GRY PRZYGODOWE
Eldritch Horror (edycja angielska)
cena:
339.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 8
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 180 min.
wydawca: Fantasy Flight Games (2013)
nr katalogowy: EH01
projektant: Richard Launius , Corey Konieczka , Nikki Valens
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Across the globe, ancient evil is stirring. Now, you and your trusted circle of colleagues must travel around the world, working against all odds to hold back the approaching horror. Foul monsters, brutal encounters, and obscure mysteries will take you to your limit and beyond. All the while, you and your fellow investigators must unravel the otherworldly mysteries scattered around the globe in order to push back the gathering mayhem that threatens to overwhelm humanity. The end draws near! Do you have the courage to prevent global destruction?Eldritch Horror is a cooperative game of terror and adventure in which one to eight players take the roles of globetrotting investigators working to solve mysteries, gather clues, and protect the world from an Ancient One - an elder being intent on destroying our world. Each Ancient One comes with its own unique decks of Mystery and Research cards, which draw you deeper into the lore surrounding each loathsome creature.Discover the true name of Azathoth or battle Cthulhu on the high seas. With twelve unique investigators, two hundred-fifty tokens, and over three hundred cards, Eldritch Horror presents an epic, world-spanning adventure with each and every game.
Często kupowane razem z Eldritch Horror (edycja angielska):
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2015-03-24
Bardzo nastrojowa
autor:
zioombel
Eldritch Horror to gra planszowa, która przede wszystkim ma opowiedzieć historię – historię o tym jak udało się Wam powstrzymać pradawne zło przed przebudzeniem, lub historię Waszej spektakularnej porażki gdy świat pochłania mrok. Zabierając się do tej gry trzeba o tym pamiętać, należy mieć odłożone wystarczająco dużo czasu żeby przeczytać każdą kartę, aby poczuć klimat budujący przez grę.
Ciężko jest pisać o tej planszówce nie wspominając jej duchowego przodka – Arkham Horror. Bardzo znaczącym usprawnieniem (a zarazem sporym mankamentem posiadania tylko podstawowej wersji gry) są personalizowane karty tajemnic oraz karty spotkań badawczych dla każdego przeciwnika. Dzieki nim powstająca historia jest spójniejsza i wyraźnie czuć z kim toczy się walka. Wspomnianym mankamentem jest fakt, że każdy Przedwieczny ma 4 karty tajemnic z których za każdym razem używa się aż 3 sztuki. Na szczęscie wydawnictwo FFG słynie z dostarczania wielu dodatków do swoich gier i już pierwszy dodatek zasila wszystkie stosy kart.
Pochwalić można pomysł dwustronmcyh kart zaklęć i stanów. Każde zaklęcie oraz stan mają po kilka kart różniacych się odwrotem, więc za każdym razem nie mamy pewności co do konsekwencji użycia otrzymanej karty.
Pochwalić trzeba piękną grafikę na planszy oraz ogólny poziom komponentów. W zależności od upodobań nie spodobać może się duża ilość kart małego rozmiaru, jednak pozwala to nieco ograniczyć dość sporą przestrzeń wymaganą na stole.
Eldritch Horror to gra planszowa, która przede wszystkim ma opowiedzieć historię – historię o tym jak udało się Wam powstrzymać pradawne zło przed przebudzeniem, lub historię Waszej spektakularnej porażki gdy świat pochłania mrok. Zabierając się do tej gry trzeba o tym pamiętać, należy mieć odłożone wystarczająco dużo czasu żeby przeczytać każdą kartę, aby poczuć klimat budujący przez grę.
Ciężko jest pisać o tej planszówce nie wspominając jej duchowego przodka – Arkham Horror. Bardzo znaczącym usprawnieniem (a zarazem sporym mankamentem posiadania tylko podstawowej wersji gry) są personalizowane karty tajemnic oraz karty spotkań badawczych dla każdego przeciwnika. Dzieki nim powstająca historia jest spójniejsza i wyraźnie czuć z kim toczy się walka. Wspomnianym mankamentem jest fakt, że każdy Przedwieczny ma 4 karty tajemnic z których za każdym razem używa się aż 3 sztuki. Na szczęscie wydawnictwo FFG słynie z dostarczania wielu dodatków do swoich gier i już pierwszy dodatek zasila wszystkie stosy kart.
