gry planszowe ekonomiczne > Cuba (edycja niemiecka)
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Cuba (edycja niemiecka)

Cuba (edycja niemiecka)

Gra o cygarach, rumie i władzy

cena:

119.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Eggertspiele

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Rozgrywka skupia się na rządowym procesie legislacyjnym w Capitolium, gdzie zgłasza się projekty ustaw i podejmuje uchwały. Zdobywasz punkty zwycięstwa poprzez płacenie podatków i wypełnianie obowiązków, a także wykorzystywanie dotacji.

Oprócz wywierania wpływu na proces legislacyjny, liczy się także odpowiednie wykorzystywanie czasu. Przybliżysz się do zwycięstwa jeśli w odpowiednim momencie obejmiesz rolę robotnika, handlarki, architekta, brygadzisty lub burmistrza. Musisz także wznosić budynki i ładować statki.

Dzięki swym nieskomplikowanym zasadom Kuba pozwala ci wykorzystywać wiele odmiennych strategii, wskutek czego za każdym razem gra może przebiegać w inny sposób.

Stań się najbardziej wpływowym graczem na Kubie i pozwól, by oczarowało cię piękno tej wyspy!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-11-12 Klimatyczna gra o produkcji cygar i rumu autor: turin

Cuba ma wiele do zaoferowania: jest bardzo ładnie wykonana, mimo kilku abstrakcyjnych mechanizmów jest dość klimatyczna, daje mnogość różnych opcji i strategii. Możemy uprawiać, eksportować i handlować cytrusami, trzciną cukrową i tytoniem; z tych ostatnich można dodatkowo produkować rum i cygara. By to robić, oczywiście trzeba wznieść odpowiednie budynki z pozyskiwanego drewna, kamienia i wody. Budynków w grze jest bardzo wiele, większość w jednej kopii, i dają graczowi, który je wybudował nowe opcje, takie jak zamiana danego produktu na punkty, pieniądze lub głosy w parlamencie. Parlament to drugi po budynkach mechanizm modyfikujący reguły gry i oferujący graczom nowe możliwości, różne w różnych rozgrywkach. Na końcu każdej rundy gracze jednocześnie i sekretnie kupują pewną liczbę głosów, dodawanych do głosów ostatnio zagranej roli. Gracz, który wygrał, wybiera dwie z czterech widocznych ustaw, które wejdą w życie. Ustawy te pozwalają oddać za punkty pieniądze lub produkty w ramach podatku/cła, oferują subsydia do produkcji lub w innny sposób wpływają na grę. Interakcja, choć pośrednia, jest wysoka, wymagając od graczy uważnego przyglądania się poczynaniom innych. Cały czas trzeba uważać, by ktoś przed nami nie zajął miejsca na statku lub nie ubiegł nas do potrzebnego nam budynku. Cuba jest raczej grą raczej cięższą, wymagającą od graczy skupienia i uważnego planowania w przód. Decyzji jest sporo a każda ma wyraźne konsekwencje: zmiana kierunku rozwoju w połowie gry jest bardzo trudna do przeprowadzenia i raczej nie wróży zwycięstwa. Jest to główny mój zarzut do gry, który wraz z kilkoma innymi pomniejszymi: dość abstrakcyjnym mechanizmem produkcji i obecności nudnej strategii opierającej się na wprowadzeniu dotacji na wodę i produkowaniu jej w wielkiej ilości, powstrzymuje mnie przed daniem najwyższej oceny. Niemniej jest to gra bardzo solidna i zawsze chętnie do niej siadam.
dodano: 2013-07-29 świetnie wykonana dobra gra ekonomiczna autor: cbeyond

Cuba to zdecydowanie jedna z naładniejszych gier jakie posiadam. Jest to typowa gra ekonomiczna mocno inspirowana Puerto Rico (akcje-postacie, plantacje, targ, załadunek statków) i Caylusem (budynki). Są tutaj oczywiście też zupełnie nowe elementy jak chociażby głosowanie za ustawami, ale raczej trudno nazwać tą grę oryginalną. Czy to przeszkadza? Uważam, że nie. W Cubę gra się bardzo płynnie i czas rozgrywki jest na tyle krótki, że można skusić się na rewanż. Nie do końca przekonuje mnie sposób pozyskiwania surowców z plantacji i to, że stawiając budynek automatycznie pozbawiamy się jednej z plantacji. Osobiście wolę rozwiązanie z Puerto Rico, ale jednak strona wizualna gry sprawia, że w Cubę grywam częściej. Wadą gry jest na pewno niezbyt dobre skalowanie w stosunku do liczby graczy, a w zasadzie jego brak. W każdym wariancie występuje tyle samo statków, akcji i alternatywnych możliwości zagrania tych akcji, co sprawia że w dwie osoby moim zdaniem jest zbyt luźno. Praktycznie zawsze jest możliwość zagrania akcji dającej dobrą korzyść. Ponieważ jednak ten problem można łatwo zniwelować, wprowadzając kilka własnych ustaleń (np. mniejsza ilość statków), grę oceniam wysoko i przede wszystkim za wykonanie i cenę edycji niemieckiej adekwatną do zawartości daję cztery gwiazdki.