gry planszowe strategiczne > Neuroshima Hex 3.0
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Neuroshima Hex 3.0

Neuroshima Hex 3.0

Nowa wersja popularnej, polskiej gry planszowej.

cena:

119.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 45 do 90 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal
projektant: Michal Oracz

wersja językowa: polska

Opis


Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-02-11 autor: Maciej Wójcik

Kojarzyłem tę grę już od kilku lat, a to u znajomych na półce, albo w sklepie czy przewijając pozycje sklepów internetowych. Od poznania tej gry powstrzymywało mnie nie tylko to, że nie jestem fanem klimatów 'w przyszłości' i walk maszyn, ale głównie pudełko (!) które swoim designem nie powala. Co ciekawe, po czasie rozmawiałem z wieloma osobami które podzielały moje zdanie. Ogromne było moje zdziwienie gdy zagrałem w ten tytuł po zakupie w ciemno, bo zachęciła mnie promocja, przychylne opinie znajomych no i po prostu ciekawość - rewelacja :) Po każdej partii ma się ochotę powiedzieć 'to może jeszcze raz?', ilość armii którą oferują dodatki (w fajnej cenie, każda armia to ok. 30zł) daje ogromną regrywalność, czas rozgrywki akurat, 30-45 minut, można rozwlec, można przyspieszyć np zegarem szachowym :) Każda partia jest inna, nawet grając tymi samymi dwoma z czterech dostępnych w podstawce armiami, dlatego zapewnia frajdę na wiele wiele godzin. Biorąc pod uwagę to że można dorwać za około 100zł, dodatkowo wspierając polskich autorów, pozycja obowiązkowa - szczególnie jeśli ktoś szuka gry pojedynkowej :)
dodano: 2021-10-19 Kocham autor: Jakub Seelau

Definitywnie moja ulubiona gra planszowa. Największy pożeracz czasu jak i pieniędzy. Czasu, bo gram w nią ze znajomymi niemal cały czas, pieniędzy, bo dokupiłem do niej wszystkie możliwe dodatki.
Gra jest stworzona z myślą easy to learn, hard to master, i dokładnie taka jest. Pojęcie podstawowych zasad to tylko paręnaście minut, ale zrozumienie w pełni działania każdej armii, czy nawet tylko czterech podstawowych, to naprawdę spore wyzwanie.
Tu nie chodzi tylko, o zapamiętanie żetonów, ale zrozumienie zalet i wad, zarówno swoich jak i przeciwnika i umiejętne wykorzystywanie tej wiedzy. Dodatkowo liczy się jeszcze nie tylko odpowiednia pozycja jednostki, ale także jej kierunek, bo zdecydowana większość jest w stanie atakować tylko w jednym/dwóch kierunkach z sześciu.
Nie przeszkadza to w świetnej zabawie, ponieważ to, o co można się najmocniej bać w grze z tak dużą ilością armii (na moment pisania tej recenzji jest ich 20), czyli balans, jest co najmniej bardzo dobry. Nie spotkałem się z sytuacją, żeby któraś z armii miała znaczącą przewagę nad inną z faktu bycia tą armią. Jeśli coś może zdenerwować, to nasze szczęście, przy dobieraniu żetonów. Nie raz zdarzyło mi się, że mój przeciwnik miał perfekcyjne rozdanie na start, a ja moje najlepsze jednostki miałem na końcu talii żetonów i zanim mogłem je zagrać, to już sytuacja była nie do uratowania.
Polecam z całego serca nie tylko fanom strategi, ale też osobą chcącym wejść nie tylko w ten gatunek planszówek, ale po prostu w świat gier planszowych. Na pewno się nie zawiedziecie.
dodano: 2020-04-16 Taktyka, mózgożerność i mnogość wyborów? - Bierz autor: astegor

Neuroshima HEX to gra po którą sięgnąłem bardzo niedawno za sprawą opinii jaką usłyszałem dobrych kilka lat temu: "Neuroshima HEX to takie nowoczesne szachy".
Gra nie wydawała mi się wtedy ani trochę atrakcyjna.....jak się myliłem....

