gry planszowe wojenne > Manoeuvre: Distant Lands
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Manoeuvre: Distant Lands

Manoeuvre: Distant Lands

Rozszerzenie do gry Manoeuvre

cena:

179.90 99.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 99.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: od 60 do 60 min.

wydawca: GMT
nr katalogowy: GMT1707

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The regiment had fought countless battles across the European continent. War had been waged in Bavaria against the Prussians, Catalonia against the Spaniards, under the great pyramids against the relentless Turk and even at New Orleans against those upstart Americans. Now new challengers have arisen and a completely foreign army is arrayed across the battlefield. The Tri-Color fluttered in the breeze as rocket shells burst in the air. A new type of warfare was about to be unleashed.

Manoeuvre: Distant Lands is an expansion for Manoeuvre. Four new armies are included to allow you to bring the fight from the frozen north to the sub-continent and the mythic east. Included in this set are counters and cards for Sweden, the splintered Kingdoms of India, the Chinese 8-Banner Army and the crumbling remains of the Japanese Shogunate. Also included is a set of 8 new land tiles that will force veteran players to learn new tactics among the swamps and fields of the Orient as well as the forests of Scandanavia.

Sweden: The Swedes are reminiscent of the more traditional European powers and fit nicely into the current game hierarchy to allow for more balanced tournament play. The Swedish army fits the mold of both the Prussians and Russians but falls into line just below them in overall strength.

Indians: The Kingdoms of the Marathas, Mughals, Mysore and Sikhs from the Punjab have banded together to overthrow the colonial powers of the day. Their problem is overcoming the lack of a true leader that makes it difficult to set aside their rivalries and squabbling. They have speed rivaling the Ottomans but far less of a capacity to use it well. They are a true guerilla force adept at denying their opponents resources or freedom to maneuver.

Tokugawa Shogunate: The Shogunate is crumbling. The army seeks to modernize against the will of the Shogun and in a few years Japan will step into the Industrial age. However, at the turn of the 19th Century, insular clans still dominated the military. Every Daimyo leads his own army into battle with their own guns, cavalry, samurai and teppo. Only the Shogun can be called on to make any Clan work with another. Beware the deadly fury of the Banzai charge and even cornered units will fight to the bitter end and the last man.

China: The Chinese 8-Banner army boasts a core of elite units, including three cavalry units that can stand their ground against any European foe. Unfortunately, the Han conscripts and the peasants that form the Tuan Lian are ill-suited and under-equipped in relation to their Manchu and Mongol horsemen. Will rockets and witchcraft bring disruption to the orderly European battlefield.

"I have not imagined that the Napoleonic experience can be brought to the orient!"
- Thunder Wong, Playtester Extraordinaire

Components:

32 Unit counters (8 for each nationality)
240 Cards (60 for each nationality)
8 Terrain tiles
Rules for the new abilities and some advanced Manoeuvre additions.
3 Advance-to-Contact Counters

Designers: Jeff Horger and Joe Roush

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-09-09 Jeszcze więcej manewrowania! autor: Adamoo

Zacznę od drobnej uwagi. Dodatek nie ma własnego pudełka. Wszystko zapakowane jest w duży worek strunowy wzmacniany tekturą a elementy są w ekstra worku. Takie pakowanie na matrioszkę.

Od razu razem z paczką znajomych wzięliśmy się za testowanie dodatku razem z podstawką. Cztery nowe armie, są inne niż te z podstawki. Odnosi się wrażenie, że są trochę silniejsze i mają mocniejsze karty dowodzenia oraz jednostek (np Japończycy - Death with Honor-zabija jednostkę a przy tym zadaje każdej wkoło 1 obrażeń, czy Szwedzi, prawie każda karta jednostki ma bombardowanie). Miłym akcentem jest dodanie więcej znaczników pierwszego gracza oraz redut i kilku innych, tak by można było wygodnie grać w więcej par, co jest wspomniane w instrukcji.

Drobne rozczarowanie mnie spotkało przy oglądaniu nowych plansz terenów. Kolory są trochę inne niż w grze podstawowej. Grafiki na planszach przedstawiające pustynie nie są jakieś powalające.

Podsumowując, dodatek odświeża i tak już według mnie dobrą grę. Nie jest to "must have", ale warto rozważyć jeżeli gra się "turnieje".