GRY STRATEGICZNE
Pupile Podziemi
Sklep zoologiczny dla dla władców podziemi. Polska edycja Dungeon Petz.
cena:
139.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 90 min.
wydawca: Rebel.pl
projektant: Vlaada Chvatil
wersja językowa: polska
Opis
Sklep zoologiczny dla władców podziemi? Cóż za świetny pomysł! Jak to się stało, że nikt dotąd na to nie wpadł? Żadnej konkurencji! Będziemy bogaci, jesteśmy przecież urodzonymi przedsiębiorcami! I tak oto otworzyłeś pierwszy sklep zoologiczny w mieście. Zaraz obok innego pierwszego sklepu zoologicznego w mieście. I naprzeciwko kolejnych dwóch. Twoje chochlikowe serducho przepełnia optymizm, bo wiesz, że nieprzeciętna smykałka do interesów, przywiązanie do szczegółów i nowiusia szufla do zgarniania gnoju zapewnią ci reputację, której nie dorówna żaden inny sklep. Nie możesz przecież pozwolić, aby taki talent się zmarnował. Prowadzenie interesu jest dla chochlika całkiem fajną sprawą, ale też sporym wyzwaniem intelektualnym. W jaki sposób przechytrzyć konkurentów i wygrać zbliżający się pokaz? Który zwierzak znajdzie największe uznanie w oczach klienta? Jak wytrzymałe muszą być klatki? I ilu pracowników wyląduje w szpitalu, jeśli źle to ocenisz? Czy wygrany, czy przegrany, na pewno będziesz zadowolony z wielkiego otwarcia sklepu ze zwierzakami dla mieszkańców podziemi!Zawartość pudełka: 1 dwustronna Plansza Główna1 dwustronna Plansza Postępu4 Plansze Pieczary w 4 kolorach4 Plansze Sklepu18 zwierzaków z obrotowymi elementami20 plastikowych łączników do złożenia zwierzaków11 płytek z klatkami6 płytek modułów dodatkowych10 żetonów artefaktów8 płytek pokazów8 płytek klientów104 karty Potrzeb czterech rodzajów5 kart Eliksiru8 figurek sługusów w 4 kolorach40 plastikowych figurek chochlików w 4 kolorach4 żetony osiągnięć w 4 kolorach40 drewnianych znaczników złota14 drewnianych znaczników warzyw11 drewnianych znaczników mięsa30 drewnianych znaczników odchodów20 plastikowych znaczników cierpienia8 tekturowych znaczników mutacji1 znacznik postępu1 znacznik pierwszego gracza1 instrukcja
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2014-11-04
Sklep zoologiczny z potworami
autor:
Corqan
Pupile podziemi przenosi nas w świat fantasy. Wcielamy się we właściciela sklepu z potworami, którego zadaniem jest wychowanie i sprzedanie słodkich potworów. Gra wspaniale odzwierciedla klimat takiego świata, piękna grafika i fenomenalnie napisana instrukcja sprawia że czuć miły i zabawny klimat tej gry. Nasze potwory jedzą, bawią się, śpią, a nawet potrafią zrobić kupę ;-)
Pupile podziemi jest grą typu worker placement. Polega to na wysyłaniu naszych pracowników (w tym wypadku chochlików) aby wykonywali zadania różnego typu np. zakup nowego potwora, klatki dla niego, zdobycie artefaktów czy przekupienie sędziów w konkursie.
Gra nie należy do najprostrzych. W każdej rundzie gracz musi podjąć dużo ważnych wyborów. Mimo to gra sprawia dużo radości.
Tryb dla dwóch graczy jest bardzo dobrze zaprojektowany. Najczęściej grywam w ten sposób.
Elementy są wykonane bardzo dobrze, grafiki są wspaniałe.
Jest to gra która spodoba się zarówno młodszym jak i bardziej doświadczonym graczą. Jednak należy pamiętać, że gra nie należy do najprostrzych. Jednak jeżeli lubisz klimat fantasy lub hodowlę zwierząt jest to gra stworzona dla ciebie.
Pupile podziemi przenosi nas w świat fantasy. Wcielamy się we właściciela sklepu z potworami, którego zadaniem jest wychowanie i sprzedanie słodkich potworów. Gra wspaniale odzwierciedla klimat takiego świata, piękna grafika i fenomenalnie napisana instrukcja sprawia że czuć miły i zabawny klimat tej gry. Nasze potwory jedzą, bawią się, śpią, a nawet potrafią zrobić kupę ;-)
Pupile podziemi jest grą typu worker placement. Polega to na wysyłaniu naszych pracowników (w tym wypadku chochlików) aby wykonywali zadania różnego typu np. zakup nowego potwora, klatki dla niego, zdobycie artefaktów czy przekupienie sędziów w konkursie.
Gra nie należy do najprostrzych. W każdej rundzie gracz musi podjąć dużo ważnych wyborów. Mimo to gra sprawia dużo radości.