Ta gra nie jest zachwycająca wizualnie, ani nie ma fantasycznych elementów przyciągających oko, lecz ten gameplay - cudo.
Po pierwsze klarowność żetonów, ich ikonografia i estetyka jest prosta, a zarazem świetna.
Po drugie mechanika rozgrywki wymaga taktyki, planu, podstępu i przezorności. Przydaje się również znajomość "tali żetonów" przeciwnika.
To gra cechująca się mnogością frakcji, które co prawda wymagają dokupienia, ale są - moim skormnym zdaniem - wymagane. Frakcje z podstawki spokojnie starczą na kilkadziesiąt rozgrywek, które są błyskawiczne. To ogromny plus. Gry trwają od 10 do 30min(na 2 osoby) - fenomenalny czas gry. Praktycznie Zero rozkładania.
Każda frakcji ma konkretną strategię i choć może się to wydawać ograniczające to argumentem na to jest różnorodność "ras". Każda ma swoje żetony, swoje mocne i słabe strony. Słowem frakcje są wyspecjalizowane w jakimś sposobie walki i wielkim błędem jest usilne granie nimi na przekór zaleceń instrukcji.

Jeśli chodzi o mózgożerność i aspekty taktyczne to jest BARDZO dobrze. Opinia, która przyrównywała tę grę do szachów, mimo wszystko aż tak nie odbiera od rzeczywistości, choć jest to straszne uogólnienie. Neuroshima hex to gra strategiczna, wymagająca przebiegłości, planu i odrobiny szczęścia w doborze kafelków frakcji. Istotne jest też poznanie tali przeciwnika.

Skalowanie jest słabe. To gra do pojedynków, choć gra pozwala na walki do 4 graczy. Duża liczba osób przy stole wprowadza straszny chaos w doskonałej taktycznej rozgrywce, która zaczyna zamieniać się w ruletkę. Niektóre frakcje wyraźnie wypadają ze zbalansowanej gry przy większej liczbie graczy.

Czy warto?
To gra taktyczna, wymagająca strategicznego podejścia, niezwykle satysfakcjonująca. Dla kogoś znającego uniwersum Neuroshimy - całkiem fajny oddany klimat. Szybko i zdecydowanie - POLECAM*

*choć zdecydownie dodatki urozmaicają gameplay...ale o nich w innych recenzjach.
dodano: 2019-12-19 świetna gierka autor: kubamtg

wymaga dużo kombinowania
bardzo polecam :D
dodano: 2018-09-27 Mega! autor: nocandocan

Polski autor Michał Oracz, świat post-apo różnorodność armii i taktyka oraz genialna mechanika... Mógłbym chwalić bez końca, nic to nie da dopuki nie otworzysz swojego pudełka gry i sam się nie przekonasz jakie możliwości zaiwera to niepozorne pudełko. Ciągle słyszałem o Neuroshimie hex nigdy nie grałem i nigdy nie posiadałem - CZEGO ŻAŁUJĘ. Gra podbiła moje serce, jest po prostu niesamowita. A możliwość dokupienia dodatkowych armii to MUST HAVE.
dodano: 2015-12-07 Bomba! autor: Mateusz Hadka

Neuroshima HEX to rewelacyjna gra taktyczna, w której oprócz naszego zmysłu dowódcy przyda się również szczęście.
Wytłumaczenie zasad laikowi jest banalnie proste, a "próbna rozgrywka" już przynosi sporo radości. Zakochaliśmy się w Neuoroshimie od samego początku i to na pewno będzie długa i gorąca miłość. Wydanie jest rewelacyjne (ewidentnie czuć rękę Polaka w tym wszystkim).

Możliwości rozgrywki są właściwie nie ograniczone, dodatki do gry kosztują grosze, a sama zabawa jest nie do opisania. Dobre dla 2 graczy, rewelacyjne dla 4, a nawet wariant HEXOGŁÓWEK dla jednego gracza potrafi wciągnąć jak diabli.

Polecam każdemu - starszym, młodszym, kobietom, mężczyznom. Gra jest po prostu wyśmienita i naprawdę nie ma się do czego przyczepić. REWELACJA

Dla niektórych minusem jest losowość. Uważam, że to tylko dodaje smaczku. Najlepiej przygotowany i zrealizowany plan, może w jednej rundzie okazać się fiaskiem. GENIALNE!
dodano: 2015-09-10 b.dobra gra taktyczna autor: trogacki

