gry planszowe wojenne > No Peace Without Spain!
GRY WOJENNE
logo przedmiotu No Peace Without Spain!

No Peace Without Spain!

Wojna hiszpańska 1702 - 1713

cena:

352.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
czas gry: ok. 180 min.

wydawca: Compass Games
nr katalogowy: CPS1072
projektant: Don Herndon

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In November 1700, King Carlos II of Spain died without an heir. The long-standing feud between the Bourbons and Habsburgs erupted once again as both sides pressed their claim to the throne. No Peace Without Spain is a two-player game that elegantly recreates this epic struggle using a point-to-point map and a single deck of 55 cards. Action cards are used to activate armies for movement and siege, while event cards bring historical and special events into play that can swing the tide of fortune when least expected. Each turn represents one year, each “corps” represents 10,000 men of all arms and each leader represents a major commander and his staff.

The game features an easy and intuitive battle system that highlights a unique aspect of this war – team-based battle command, perhaps the most famous example being the extraordinary success achieved by the partnership of two of the war’s most prominent commanders, the Duke of Marlborough and Prince Eugene of Savoy. The Bourbon cause has talented leaders as well, notably Marshals Villars, Vendome and Berwick. These and other leaders are rated for Tactical and Command capabilities and they significantly influence the course of events.

The map stresses the importance of fortresses in a war that was probably the high-point of formal siege warfare. Fortresses in this era rarely held out against a besieger that had the necessary time and manpower to conduct a proper siege, and the game neatly recreates this with a simple siege table that leaves room for unusually stout defenses or quick collapses.

Victory points are gained or lost by the Alliance player and game victory comes either through automatic victory or based on final VPs after the 1713 turn.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-05-12 Bardzo dobra gra autor: Dariusz Góralski

Gra pokazuje, że najważniejsze są manewry, zdobywanie fortec, a bitwy są na tyle nieprzewidywalne, że decyduje się na nie ten gracz, który widzi, że ważna forteca zaraz padnie lub bez próby zniszczenia wrogiej armii przeciwnik osiągnie zbyt dużo. Gracz musi podejmować strategiczne decyzje również co do czasu wydania bitwy. Czy zrobić to na początku etapu? Przeciwnik gdy zostanie pokonany nie będzie mógł odrobić strat a co za tym idzie uzyskamy swobodę działania. Z drugiej strony gdy my przegramy... A może wydać bitwę na koniec tury? Mamy mniej więcej równe siły, a gdy zaryzykujemy to w następnym etapie przeciwnik będzie jednak nieco osłabiony? Taka jest ta gra. Wybory. Przy tym elegancka i dobrze wydana. Znakomite karty pomocy. Jest na nich wszystko co jest potrzebne w trakcie gry. I do zwycięstwa prowadzi wiele dróg. To zapewnia brak powtarzalności w rozgrywkach.
Naprawdę warto zagrać.