Pochwalić można pomysł dwustronmcyh kart zaklęć i stanów. Każde zaklęcie oraz stan mają po kilka kart różniacych się odwrotem, więc za każdym razem nie mamy pewności co do konsekwencji użycia otrzymanej karty.
Pochwalić trzeba piękną grafikę na planszy oraz ogólny poziom komponentów. W zależności od upodobań nie spodobać może się duża ilość kart małego rozmiaru, jednak pozwala to nieco ograniczyć dość sporą przestrzeń wymaganą na stole.
dodano: 2014-11-05
Arkham Horror zdetronizowane!
autor:
Wodorek
Godny następca Arkham Horror!
Gra doskonale zachowuje klimat poprzedniczki, mało tego, historia którą opowiada każda partia w Eldritch Horror jest bardziej spójna, już nie mamy wrażenia, że to co nas spotyka to ciąg losowych wydarzeń, tak jak to czasami miało miejsce w Arkham. Na dodatek, nie krzątamy się już po jednym mieście, w którym to dziwnym trafem zalęgło się całe zło tego świata. Zamiast tego, wszystko odbywa się w skali globalnej, co daje nam poczucie większej "odpowiedzialności" i zdecydowanie podkręca klimat.
Mechaniki uległy uproszczeniu (nie mylić tego ze zmianą na bardziej nudne, o nie) gra nie wymaga już księgowego na pełen etat, który będzie pamiętał o wszystkich mały zasadach jak to było w AH. Przyspiesza to rozrywkę, i nie powoduje oderwania od klimatu. Uproszczono też badaczy, nie musimy zajmować się już przesuwaniem znacznika od umiejętności, aby wybrać co potrafimy lepiej a co gorzej. Zamiast tego każdy z badaczy ma domyślą wartość każdej ze statystyk, jednak można ją potem ulepszać, co sprawia, że bardziej zżywamy się z naszą postacią i mamy poczucie rozwoju bohatera. Zmianie uległ też ekwipunek początkowy, dostajemy konkretne, a nie losowe, przedmiot, co znacznie lepiej pasuje do naszych protagonistów np. marynarz zacznie grę z siecią, a podróżnik z wynajętym ochroniarzem i tak dalej.
To jednak nie wszystko, bowiem wprowadzono tu mechanikę, która z miejsca stała się moją ulubioną, mianowicie dwustronne karty. Jak to działa? Powiedzmy że w wyniku starcia z potworem nasza postać tak się przeraziła, że doznała paranoi. Bierzemy wtedy kartę z tą kondycją i kładziemy obok karty naszego bohatera. Od tego momentu, za każdym razem kiedy pojawi się odpowiedni symbol musimy testować naszą siłę woli. Jeśli nam się powiedzie, nic się nie stało. Ale jeśli oblejemy test odwracamy kartę i dowiadujemy się czym dokładnie jest nasza przypadłość. Może okazać się, że nasz bohater dostaje wybuchów agresji i zadaje obrażenia każdej z innych postaci, lub boi się miast i jeśli znajduje się w jednym to traci punkty zdrowia psychicznego. Takich kart jest cała sterta i nigdy nie wiemy czego się spodziewać!
Co do wykonania, to wystarczy podać nazwę wydawcy, FFG, i już wiadomo czego się spodziewać. Piękne grafiki, dużo nowych, niektóre z poprzednich gier, grube żetony, trwałe i dobrze wykończone karty i pancerne pudełko, pod względem wykonania nie można przyczepić się do niczego.