Tryb dla dwóch graczy jest bardzo dobrze zaprojektowany. Najczęściej grywam w ten sposób.
Elementy są wykonane bardzo dobrze, grafiki są wspaniałe.
Jest to gra która spodoba się zarówno młodszym jak i bardziej doświadczonym graczą. Jednak należy pamiętać, że gra nie należy do najprostrzych. Jednak jeżeli lubisz klimat fantasy lub hodowlę zwierząt jest to gra stworzona dla ciebie.
dodano: 2014-02-02
gra w której Ci zależy
autor:
elmotoja
Zacznę od tego, że jakiś czas temu, gdy dowiedziałem się o grze, to skreśliłem ją z powodów tematu (infantylności), a z drugiej strony kilku niepochlebnych opinii (że gra złożona i męcząca - niespójna z przyklejonym tematem), ignorując miłośników cięższych gier euro (myślałem, że to nie dla mnie).
Od tego czasu zacząłem grać w coraz cięższe gry - m.in. pozycje Felda, które zbierały podobne baty i wyznania miłości na przemian. Wciąż mam dość dużą rozpiętość zainteresowań - od Tokaido po Zamki Burgundii czy Trajana. Polubiłem jednak ciekawe i wymagające mechaniki i zacząłem doceniać niuanse budujące temat inaczej niż poprzez tonę tekstu i rzutów kośćmi.
W tym właśnie stanie zapoznałem się z Pupilami Podziemi po raz drugi, tym razem dogłębniej. Okazało się, że jest wymagająca - nie przeczę - że błędy mogą mieć konsekwencje, ale powiem szczerze, że dla mnie konsekwencje przegrania gry znaczą już dużo mniej niż ... utrata pupila, którego wychowywałem i którym opiekowałem się przez kilka tur/sezonów. Połączenie mechaniki, klimatu i sedna gry, czyli pupili, których kupujemy na targu, którzy starzeją się i mają coraz większe wymagania, sprawia, że gracz wsiąka i identyfikuje się ze swoją rolą hodowcy. Niezależnie czy kierują nim matczyne instynkty czy czysty zysk, zależy mu na tych potworkach i zaczyna kombinować nie tyle dla punktów, co punkty stają się wyznacznikiem tego jak dobrze się potworkami zaopiekował.
Jest to zdecydowanie gra z tych trochę trudniejszych, pomimo "miłej tematyki", niemniej jest to jednocześnie temat, który pozwala dać się wciągnąć. Ze swojej strony polecam zaryzykować każdemu, ale jeśli lubisz eurogry trochę cięższe niż zwykle (np. Bora Bora), to ryzyko nie jest zbyt duże - daj Pupilom szansę.
Zacznę od tego, że jakiś czas temu, gdy dowiedziałem się o grze, to skreśliłem ją z powodów tematu (infantylności), a z drugiej strony kilku niepochlebnych opinii (że gra złożona i męcząca - niespójna z przyklejonym tematem), ignorując miłośników cięższych gier euro (myślałem, że to nie dla mnie).
Od tego czasu zacząłem grać w coraz cięższe gry - m.in. pozycje Felda, które zbierały podobne baty i wyznania miłości na przemian. Wciąż mam dość dużą rozpiętość zainteresowań - od Tokaido po Zamki Burgundii czy Trajana. Polubiłem jednak ciekawe i wymagające mechaniki i zacząłem doceniać niuanse budujące temat inaczej niż poprzez tonę tekstu i rzutów kośćmi.
W tym właśnie stanie zapoznałem się z Pupilami Podziemi po raz drugi, tym razem dogłębniej. Okazało się, że jest wymagająca - nie przeczę - że błędy mogą mieć konsekwencje, ale powiem szczerze, że dla mnie konsekwencje przegrania gry znaczą już dużo mniej niż ... utrata pupila, którego wychowywałem i którym opiekowałem się przez kilka tur/sezonów. Połączenie mechaniki, klimatu i sedna gry, czyli pupili, których kupujemy na targu, którzy starzeją się i mają coraz większe wymagania, sprawia, że gracz wsiąka i identyfikuje się ze swoją rolą hodowcy. Niezależnie czy kierują nim matczyne instynkty czy czysty zysk, zależy mu na tych potworkach i zaczyna kombinować nie tyle dla punktów, co punkty stają się wyznacznikiem tego jak dobrze się potworkami zaopiekował.
