GRY KARCIANE
Szkoła Alchemii
Daj się zaczarować!
cena:
24.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 10 min.
wydawca: G3
projektant: Sergey Machin
wersja językowa: polska
Opis
Gracze wcielają się w role początkujących alchemików, którzy próbują zgłębić naukę warzenia eliksirów. Zaczynają od najprostszych receptur, by na koniec stworzyć Najwyższy Eliksir i Najwyższy Talizman Magii. Gracz, który najlepiej opanuje tę sekretną sztukę, zdobędzie tytuł Wielkiego Alchemika.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2014-11-17
Za tę cenę jest OK! :)
autor:
pyza
Gra jest w miarę prostą karcianką. Pozycja dobra jako przerywnik między bardziej wymagającymi tytułami. Sprawdzi się także jako pomysł na wieczór, którym mamy ochotę odrobinkę pokombinować, ale tylko odrobinkę - nie więcej :)
Jakość wydania: standardowa dla G3, czyli:
* małe, zgrabne pudełeczko
* grafiki fajne, klimatyczne
* krótka instrukcja
* karty dobrej jakości
Rozgrywka: mistrzostwo świata to to nie jest, ale niemniej jednak za zapłaconą cenę otrzymujemy grę, w którą całkiem miło się gra. Jest naprawdę klimatyczna, w miarę prosta, przyjemna i krótka. Dobry pomysł na urozmaicenie wieczoru ze znajomymi, którzy są niedzielnymi graczami, albo jako odpoczynek po/przed/zamiast/między czymś mózgożernym. Losowość - jak to często bywa w grach typowo karcianych - oczywiście jest ogromna, ale - mimo wszystko - mamy tutaj możliwość jakiegoś tam kombinatorstwa.
Jedyny, mój spory zarzut do tej karcianki jest taki, że bardzo się ciągnie we dwie osoby (gra się kończy po wyczerpaniu talii). Po pewnym czasie robi się tak jakby... nudno. Gramy i gramy, kart się robi mnóstwo na stole, już jesteśmy zmęczeni, chcielibyśmy skończyć, a jeszcze tyle kart do rozegrania... bardzo brakuje specjalnych zasad dla dwóch osób (np. gramy połową przesegregowanej talii, albo coś w tym stylu).
PODSUMOWANIE:
Plusy:
+ ładne wydanie
+ przyjemna rozgrywka (dla większej ilości graczy niż dwoje)
+ możliwość pokombinowania na poziomie "siedzimy przy piwku, fajnie jest..." ;)
Minusy:
- niedobra gra dla dwóch graczy. Wtedy jest zwyczajnie nudna.
Gra jest w miarę prostą karcianką. Pozycja dobra jako przerywnik między bardziej wymagającymi tytułami. Sprawdzi się także jako pomysł na wieczór, którym mamy ochotę odrobinkę pokombinować, ale tylko odrobinkę - nie więcej :)
Jakość wydania: standardowa dla G3, czyli:
* małe, zgrabne pudełeczko
* grafiki fajne, klimatyczne
* krótka instrukcja
* karty dobrej jakości
Rozgrywka: mistrzostwo świata to to nie jest, ale niemniej jednak za zapłaconą cenę otrzymujemy grę, w którą całkiem miło się gra. Jest naprawdę klimatyczna, w miarę prosta, przyjemna i krótka. Dobry pomysł na urozmaicenie wieczoru ze znajomymi, którzy są niedzielnymi graczami, albo jako odpoczynek po/przed/zamiast/między czymś mózgożernym. Losowość - jak to często bywa w grach typowo karcianych - oczywiście jest ogromna, ale - mimo wszystko - mamy tutaj możliwość jakiegoś tam kombinatorstwa.
Jedyny, mój spory zarzut do tej karcianki jest taki, że bardzo się ciągnie we dwie osoby (gra się kończy po wyczerpaniu talii). Po pewnym czasie robi się tak jakby... nudno. Gramy i gramy, kart się robi mnóstwo na stole, już jesteśmy zmęczeni, chcielibyśmy skończyć, a jeszcze tyle kart do rozegrania... bardzo brakuje specjalnych zasad dla dwóch osób (np. gramy połową przesegregowanej talii, albo coś w tym stylu).
PODSUMOWANIE:
Plusy:
+ ładne wydanie
+ przyjemna rozgrywka (dla większej ilości graczy niż dwoje)
+ możliwość pokombinowania na poziomie "siedzimy przy piwku, fajnie jest..." ;)
Minusy:
- niedobra gra dla dwóch graczy. Wtedy jest zwyczajnie nudna.
Bardzo przyjemna mała gra o magii i tworzeniu mikstur. Nie należy się zniechęcać po pierwszej rozgrywce, bo to nie jest gra, która zachwyca od pierwszej partii, ale z czasem bardzo zyskuje. Tę grę rozkręca ilość mikstur na stole, a nie ilość ruchów do wykonania. Na dwóch graczy często robi się puste ruchy, czyli czekam na jakąś kartę, albo żeby przeciwnik dorzucił jakiś składnik na stół, więc wszystko co wezmę wykładam jako składnik. Myślę, że w grze na więcej graczy taka sytuacja będzie występowała rzadko. Ciekawym rozwiązaniem są karty zaklęć, które pozwalają na różne zmiany gotowych eliksirów oraz punkty dla przeciwnika za to że użyliśmy jego eliksiru. Za tą cenę grę polecam każdemu!