Jeśli ktoś się zastanawia, to niech przestanie i zamawia grę, na pewno nie pożałuje, a gdy zacznie mu brakować różnorodności (dla niektórych kart spotkań może być mało) może kupić dodatek, który praktycznie podwaja ilość kart. A, i zaraz ma pojawić się kolejnym na pewno nie ostatni, więc gra ma raczej nieskończoną żywotność.
Polecam gorąco!!!
Godny następca Arkham Horror!
Gra doskonale zachowuje klimat poprzedniczki, mało tego, historia którą opowiada każda partia w Eldritch Horror jest bardziej spójna, już nie mamy wrażenia, że to co nas spotyka to ciąg losowych wydarzeń, tak jak to czasami miało miejsce w Arkham. Na dodatek, nie krzątamy się już po jednym mieście, w którym to dziwnym trafem zalęgło się całe zło tego świata. Zamiast tego, wszystko odbywa się w skali globalnej, co daje nam poczucie większej "odpowiedzialności" i zdecydowanie podkręca klimat.
Mechaniki uległy uproszczeniu (nie mylić tego ze zmianą na bardziej nudne, o nie) gra nie wymaga już księgowego na pełen etat, który będzie pamiętał o wszystkich mały zasadach jak to było w AH. Przyspiesza to rozrywkę, i nie powoduje oderwania od klimatu. Uproszczono też badaczy, nie musimy zajmować się już przesuwaniem znacznika od umiejętności, aby wybrać co potrafimy lepiej a co gorzej. Zamiast tego każdy z badaczy ma domyślą wartość każdej ze statystyk, jednak można ją potem ulepszać, co sprawia, że bardziej zżywamy się z naszą postacią i mamy poczucie rozwoju bohatera. Zmianie uległ też ekwipunek początkowy, dostajemy konkretne, a nie losowe, przedmiot, co znacznie lepiej pasuje do naszych protagonistów np. marynarz zacznie grę z siecią, a podróżnik z wynajętym ochroniarzem i tak dalej.
To jednak nie wszystko, bowiem wprowadzono tu mechanikę, która z miejsca stała się moją ulubioną, mianowicie dwustronne karty. Jak to działa? Powiedzmy że w wyniku starcia z potworem nasza postać tak się przeraziła, że doznała paranoi. Bierzemy wtedy kartę z tą kondycją i kładziemy obok karty naszego bohatera. Od tego momentu, za każdym razem kiedy pojawi się odpowiedni symbol musimy testować naszą siłę woli. Jeśli nam się powiedzie, nic się nie stało. Ale jeśli oblejemy test odwracamy kartę i dowiadujemy się czym dokładnie jest nasza przypadłość. Może okazać się, że nasz bohater dostaje wybuchów agresji i zadaje obrażenia każdej z innych postaci, lub boi się miast i jeśli znajduje się w jednym to traci punkty zdrowia psychicznego. Takich kart jest cała sterta i nigdy nie wiemy czego się spodziewać!
Co do wykonania, to wystarczy podać nazwę wydawcy, FFG, i już wiadomo czego się spodziewać. Piękne grafiki, dużo nowych, niektóre z poprzednich gier, grube żetony, trwałe i dobrze wykończone karty i pancerne pudełko, pod względem wykonania nie można przyczepić się do niczego.
Jeśli ktoś się zastanawia, to niech przestanie i zamawia grę, na pewno nie pożałuje, a gdy zacznie mu brakować różnorodności (dla niektórych kart spotkań może być mało) może kupić dodatek, który praktycznie podwaja ilość kart. A, i zaraz ma pojawić się kolejnym na pewno nie ostatni, więc gra ma raczej nieskończoną żywotność.