Jest to zdecydowanie gra z tych trochę trudniejszych, pomimo "miłej tematyki", niemniej jest to jednocześnie temat, który pozwala dać się wciągnąć. Ze swojej strony polecam zaryzykować każdemu, ale jeśli lubisz eurogry trochę cięższe niż zwykle (np. Bora Bora), to ryzyko nie jest zbyt duże - daj Pupilom szansę.
dodano: 2012-02-19
Żonglerka nożami i płonącymi pochodniami
autor:
turin
Autor gry powiedział, że chciał aby zwierzaki w niej występujące przypominały żywe istoty, które mają swoje (w pewnym stopniu losowe) potrzeby i nie zawsze robią to, czego od nich oczekujemy - udało się to wyśmienicie. 'Pupile' to gra przede wszystkim o zarządzaniu chaosem - jest w niej sporo losowości, ale też - na szczęście - mechanizmów pozwalających nad nią zapanować. Ponieważ cały czas walczymy z ryzykiem, że zwierzak nam zemrze lub ucieknie na skutek niedostatecznej opieki, każda moja rozgrywka należała do najbardziej emocjonujących i intensywnych doświadczeń z grami i dostarcza lubiane przez graczy wrażenie 'przykrótkiej kołderki' - powinniśmy w każdej rundzie wykonać więcej niż jesteśmy w stanie. Zapewnia to dużą regrywalność, mimo że interakcja jest b. ograniczona - każdy rozwija własny sklep, ale i tak podebranie koniecznej nam klatki przez innego gracza potrafi bardzo zaboleć, jak to w grach typu worker-placement (którą 'pupile' są, choć w bardzo oryginalny sposób) bywa. Dzięki temu jednak w rozgrywce prawie nie ma przestoi, bo każdy myśli równolegle. Pewnym minusem jest fakt, że gra została zaprojektowana dla 4 graczy, i grając w mniej osób niektóre pola są sztucznie - choć w przewidywalny sposób - niedostępne w każdej turze. Dla trzech osób nie jest to jeszcze zbyt ograniczające, a dostajemy w zamian dynamiczniejszą rozgrywkę, w której szybciej nadejdzie nasza kolej, a wraz z nią okazja wzięcia tego na czym nam zależy, ale nie poleciłbym 'pupili' tylko dla dwóch graczy.
Podsumowując, to bardzo solidna euro gra o średniej-wyższej trudności, kipiąca klimatem, ale posiadająca wiele reguł, na szczęście intuicyjnych.
Autor gry powiedział, że chciał aby zwierzaki w niej występujące przypominały żywe istoty, które mają swoje (w pewnym stopniu losowe) potrzeby i nie zawsze robią to, czego od nich oczekujemy - udało się to wyśmienicie. 'Pupile' to gra przede wszystkim o zarządzaniu chaosem - jest w niej sporo losowości, ale też - na szczęście - mechanizmów pozwalających nad nią zapanować. Ponieważ cały czas walczymy z ryzykiem, że zwierzak nam zemrze lub ucieknie na skutek niedostatecznej opieki, każda moja rozgrywka należała do najbardziej emocjonujących i intensywnych doświadczeń z grami i dostarcza lubiane przez graczy wrażenie 'przykrótkiej kołderki' - powinniśmy w każdej rundzie wykonać więcej niż jesteśmy w stanie. Zapewnia to dużą regrywalność, mimo że interakcja jest b. ograniczona - każdy rozwija własny sklep, ale i tak podebranie koniecznej nam klatki przez innego gracza potrafi bardzo zaboleć, jak to w grach typu worker-placement (którą 'pupile' są, choć w bardzo oryginalny sposób) bywa. Dzięki temu jednak w rozgrywce prawie nie ma przestoi, bo każdy myśli równolegle. Pewnym minusem jest fakt, że gra została zaprojektowana dla 4 graczy, i grając w mniej osób niektóre pola są sztucznie - choć w przewidywalny sposób - niedostępne w każdej turze. Dla trzech osób nie jest to jeszcze zbyt ograniczające, a dostajemy w zamian dynamiczniejszą rozgrywkę, w której szybciej nadejdzie nasza kolej, a wraz z nią okazja wzięcia tego na czym nam zależy, ale nie poleciłbym 'pupili' tylko dla dwóch graczy.
Podsumowując, to bardzo solidna euro gra o średniej-wyższej trudności, kipiąca klimatem, ale posiadająca wiele reguł, na szczęście intuicyjnych.
Jeśli ktoś kupi tą grę, bo po zobaczeniu słodkiej okładki będzie spodziewał się lekkiej, familijnej gry to mocno się zdziwi :) Gra "Pupile Podziemi" to całkiem ciężka gra euro - ale osadzona w bardzo kolorowym świecie fantasy. "Ciężkość" tej gry kryje się zarówno w liczbie dużych i małych zasad, o których trzeba pamiętąć jak i w głębii rozgrywki, którą ta gra oferuje. Jeśli ktoś lubi cięższe gry euro ale ma dość oklepanych tematów (np. uprawa pola, rozbudowa swojego księstwa/miasta, itp) to ta gra może być spełnieniem jego planszówkowych marzeń :) tak było w moim przypadku. Gra jest niesamowicie regrywalna dzięki ogromowi zmiennych, do tego bardzo dynamiczna ze względu na fakt, że sporo mózgożernych decyzji gracze wykonują jednocześnie (każdy na swojej planszy). Żadnej innej gry nie polecam tak mocno jak tej - ale tylko dla graczy oczekujących ciężkiej, głębokiej rozgrywki :)