PROFIL
Historia recenzji i ocen użytkownika Lubel

obrazek
Dobble
Świetna zabawa z dziećmi,
Dwie córki mojego przyjaciela poprosiły bym z nimi zagrał w Dobble. Nie miałem pojęcia co to jest. Ale skoro poprosiły - dzieciom się nie odmawia. Przyniosły z pokoju to metalowe pudełko i wyciągnęły z niego 55 krążków z obrazkami. Sprawnie i łopatologicznie wytłumaczyły zasady : szukasz takiego samego obrazka na swoim kółku i na kupce, krzyczysz i zabierasz kółko do siebie i tak dalej. Pomyślałem - Pfff, prościzna i nuda, ale dzieciom się nie odmawia. No to zagraliśmy.
Czy dzieci widzą szybciej czy co ? Ja chyba dostaję karty na których nie ma elementu spójnego z innymi?
Dostałem srogie baty od 5- i 7-latki, ale bawiłem się świetnie. Przegrałem ! Gramy jeszcze raz ! I tak przez 12 partii, bo dopiero w tej odniosłem zwycięstwo.

Gra świetna, tak mi się spodobała, że musiałem ją mieć. Jeździ z nami w samochodzie, bo nie wiadomo kiedy najdzie nas ochota. Nas - dwoje dorosłych i dwoje dzieci. A gramy też z innymi. Fajna, lekka i przyjemna zabawa. POLECAM !!!
P.S. Jest kilka rodzajów rozgrywek i można zrobić turniej - wszystko w instrukcji ;)


obrazek
Colt Express (edycja polska)
Dziki zachód i świetna zabawa,
o makiecie pociągu powiedziano już chyba wszystko, więc to pominę.
Sama gra. Najważniejszy jest plan, ale każdy plan pokrzyżują przeciwnicy, więc trzeba nanosić poprawki, czasem ryzykując. Ale o to chodzi. Świetnie wydana, dynamiczna, ciekawa gra. Troszkę strategii, odrobina ryzyka, ogrom śmiechu i doza losowości. To cechy tej gry. Świetnie się gra w 5 osób, bo każdy raz jest pierwszym graczem, a to spora przewaga w każdej rundzie. Zdecydowanie polecam losowanie postaci niż wybieranie świadome, bo każda postać ma swoją zdolność, ale 2-3 postaci wydają się mieć minimalną przewagę. w 2 osoby grałem tylko, żeby poznać grę, ale to nie to samo jak w 4 i więcej, wtedy się dzieje jak na westernie.
Ogólnie gra bardzo fajna, każda rozgrywka inna, zarówno ograni gracze ja i nowicjusze mają taką samą szansę na zwycięstwo. Gra dynamiczna, niezbyt długa (max. 45 minut w 5-6 osób). Nie wymaga jakiegoś dużego myślenia, ale w każdej rundzie trzeba obrać jakąś taktykę i modyfikować ją na podstawie tego co robią inni gracze. W fazie planowania warto tez starać się zapamiętać co, kto w jakiej kolejności wyłożył i będzie robił, ale to nie takie proste i oczywiste.


obrazek
1944 Race to Rhine (Wyścig do Renu) + Red Ball Express
Taktyka przede wszystkim,
Przyjemność z grania niesamowita. Trzeba się czasami mocno napocić, żeby dojść chociaż do połowy mapy. Ponadto, nawet grając za każdym razem tym samym dowódcą z tymi samymi kompanami, za każdym razem jest inaczej. Przy każdej rozgrywce trzeba obrać inną taktykę i brać poprawki na to co się dzieje na planszy. Do tego jeszcze te przeklęte dywizje pancerne, które nawet jak pokonamy, sieją zamęt w naszych zasobach. A plan był taki dobry. Mimo, że jeszcze nigdy do Renu nie doszedłem, to zawsze gra mi się super. Ostatnio to już od razu nie biegnę do Renu, tylko staram się wygrać na medale. Klimat, strategia, taktyka, no i dużo dobrej zabawy. Do tego wariant solo, gdy nie ma się kompanów do gry. Ta gra chyba nie ma minusów.

obrazek
List miłosny
Bardzo fajna, szybka gra,
Gra bardzo prosta w swoich zasadach. Szybka. Dająca dużo radości. Najlepsza oczywiście w pełnym składzie, ale i w dwie osoby można się nieźle bawić. Obowiązkowo zabierana na wszystkie pikniki, wyjazdy i inne wojaże. Do grania w każdym miejscu na ziemi. Wszyscy w mojej rodzinie dobrze się bawią przy tej grze. A swego czasu mój kilkuletni syn zamiast czytanki na dobranoc chciał grać do trzech zwycięstw. Polecam wszystkim. Tania i fajna i nie wymaga myślenia. Jedynym minusem jest chyba to, że po kilkudziesięciu partiach może się trochę znudzić, ale przykurzy się trochę na półce i wraca z powrotem w łaski.

obrazek
Libertalia
Rzecz o piratach,
Rzecz o piratach. Każdy pirat dostaje ten sam zestaw kart/załogi. Każdy załogant ma swoją rolę do odegrania, więc wszyscy mają to samo do zrobienia. Czyli nuda ? Nic bardziej mylnego. Tu się cały czas coś dzieje. Trzeba planować co mogą zrobić inni, obserwować co się dzieje, i kto co łupi. Można komuś dokopać, ale i ten ktoś może dokopać nam. Łupić, plądrować i walczyć nie jest tu łatwo. Wygra najsprytniejszy.

