GRY STRATEGICZNE
Solarius Mission
Strategiczno-taktyczna gra cywilizacyjna
cena:
269.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 150 min.
wydawca: Spielworxx (2016)
projektant: Andreas Odendahl , Michael Keller
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
In the distant future, the home planet is overpopulated and
riots loom.
The only solution seems to be to advance into space and to
settle planets.
Several technically advanced nations emphatically try to put
this into practice.
Under the name of Solarius Mission they begin a project
to explore other planets, build space stations and conduct
interplanetary trade.
Who is able to use the technical means available and to fulfill
the vital Solarius Mission?
With their space ship, the players explore far away
planets, develop new technologies with their tech
dice, and send settlers into space. They try to prevent
space contamination.
Solarius Mission is a very eclectic game – it is
important to think ahead and to optimize the
personal strategy. Who acts especially prudent, who
will win in the end?
Solarius Misson is a tactical and strategic civilization game in a pulp science-fiction setting, with a dice-draft, dice manipulation, and resource-management mechanism. It can best be described as a mid-weight euro-style game.
Solarius to gra euro osadzona w kosmosie, w której latamy, kolonizujemy planety, stawiamy bazy, rozwijamy technologie. A mechanicznie wszystko opiera się na drafcie kości. Pierwsze skojarzenie - Pulsar? Całkiem słusznie. Bo wspólnych aspektów jest tu kilka: suchość / abstrakcyjność mechaniki (może poza lataniem), niewielka ilość akcji w grze (w Solarius mamy po 16 rund na gracza), możliwość kombowania - by z jednej akcji wyciągnąć jak najwięcej, no i brak negatywnej interakcji, jak to na ogół w grach euro.
A co je różni? Solarius ma bardziej skomplikowane reguły. Ale jest przez to głębszy. Na przykład draft kości, to wybór nie tylko nominału na kości, ale i koloru, określającego jakie surowce dostaniemy. Poruszanie się jest możliwe w każdej rundzie jakby dodatkowo do akcji z wybranej kości, więc nie marnujemy całej rundy jedynie na ruch (jak w Pulsarze), dzięki czemu przez te 16 rund gry można zrobić więcej, bardziej rozwinąć skrzydła, niż w Pulsarze.
W Solaris dochodzi aspekt produkcji surowców i wydawania ich na kolonizacje, misje czy budowanie, a wszystko to daje nam nowe możliwości lub czyste punkty.
Interakcja sprowadza się do podbierania kości i zajmowania pól na planszy.
Do tej pory grałem w dwie i trzy osoby. I działa w obu przypadkach bardzo dobrze.
Polecam wszystkim entuzjastom skomplikowanych euro-gier osadzonych w kosmosie, zwłaszcza, jeśli spodobał Ci się Pulsar i szukasz czegoś trochę bardziej zaawansowanego.