poprzez broń białą, naturalną oraz tłuczącą). Sama walka jest bardziej zabójcza niż w przypadku innych systemów RPG - nawet pozornie łatwy pojedynek może doprowadzić do śmierci bohatera dzięki mniejszej ilości rzutów obronnych (saving throws). Książka zawiera opisy podstawowych niebezpieczeństw czyhających na postaci (od chorób, trucizn po potwory rodem z lovecraftiańskich opowieści grozy). Zasady tworzenia układów gwiezdnych, grup politycznych oraz społecznych pozwalają na całkowite zignorowanie oficjalnego lore i grę w wymyślonym przez siebie uniwersum - od planet rodem z Dzikiego Zachodu przez cyberpunkowe opowieści przepełnione zaawansowaną technologią po motywy moralności rodem ze Star Treka, Firefly czy innych słynnych opowieści science fiction.