Ostatnio ulubiona gra w moim towarzystwie. Każda rozgrywka jest inna i każdy chce zagrać jeszcze raz. Zasady są do wytłumaczenia w 5 minut. Karty są po angielsku, ale na BGG jest pomoc gracza po polsku.


obrazek
The Resistance: Avalon - Rycerze Króla Artura
Świetna imprezówka,
Bardzo fajna gra imprezowa. Nieskomplikowane zasady, do wytłumaczenia w 5 minut. Szybka. Można wprowadzać różne dodatkowe postaci np. Pani Jeziora. Im wiecej osób tym fajniej. Trzeba obserwować współgraczy, ich ruchy zachowania, rozmowy, żeby wydedukować kto jest po jakiej stronie. Ogólnie źli mają nieco łatwiej, ale z dobrą ekipą da się ich pokonać :) Duża frajda przy piwku.

obrazek
Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy
drzewo genealogiczne ale...,
Ta gra to był strzał w dziesiątkę dla mojej ładniejszej połowy. Niezwykły klimat, karykaturalne grafiki, i różne powiązania rodzinne.
Gra w skrócie polega na tym, że budujemy drzewo genealogiczne swojej rodziny. 3 pokolenia. W każdym małżeństwa, dzieci, wydawanie córek za bogatych Panów, wżenianie synów w rodziny arystokratyczne itp. Oprócz tego, misje rodzinne do wypełnienia, tytuły szlacheckie, budowa przedsiębiorstw czy rezydencji.
Wszystko fajnie zaprojektowane, gra się rewelacyjnie. Gra nie jest skomplikowana, losowość mała. Głowa nie boli od myślenia. No i ten klimat, dzięki czemu nawet najbardziej oporne niewiasty da się namówić na zagranie w planszówkę. Bardzo dobra gra, świetna zabawa.

Zalety :
- wykonanie
- proste zasady
- wszystko wyjaśniająca instrukcja
- mała losowość
- klimat
- duża regrywalność
- równie dobra zabawa w 2, 3, 4 osoby
- wariant solo (aczkolwiek jeszcze tego nie grałem)

Wady :
- gra zajmuje bardzo dużo miejsca (powyżej 2 osób gramy na podłodze, bo żaden stół chyba tego nie pomieści)


obrazek
Rój (nowa edycja)
Robale, które polubisz,
Bardzo fajna gra. Kupowałem ją z myślą, że dzieciaki będą miały zajęcie na wakacjach i... ja miałem bardzo przyjemne zajęcie na wakacjach.

Gra jest zaskakująca pod wieloma względami. Po pierwsze trzeba sporo myśleć. Po drugie każda rozgrywka jest inna, choć taktyki zmieniają się nieznacznie. Po ente gra jest dla każdego. Dziecko, dorosły, kobieta, mężczyzna wszyscy dobrze się bawią. Zasady są bardzo proste. Trzeba tylko zapamiętać ruchy poszczególnych robaczków.
Co ciekawe dzieci szybciej zapamiętały ruchy niż ja.
Co jeszcze ciekawsze, gra służyła nie tylko do grania, ale młodsze dzieci zrobiły sobie zabawę z tymi robakami.

Dużą zaletą jest wykonanie i rozmiary. Świetne, bakelitowe płytki schowane w okrągły woreczek(?) świetnie się sprawdzają w każdych warunkach.

Dobrze jest dokupić także dodatki : komar (bardzo przydatny) i biedronka (rzadziej wykorzystywany, ale niekiedy może pomóc).


obrazek
Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Krótko w temacie,
Bardzo fajna strategia, aczkolwiek mojej lepszej połowie nie do końca przypadła do gustu. Rozwój kilku cywilizacji (m.in. Egipcjanie, Amerykanie, Germanie). Rozwój w różnych kierunkach (kulturowym, rozwojowym itp.) Kilka dróg do zwycięstwa. Ciekawe rozwiązania. Trochę na minus skomplikowane (jak dla mnie) rozstrzyganie bitew. Sporo zasad ale ogólnie idzie to jakoś zapamiętać. Ogólnie gra bardzo fajna i czasochłonna. W mojej ocenie 7,5/10.

