gry planszowe gry RPG > Twilight 2000 Core Box
GRY RPG
logo przedmiotu Twilight 2000 Core Box

Twilight 2000 Core Box

Zestaw do Twilight 2000

cena:

259.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Free League Publishing (2021)
nr katalogowy: FLFT2K001

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


The new edition of the apocalyptic RPG Twilight: 2000 will be the fourth in the series, the first being released by Game Designers’ Workshop in 1984. Just like the original version, the new edition is set in a year 2000 devastated by war – now in an alternate timeline where the Moscow Coup of 1991 succeeded and the Soviet Union never collapsed.

“The first edition of Twilight: 2000 was an iconic game for me back in the ’80s, and we are humbled and honored to work with Marc Miller and Game Designers’ Workshop to bring a new edition to life. The original game was really ahead of its time. Our goal is to build on the amazing sandbox survival gameplay and develop it further, making it more accessible using the tools of modern game design,” says lead game designer Tomas Härenstam.

“When I saw this proposal to revisit the Twilight universe, I signed on immediately. As I have seen the work proceed, I have not been disappointed, and I look forward to seeing this project become reality,” says Marc Miller of Far Future Enterprises and co-founder of Game Designers’ Workshop.

Also part of the project are Amargosa Press (who have recently announced the new Dark Conspiracy 4th Edition RPG), Polish RPG publisher Black Monk Games (who will act as a consultant on the Poland in 2000 AD game setting as well as publish a Polish edition of the game), and Far Future Enterprises (who publishes the fifth edition of the Traveller science-fiction roleplaying game).

The design team is led by Tomas Härenstam (ALIEN RPG, Forbidden Lands, Mutant: Year Zero), with setting and scenario writing by Chris Lites (Conan, Over the Edge), editing by Angus Abranson (Doctor Who, The One Ring), interior art by Niklas Brant (Forbidden Lands), cover art by Martin Grip (ALIEN RPG, Symbaroum), and maps by Tobias Tranell (Forbidden Lands). Several active and retired servicemen from the U.S. military are assigned to the project as consultants.

Just like the original game, the new edition of Twilight: 2000 is set in a Poland devastated by war, but the game also offers an alternative Swedish setting, as well as tools for placing the game anywhere in the world.

In the game, players take roles of survivors in the aftermath of World War III – soldiers or civilians. Their goal, beyond surviving for another day, can be to find a way back home, to carve out their own fiefdom where they are, to find out more about the mysterious Operation Reset, and maybe, just maybe, make the world a little bit better again.

The core gameplay uses the hexcrawling system established in Mutant: Year Zero and Forbidden Lands RPGs (both Silver ENnie winners for Best Rules, in 2015 and 2019), developing it further to fit the gritty world of Twilight: 2000. The core rules build on the Year Zero Engine, but heavily adapted to fit Twilight: 2000 and its focus on gear and gritty realism.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-09-15 Realistyczna apokalipsa autor: Andrzej Stój

Twilight 2000 to czwarta edycja gry fabularnej opowiadającej o III Wojnie Światowej, z akcją osadzoną w Polsce. Szwedzi z Free League Publishing dorzucili do tego osobny setting (właśnie Szwecję). Jest grą mocno militarystyczną. Domyślnie bohaterami graczy są żołnierze (można grać cywilami albo mieszaną ekipą, ale wojna tak czy inaczej będzie na pierwszym planie). Setting to alternatywna wersja historii, w której w Rosji doszło do zamachu stanu, a następnie inwazji na kraje bałtyckie i później otwartej, pełnoskalowej wojny z NATO. Wojny, w której doszło do wymiany nuklearnej.

T2K 4ed jest więc po trosze postapokalipsą, ale to "post" nie pasuje do końca. Wojna jest w zawieszeniu, Polska - a raczej to, co z niej zostało - nadal jest polem bitwy. Każdego roku na świecie umierają niezliczone miliony (nuklearna zima zrobiła swoje). W Polsce ludność jest już zdziesiątkowana. Zniszczony kraj jest domem dla niedobitków.

