gry planszowe strategiczne > Neuroshima HEX: Mephisto
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Neuroshima HEX: Mephisto

Neuroshima HEX: Mephisto

Dodatkowa armia do Neuroshima Hex

cena:

27.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 40
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2013)
projektant: Michał Herda

wersja językowa: polska

Opis


Anomalie rodem z radioaktywnych lejów po bombie rodzą potworności, o których nie śniło się przedwojennym naukowcom. Mephisto to gigantyczny czerw, jedyna w swoim rodzaju synteza ciała i stali, która stanowi zagrożenie nawet dla dobrze uzbrojonych sił ekspedycyjnych. Skażony krater kusi jako szlak na skróty i źródło zasobów, lecz nader często staje się dla przybyszów cmentarzyskiem. Wejście na terytorium monstrum oznacza bowiem zmagania na jego zasadach, z mrowiem pułapek i podstępów z dawna czekających na ofiarę. To jak walka z całą armią, a nie z pojedynczą istotą! Mephisto, zaprojektowany przez Michała Herdę jest już czwartym armypackiem. Jeśli zastanawiacie się jak może wyglądać armia zaprojektowana przez człowieka który stworzył Hexogłówki, to Mephisto jest dla was odpowiedzią. W przypadku Mephisto cały ciężar ofensywy tej armii dźwiga na sobie jej sztab. Podobnie jak w przypadku armii Dancer, ma on możliwość atakowania sztabów przeciwnika, jednak w całej armii nie znajdziemy żadnej jednostki która mogła by go w tym wyręczyć. Dodatkową siłę i skuteczność ataku sztabu zapewniają w armii Mephisto Wszczepy. Wszczepy są nowym rodzajem jednostki pozwalającym zapewnić Mephisto dodatkową siłę, inicjatywę, a czasem i dodatkowe akcje możliwe do wykonania na planszy. Wszczep Transmitera pozwala na wykonanie akcji Roszada, wszczep Ogona pozwoli odepchnąć jednostki przeciwnika. Dzięki Wszczepowi Szczęk będziemy mogli nawet wywołać bitwę nie mając żetonu bitwy na ręce. Jak silne może być Mephisto? Wyłożenie wszystkich wszczepów Szponów na planszę pozwoli Mephisto atakować z potworną siłą 5, a to wciąż nie jest kres jego możliwości. Tak ogromna siła połączona z umieszczonymi na planszy, praktycznie pozbawionymi możliwości obrony Wszczepami, stwarza na zupełnie nowe sytuacje i wymusza na graczu nowe podejście do strategii. Przed wami Mephisto. Ucierane na przestrzeni lat schematy zostaną złamane. 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-05-21 Mech-robal w akcji! autor: rafalm

Mephisto to kolejna z armii do doskonałej Neuroshimy Hex. Jej cechą charakterystyczną jest posiadanie tylko jednej jednostki atakującej (sztabu), dość dobra mobilność i konieczność używania wzmocnień w postaci żetonów wszczepów. Sztab Mephisto po wzmocnieniach, to istny niszczyciel, który jest w stanie zniszczyć nawet kilka jednostek przeciwnika na raz.

Granie tą armią wymaga trochę innej taktyki niż zazwyczaj. Przede wszystkim sztab Mephisto jest na pierwszej linii frontu, a nie schowany za gardą innych jednostek. To on odpowiada za ofensywne zdolności armii i jest przez to bezpośrednio narażony na poranienie. Po drugie aby wygrać Mephisto musi używać wszczepów, które z kolei są dość łatwym celem dla jednostek wrogiej armii. Dlatego warto je ukrywać w drugiej linii lub w rogach planszy, aby wrogowie nie mogli skupiać na nich swoich ataków.
dodano: 2013-10-24 warto autor: leser

Jak zwykle Portal w ramach kampanii reklamowej rzuca tekstami, których pokrycia w rzeczywistości nie dostrzegam: "Ucierane na przestrzeni lat schematy zostaną złamane" - jak to? To nie złamał ich już czasem Dancer? Mefisto jest oryginalny, ale "tylko" ułamek (spory ale jednak ułamek) rewolucji na którą trzeba się przygotować grają Dancerem.

Mniejsza jednak o to. Najważniejsze jest to że w kolejnym małym pudełeczku dostajemy nową armię, tradycyjnie świetnie ilustrowaną, na cieniutkich niestety (utrudnia to trochę podnoszenie z planszy), lecz wciąż solidnych żetonach. Rozgrywka Mefisto (a także przeciw niemu) jest bardzo trudna możliwości jest sporo. Zdecydowanie polecam Hexomaniakom.