obrazek
Memoir '44
Wojna !!!,
Bardzo fajna gra do grania z dziećmi (synami głównie). Kilka scenariuszy, figurki, różne rozkazy. To jest to co zastępuję zabawę żołnierzykami w naszym dzieciństwie. Oprócz dedykowanych scenariuszy mój syn i chrześniak wymyślają własne. Zasad sporo, ale da się wszystkie zapamiętać. Jak dla mnie trochę za dużo losowości, ale tego się nie da w tej grze ograniczyć ani pominąć.
Wykonanie super, mnogość elementów sprawia, że nawet jak żołnierzyk czy czołg się zgubi to nie ma tragedii, bo praktycznie nie ma scenariusza, w którym ze wszystkiego korzystamy. W mojej ocenie 7/10 czyli polecam.


obrazek
Ticket to Ride Europe
Świetna gra familijna,
Jedna z pierwszych gier jaką kupiłem. Wszystkim przypada do gustu. Gra, przy której świetnie się bawią zarówno dzieci jak i dziadkowie. Proste zasady (dla dzieci można nawet zmieniać co nieco w zasadach). Każda rozgrywka jest inna. Im więcej osób tym ciekawsza.
Zalety :
- proste zasady
- dużo interakcji
- gra dla osób w każdym wieku

Wady :
- po kilkunastu grach większość tras już się zna i można wyczuć kto co układa

Tą grą zaraziłem planszówkami już około 10 osób.


obrazek
Dixit
Wyobraźnia rządzi,
Super gra na wyobraźnie i skojarzenia. Dla osób w każdym wieku. Proste zasady. Dużo fajnej zabawy i nierzadko salwy śmiechu. Po kilku grach zna się karty a i tak zawsze inne skojarzenia. Najtrudniej gra się w to z dziećmi, bo ich wyobraźnia jest nieobliczalna. Naprawdę polecam, także jako grę imprezową przy piwku.

obrazek
Kupcy i Korsarze
Świetny klimat,
Bardzo fajny klimat. Gra nieco skomplikowana, a właściwie może nie tyle skomplikowana co sporo zasad do zapamiętania, ale gra się płynnie. Ataki na kupców, walki, wykonywanie misji, ucieczki, przygody, szukanie celów - wszystko to tu znajdziecie, a to chleb powszedni każdego, kto marzył by zostać piratem po obejrzeniu \"Karmazynowego pirata\" czy \"Piratów z Karaibów\".

Gra spodobała się także mojej żonie, także nawet kobietom marzyło się zostać \"piratką\". Gra jest świetnie wykonana, plastykowe figurki statków, gruba plansza, dobrej jakości karty. To wszystko składa się na bardzo dobrą grę z fantastycznym przygodowym klimatem.


obrazek
Robinson Crusoe
Niesamowity klimat,
Nie przepadałem za grami kooperacyjnymi, ale ta zmieniła moje odczucia. Świetna gra z super klimatem przygodowym. Im fajniejsza ekipa z dużą wyobraźnią, tym gra zyskuje. Gama przygód, kilka scenariuszy, kilka postaci. Każda rozgrywka jest o niebo inna. Mimo, że jak na razie częściej zdarza się mi (i moim kompanom) przegrać to nie powoduje to w nas z niechęcenia, a wręcz przeciwnie. Po przegranej rozgrywce dyskutujemy o błędach i... jeszcze raz. I tak mijają wieczory i niekiedy noce.
Każdy kto zagra zakocha się w tej grze. Ciekawy wariant solo (aczkolwiek nie do końca solo). Dużo zabawy, I ogromna radość po sukcesie.

Trochę długo się ją rozkłada i ma trochę złożone zasady. Upłynęło 4-5 gier zanim zagraliśmy bezbłędnie.


obrazek
Brass 2nd edition
Fantastyczna strategia ekonomiczna,
Świetna gra strategiczno ekonomiczna. Na początku zasady wydają się nieco skomplikowane, ale po chwili już wszystko jasne. Dużo kombinowania, planowania, reagowania na zagrania przeciwników. Minimalna losowość, świetne wykonanie. Gra idealna. Raz zagrasz, chcesz jeszcze raz i tak w kółko.

obrazek
K2
Super gierka,
Bardzo fajna gra w dodatku dla wszystkich. Świetnie się gra także z dzieciakami (8 lat +). Ma swój klimat. Wariant solo jest ciekawym rozwiązaniem, ale im więcej ludzi tym ciekawiej i trudniej. Na początku większość myślała, że wystarczy wejść na szczyt. A tu niespodzianka, trzeba przeżyć :D

obrazek
Zimna Wojna 1945 - 1989 (2 edycja)
Nigdy nie wiesz czy wygrasz,
Co tu dużo pisać o tej grze. Gra jest po prostu świetna. Przez całą rozgrywkę szala zwycięstwa może przejść na drugą stronę. Cały czas trzeba mocno kombinować, obserwować działania przeciwnika i trzeba mieć trochę szczęścia do wydarzeń.

Czas przy grze mija szybko, choć rozgrywki trwają po kilka godzin niekiedy.

Kilka sposobów na zwycięstwo, wiele działań, niewielka losowość, ogromna regrywalność - każda rozgrywka jest inna. Uwielbiam tą grę.