Neuroshima Hex jest grą taktyczną osadzoną w postapokaliptycznym uniwersum Neuroshimy (gry RPG). Przy czym tematyka nie ma większego znaczenia dla rozgrywki (przynajmniej w podstawowej grze- dodatki wprowadzają więcej jednostek z unikatowym działaniem wpasowanym w tematykę gry). Oprawa jest jednak taka, a nie inna, co (poza gatunkiem taktycznych gier bitewnych samym w sobie) niesie ze sobą gorszą przystępność dla płci pięknej. Bitwa prowadzona jest na niewielkiej, heksagonalnej planszy za pomocą armii złożonych ze sztabu oraz 34 pozostałych żetonów (jednostek walczących wręcz/strzelających/sieciujących, modułów oraz tzw. żetonów natychmiastowych). Gra jest szybka, dająca możliwość "pomóżdżenia", wysoce regrywalna, o stosunkowo prostych regułach. Same jednostki (żetony) jak i plansza są czytelnie i estetycznie wykonane (szata graficzna żetonów jest moim zdaniem w edycji 3.0 najlepsza ze wszystkich dotychczasowych wydań tej gry). Dodatkowe armie ze swoimi unikatowymi zdolnościami za niewielką cenę potrafią wybitnie urozmaicić rozgrywkę. Sam osobiście kupiłem 4 dodatki i uważam, że była to bardzo dobra decyzja. Można trochę ponarzekać na losowość z uwagi na losowy dociąg żetonów, ale ich wykorzystanie oraz doświadczenie odgrywają zdecydowanie najważniejszą rolę. Całe szczęście w tej wersji mamy regułę pozwalającą na zignorowanie wyjątkowo niekorzystnego dociągu żetonów. Neuroshima Hex sprawdza się najlepiej jako gra 2-osobowa. Jest wprawdzie wariant dla 3 i 4 osób, ale w takim gronie ciężko o zaplanowanie czegokolwiek na planszy, ponieważ zbyt rzadko dokładamy swoje żetony i sytuacja na planszy zmienia się w międzyczasie diametralnie. Gra ma na tyle proste reguły, że z powodzeniem nadaje się do (samodzielnej!) gry nawet dla rozgarniętych 5-7 latków. Jedynym w zasadzie mankamentem jest uciążliwy (mózg potrafi parować) proces rozstrzygania bitew, kiedy cała plansza jest już pokryta żetonami i trzeba sobie wyobrazić kto strzela, kiedy i do kogo, ile zadaje obrażeń, czy ginie czy nie, czy medyk go leczy czy nie itd. Pomijając ten żmudny moment (bitwy nie zdarzają się całe szczęście co chwilę) rozgrywka przebiega płynnie. Można by się jeszcze przyczepić do wypraski, a w zasadzie jej braku. Gra składa się z mnóstwa żetonów i małych znaczników i albo wszystko trzeba popakować w woreczki foliowe albo w jakiś organizer na drobne elementy.
Podsumowując:
PLUSY:
- dobra, szybka gra taktyczna
- szybki set-up
- łatwo przyswajalne reguły
- duża regrywalność
- solidne, estetyczne wykonanie
MINUSY:
- uciążliwy proces rozstrzygania bitew
- dość dużo niuansów w działaniu i interakcji jednostek poszczególnych armii
- najlepiej sprawdza się w wariancie 2-osobowym
- losowość odgrywa swoją rolę
dodano: 2015-01-21 autor: kudlacz135

Przed zakupem warto spróbować wersji mobilnej gry, jednak jeżeli lubicie taktyczne gry konfrontacyjne, to nie sądzę, żeby ktoś się zbytnio zawiódł na Neuroshimie. Przy tej grze można spędzić naprawdę mnóstwo czasu, którego nie będziemy żałować. Turniejowe wsparcie wydawcy oraz liczne rozszerzenia sprawią, że nie tylko znajdziemy styl gry, który nam odpowiada, ale będzie mogli wprowadzić nasze taktyki w życie i pobawić się w duchu rywalizacji :) Biorąc pod uwagę rozgrywkę i wykonanie, gra jest na pewno warta swojej ceny.
dodano: 2014-04-15 Postapokaliptyczne starcie autor: Corqan

Neuroshima przenosi nas w świat postapokaliptyczny. Wcielamy się w przedstawicieli w jednej z czterech frakcji i toczymy walki o przetrwanie.
W grze naszym zadaniem jest zniczenie sztabu przeciwnika. Mechanika gry jest bardzo prosta, co nie przeszkadza w byciu interesującą. Co rundę ciągniemy 3 kafle - 1 odrzucamy, a 2 możemy wykorzystać. Frakcje są bardzo zrównowarzone i granie każdą jest trochę inne. Gra jest wydana bardzo ładnie, piękna duża plansza, elementy są dobrej jakości. Dodatkowo gra dostarcza tak zwane hexogłówki czyli zagadki logiczne do samodzielnego rozwiązania. W grę najlepiej się gra w 2 osoby. Dla mnie w 4 to już zdecydowanie za dużo się dzieje. Czas gry to ok 30 minut.
Neuroshima jest to świetna gra zaprojektowana przez Polaka Michała Oracza. Duży pozytywa, warta polecenia.