GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Karak

Karak

Co kryje się w podziemiach popadającego w ruinę zamku Karak? Gra przygodowa z elementami RPG.

cena:

84.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 7 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Albi (2017)
projektant: Petr Miksa

wersja językowa: polska

Opis


Labirynt pełen skarbów... i potworów! Sześciu dzielnych bohaterów wkracza do tej plątaniny korytarzy, by zdobyć skrytą tam fortunę, a każdy z nich ma innego asa w rękawie. Jednak skrzynie ze skarbami są zamknięte na klucz, a wszędzie jest pełno potworów. Komu uda się przechytrzyć rywali, pokonać potwory i zdobyć legendarny smoczy klejnot?

W grze Karak każdy gracz prowadzi przez labirynt, znajdujący się w podziemiach tytułowego zamku, jednego z sześciu śmiałków. Kafelek po kafelku, gracze odkrywają labirynt, spotykają w nim potwory, z którymi muszą walczyć, zdobywają wyposażenie i zaklęcia, które mogą wykorzystać do tego, aby stać się silniejszymi, a przede wszystkim skarby, których znalezienie zapewni im bogactwo. Zwycięzcą, a zarazem prawdziwym czempionem Karak, zostaje gracz posiadający najwięcej skarbów.

Zawartość:
- 79 płytek podziemi
- 6 tekturowych pionków bohaterów
- 5 arkuszy wyposażenia
- 30 żetonów punktów wytzrymałości
- 1 woreczek na żetony potworów i skarbów
- 43 żetony potworów
- 10 żetonów skrzyń ze skarbami
- 2 kości
- 1 żeton klątwy
- instrukcja
- księga z ilustracjami

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-12-14 Świetne wprowadzenie dziecka w świat RPG. autor: Piotr Szewczyk

Jednym słowem - znakomita. Tytuł zakupiony z zamiarem oswajania sześciolatka z grami RPG. Proste zasady, dynamiczna rozgrywka, element niepewności związany z losowym doborem kafli labiryntu, rozwój postaci. Wszystko dobrze się zazębia, i w ładnym opakowaniu działa na wyobraźnię. Tytuł ogrywany z 6, 7, i 11 latkiem. Jedyna modyfikacja przepisów gry, to reguła zniszczenia jednej z broni (silniej w ekwipunku), w razie dubletu w wyniku rzutu kośćmi.
dodano: 2018-06-23 Nie śmiej się ze smoka, póki jeszcze zipie - J.R.R. Tolkien autor: dkubinski

"Karak" to gra dla od dwóch do pięciu (w założeniu młodszych) osób.
W grze wcielamy w śmiałka zstępującego do podziemi tytułowego zamku w poszukiwaniu bogactwa i w celu zgładzenia panoszącego się tam smoka. Na drodze staną im szkielety, mumie, gigantyczne pająki i tego typu asortyment potworów.
Do wyboru mamy sześć unikalnych postaci posiadających specjalne umiejętności: przechodzenie przez ściany, skradanie itp. W naszej rundzie losujemy kafel podziemi, wchodzimy do pomieszczenia, w komnatach losujemy zamieszkującego nią potwora, walczymy z nim za pomocą dwóch kości, posiadanych broni i zaklęć, zabieramy trofeum. Gra trwa do czasu, gdy któryś z graczy odnajdzie i pokona smoka, a zwycięzcą zostaje posiadacz największej ilości skarbów.
Gra ma bardzo proste zasady, szybki flow i jest pięknie wykonana. W ogóle jakość komponentów wymaga kilku zdań. Nie dość, że jest bardzo ładnie - trochę strasznie, trochę śmiesznie - to wszystko jest naprawdę solidne. Żetony i kafle grube, planszetki dwuwarstwowe (jak np. w "Scythe"), dzięki czemu ekwipunek i punkty życia ale nie rozbiegają. Rewelacja!
Do całości mam jedynie dwa zastrzeżenia. Pierwsze - drobiazg: producent umieścił w pudełku jedynie pięć podstawek pod żetony postaci, a tych ostatnich jest sześć. Czasem więc wymaga to podmianki, a to może niszczyć karton. Druga rzecz tyczy rozgrywki: dla wymaksowanej postaci (dwa topory, zaklęcia) przeciwnicy przestają być wyzwaniem. (U nas rozwiązaniem jest wprowadzenie "house rule", że wyrzucenie dubletu to zniszczenie jednej broni.)
Szukałem gry, która by mogła wprowadzić mojego potomka w dungeon-crawlery, wtedy ktoś gdzieś na końcu internetu wspomniał o tej grze. I ten niepozorny i wówczas mało znany tytuł okaz się strzałem w dziesiątkę! Jeśli "Talizman" i "Runebound" to jeszcze za dużo (lub za długo) - "Karak" będzie świetnym wyborem.