To bardzo ponura gra. Realistyczna, bliska prawdziwego świata (nie ma żadnych magicznych technologii, żadnych nadnaturalnych mocy). Bohaterom przyjdzie nie raz korzystać z opisanego arsenału (od noża do czołgu), przy czym zasady wcale nie stoją po ich stronie. To jeden z tych systemów, w których nieoczyszczona rana może ulec zakażeniu. Zasady nie są jednak zbyt skomplikowane. Jest ich trochę, ale są dość mocno zunifikowane, zresztą większość opisuje specyficzne zdarzenia i sytuacje (np. upadek, radiacja), więc nie trzeba znać ich na pamięć. Mechanika to oczywiście flagowy silnik Free League Publishing, czyli YZE.

Nie sądziłem, że będę się pozytywnie wypowiadał o systemie wydanym na Year Zero Engine. Znam ten silnik z pierwszych iteracji i od pierwszej sesji wzbudzał we mnie (oraz moich graczy) niechęć. Nie oferował niczego wyjątkowego, prowokował tylko frustrację, kiedy gracz brał do ręki garść kostek, rzucał nimi i nie wypadała ani jedna "6". Znaliśmy prawdopodobieństwo i te porażki nie zdarzały się częściej, niż mówiła statystyka, jednak psychologia robiła swoje. Jakim cudem nie było ani jednej "6" w rzucie na kilkunastu (wliczając przerzut) kostkach?

Twilight 2000 4ed korzysta z innego modelu, operującego na różnych wielościanach. Gracz rzuca 1-2 kostkami - jedną za cechę, drugą za umiejętność. Średnio kompetentny bohater ma grubo ponad 50% szansy na sukces - porażki dalej mogą się zdarzyć, ale nie ma już takiego poczucia "jakim cudem...".

Gra wydaje się być bardzo dobrze zaprojektowana, ale nie zasługuje na piątkę. Po pierwsze, zgodnie z sugestią autorów jest planowana pod długie kampanie, ale trudno sobie takie wyobrazić. Zgodnie ze wskazówkami z podręcznika MG, zbudowane przez grupę bazy prędzej czy później zostaną zlokalizowane i szturmowane. Czy ktoś wytrzyma więcej, niż tuzin sesji, które skupiają się przede wszystkim na przetrwaniu? Wątpię czy znajdzie się wiele takich drużyn. Po drugie, zgodnie z założeniami, kampania ma być hexcrawlem. Ten powinien opierać się w pewnym stopniu na tabelach losowych, które są średnie, bardzo powtarzalne. Co chwilę grupa będzie trafiać na lej po bombie albo barykadę postawioną przez maruderów.

Kilka lat temu Black Monk zapowiedział wydanie polskiej edycji tego systemu, ale wątpię czy to dojdzie do skutku. W sytuacji, kiedy trwa wojna w Ukrainie i rosną napięcia między Wschodem i Zachodem, Twilight 2000 4ed staje się przerażająco aktualny. Mogę go polecić grupom, które są w stanie utrzymać dystans między fikcją i rzeczywistością, bardzo zbliżonymi do siebie.
dodano: 2021-12-25 Postapo na naszym podwórku. autor: Mateusz Podbielski

To co mnie jako pierwsze zachwyciło to sposób wydania - dwa podręczniki, maty, mapa, kości, karty wydarzeń i inicjatywy i karty postaci, wszystko co potrzebne zapakowane w ładne matowe pudełko. To chyba jedna z lepiej wydanych gier fabularnych na rynku. Kolejną rzeczą była zawartość - łatwa mechanika oparta na YZE, świetne tworzenie postaci i oczywiście świat - mroczny, brudny, w którym przyjdzie graczom podejmować bardzo trudne moralnie decyzje. Polecam nie tylko miłośnikom klimatów postapo ale również fanom militarnych sesji, ja z pewnością zanurze się w tym świecie na dłuższy czas i z niecierpliwością wypatruję pierwszych dodatków.


kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:


telefon:
22 637 21 80
606 780 836

sklep stacjonarny:
ul. Morcinka 5 lokal 25
01-496 Warszawa
jak trafić

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne