PROMOCJE
Signorie
W grze “Signorie” przyjmujesz rolę Signore - głowy renesansowej rodziny.
cena:
184.90 139.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 139.9)
wysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 90 do 120 min.
wydawca: Hobbity (2016)
wersja językowa: polska
Opis
W XV wieku, na włoskich dworach panował przepych, ale nie brakowało też zawiłych intryg. Burzliwe warunki polityczne stworzyły podwaliny pod nową formę rządów (zwaną Signoria), polegającą na przejmowaniu władzy przez przedstawicieli wpływowych rodów. Szlacheckie rodziny, działające do tej pory w cieniu, zaczęły przejmować kontrolę w miastach i decydować o przyszłości Włoch.
W grze “Signorie” przyjmujesz rolę Signore - głowy renesansowej rodziny. Będziesz wchodził w strategiczne sojusze z sześcioma najbardziej znaczącymi rodami tamtych czasów, aby zwiększać swoje
wpływy i zbudować lokalną dynastię.
Zaplanuj mądrze przyszłość dla swego potomstwa, wybierz ścieżkę kariery (wojskowej, kościelnej lub politycznej) i wybieraj misje dyplomatyczne dla mężczyzn oraz aranżuj strategiczne małżeństwa dla kobiet.
Gracz, który osiągnie mistrzostwo w pociąganiu za właściwe sznurki w celu zdobycia największych wpływów oraz władzy, zostanie zwycięzcą!
Signorie to zaawansowana gra strategiczna, w której wcielamy się w głowy rodów rywalizujących o wpływy w renesansowych Włoch.
Choć jest to zdecydowanie euro-gra i klimat nie powinien mieć większego znaczenia i wpływu, to całościowo nasze poczynania i akcje trzymają się kupy. Wysyłamy nasze córy i synów do innych miast, by zdobywać prestiż i uznanie lokalnych władz. Aby wydać za mąż córę, musimy zapłacić posag - im większy, tym więcej prestiżu. Aby oddelegować syna na misję, musimy go wyszkolić w jednej z trzech dziedzin (administracja, religia i wojskowość) i tak samo, im lepiej wykształcony, tym więcej prestiżu.
Mechanicznie gra opiera się o draft kości ze wspólnej puli. Wyższe kości są tańsze i czasem oferują wzmocnienie akcji, z kolei niższe pozwalają na otrzymanie bonusu na koniec tury, ale czasem trzeba do nich dopłacić. Jest to ważny i zajmujący dylemat. Do tego dochodzą akcje dodatkowe, odpalane z automatu, ale trzeba poświęcić turę i pieniądze, by taką akcję sobie zapewnić. Kolejny dylemat. Oraz całkiem zręczne budowanie silniczka i rozkręcanie podstawowych działań.
Interakcji w grze trochę jest, głównie na zasadzie "kto pierwszy", a zalicza się do tego: wspomniany już draft kości, oraz zbieranie żetonów prestiżu z miast.
Skalowanie: najlepiej w 4 osoby, jest większy ścisk na planszy, ale i możliwych miast jest najwięcej. I co ważne używa się wszystkich kości, więc ich draftowanie też jest najciekawsze.
Wykonanie solidne, choć bez żadnych fajerwerków wizualnych.
Bardzo lubię tę grę. Jest satysfakcjonująca i całkiem dobrze odzwierciedla znane z historii walki o władzę i wpływy przez małżeństwa, sojusze itp. A do tego dobrze łączy strategię (np. wybór akcji dodatkowych odpalanych w przyszłych turach) z taktyką (draft kości).