GRY RPG
Zew Cthulhu 7ed. Berlin, Miasto Grzechu
W nikczemnej atmosferze światowej stolicy grzechu, kwestionowana jest sama natura człowieczeństwa.
Opis
W następstwie Wielkiej Wojny Berlin zyskał reputację europejskiej stolicy rozwiązłości – miejsca, gdzie za odpowiednią cenę można dostać wszystko. Jest to zarówno miasto hedonizmu, jak i biznesu. Jego ulice są pełne niepełnosprawnych weteranów, prostytutek, biednych imigrantów i agitatorów politycznych. Rynsztoki spływają krwią ofiar zabójstw politycznych – efektów starć komunistów i nacjonalistów völkisch, a także policji.
Podręcznik zawiera trzy scenariusze, obejmujące historię Berlina od zakończenia Wielkiej Wojny po rządy Adolfa Hitlera i Partii Nazistowskiej. Wszystkie opisują barwne szczegóły Berlina i jego mieszkańców. Mogą zostać rozegrane jako samodzielne przygody lub połączone razem w minikampanię.
DIABEŁ ŻYWI SIĘ MUCHAMI - Niemcy balansują na krawędzi gospodarczej ruiny i politycznego chaosu. Duch szaleńca przemierza miasto, zwracając obywateli przeciwko sobie. Aby powstrzymać demonicznego ducha i uratować rosyjską księżniczkę, śledczy muszą dobić targu z innymi złowrogimi siłami i zadać sobie pytanie: kogo jeszcze jesteśmy gotowi poświęcić, aby ocalić miasto?
TANY ROZPUSTY, ZGROZY I EKSTAZY - Miasto ponownie rozkwita. Pozornie stabilna sytuacja daje nadzieję na lepsze jutro. Nieudolny czarnoksiężnik, rozpustna tancerka i dziwny kult gnostycznych wyznawców Saturna grożą, że położą kres temu wszystkiemu i zamienią Berlin w otchłań szaleństwa i zepsucia.
SCHRECKFILM - Berlin pędzi ku swej ponurej przyszłości. Badacze stają twarzą w twarz z mroczną kabałą sterowaną przez ludzi z wyższych sfer, którzy są zdeterminowani, aby skierować słynną na całym świecie branżę filmową miasta ku upadkowi. Uwięzieni w stworzonym przez siebie labiryncie i bezlitośnie ścigani przez trudne do objęcia rozumem ciemne moce, badacze muszą zmierzyć się z pytaniem: co jest prawdą, a co jest tylko iluzją.
Berlin lata 20. - siedlisko zepsucia, rozpusty, wyuzdanej zabawy, ale też stolica europejskiej kinematografii, kabaretów oraz muzyki. To jeden z lepszych podręczników źródłowych do ZC jakie miałem okazję przeczytać, a przygody, choć odrobinę liniowe i trudne, są jednocześnie jednymi z lepszych jakie miałem okazję poprowadzić. Nie ma w nich pulpu, walki z szalonymi kultystami przy pomocy pistoletów maszynowych, za to jest w nich śledztwo, szaleństwo i śmierć. Niektóre elementy są 18+ ( seks, narkotyki, obrzydliwe sytuacje) dlatego odradzam prowadzenie ich młodszym graczom, a starszych, bardziej wrażliwych uczulić na to co może ich czekać. Jeśli szukasz podręcznika do ZC zbliżonego swoją budową do powieści samotnika z Providance, to ten podręcznik musi się znaleźć w twojej kolekcji.