Polecam gorąco!!!
dodano: 2014-02-11
rewelacja
autor:
linkap98
Przed zakupem gry Eldritch Horror bardzo dużo słyszałam o jej poprzedniczce, opinie były najróżniejsze od pozytywnych po te gorsze, Eldritch za to miała naprawić wszystkie wady Arkham. Z niecierpliwością czekałam aż Eldritch Horror będzie dostępna w Polsce. Doczekałam się i nie żałuję. Wielkim plusem dla mnie jest temat przewodni. Oczywiście każdy ma swoje upodobania i nie każdy musi lubić gry o zbliżającej się apokalipsie, jednak dla mnie to spory plus. Każda karta dodaje poczucia grozy, z każdą rundą czujemy zbliżającą się zagładę i nadejście przedwiecznego. Do tego dochodzi element współpracy. Przy każdej rozgrywce należy się porządnie nagłówkować jaką przyjąć taktykę, jakie wybrać postaci - od tego zależy powodzenie naszej misji. Sama gra jest płynna, mechanika bardzo intuicyjna, nie ma niepotrzebnych przestojów w grze. Prawdopodobnie pojawią się w przypadku większej ilości graczy, jednak do 4 osób wszystko jest w porządku. Grę osobiście uwielbiam i z przyjemnością polecę ją każdemu. Moim jedynym zmartwieniem jest to, że po jakimś czasie może stracić na wątku w przypadku zbyt wielu rozegranych partii i powtarzających się kart. Jednak gra została wydana przez Fantasy Flight Games, więc spokojnie możemy spodziewać się dodatków, które ten problem zlikwidują.
Przed zakupem gry Eldritch Horror bardzo dużo słyszałam o jej poprzedniczce, opinie były najróżniejsze od pozytywnych po te gorsze, Eldritch za to miała naprawić wszystkie wady Arkham. Z niecierpliwością czekałam aż Eldritch Horror będzie dostępna w Polsce. Doczekałam się i nie żałuję. Wielkim plusem dla mnie jest temat przewodni. Oczywiście każdy ma swoje upodobania i nie każdy musi lubić gry o zbliżającej się apokalipsie, jednak dla mnie to spory plus. Każda karta dodaje poczucia grozy, z każdą rundą czujemy zbliżającą się zagładę i nadejście przedwiecznego. Do tego dochodzi element współpracy. Przy każdej rozgrywce należy się porządnie nagłówkować jaką przyjąć taktykę, jakie wybrać postaci - od tego zależy powodzenie naszej misji. Sama gra jest płynna, mechanika bardzo intuicyjna, nie ma niepotrzebnych przestojów w grze. Prawdopodobnie pojawią się w przypadku większej ilości graczy, jednak do 4 osób wszystko jest w porządku. Grę osobiście uwielbiam i z przyjemnością polecę ją każdemu. Moim jedynym zmartwieniem jest to, że po jakimś czasie może stracić na wątku w przypadku zbyt wielu rozegranych partii i powtarzających się kart. Jednak gra została wydana przez Fantasy Flight Games, więc spokojnie możemy spodziewać się dodatków, które ten problem zlikwidują.
Od momentu kiedy Eldritch Horror pojawił się na stronie Fantasy Flight Games, nie mogłem się doczekać w nią grać. Zawsze byłem fanem poprzedniczki Arkham Horror, tylko że bardzo rzadko w nią grałem z powodu że zazwyczaj trwa zbyt długo. Eldritch Horror zachowuje kilmat Arkam Horror i rozszerzy go na cały świat. Równocześnie upraszcza zasady i skraca czas grania do 2/3 godzin. Bardzo mi się podoba też, że gra za każdym razem odpowiada historię i żę „zanurzenie” w grze jest naprawdę dobre. Krytykować mogę jedynie, że bez dodatku Forsaken Lore jest trochę za mało kart w każdej talii i encountery się dość szybko powtarzają. Na szczęście dodatek chociaż nie jest drogi i dodaje jeszcze kolejny Ancient One. Poza tym jest to naprawdę świetna gra w świecie H.P. Lovecraft, która razem z dodatkami nawet się robi coraz lepsza. Dla mnie Eldritch Horror na pewno zastępowała grę Arkham Horror i została jedną z najbardziej lubionych gier w naszej grupie. Gorąco polecam!