gry planszowe ekonomiczne > Egizia (edycja niemiecka)
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Egizia (edycja niemiecka)

Egizia (edycja niemiecka)

Wciel się w rolę budowniczego antycznego Egiptu

cena:

139.00 119.00 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 119)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Hans-im-glueck
projektant: Acchittocca

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


Uczestnicy wcielają się w budowniczych ze starożytnego Egiptu, rywalizujących o to, kto zdobędzie większą sławę, konstruując rozmaite budowle na zlecenie faraona (Sfinksa, obelisk, świątynię i piramidę).

Rozgrywka trwa 5 tur. W każdej turze gracze umieszczają swe pionki na planszy wzdłuż brzegów Nilu, uzyskując korzyści uwidocznione na każdym polu. Na prawym brzegu znajdują się stałe pola, na których uczestnicy mogą pozyskać robotników, zwiększyć zdolności kupieckie, wpływać na wylewy rzeki (a w związku z tym na żyzność pól), a także rezerwować sobie prawo do konstrukcji budowli (powstają one dopiero po przeprowadzeniu wszystkich ulokowań). Na lewym brzegu gracze mogą ciągnąć karty, na początku każdej tury rozkładane w sposób losowy na 10 polach. Niektóre z owych kart zachowuje się do końca gry (pola uprawne, kamieniołomy, bóstwa zapewniające wyjątkowe korzyści), podczas gdy inne odrzuca się po wykorzystaniu dawanych przez nie bezpośrednich korzyści.

W grze Egizia w odmienny sposób zastosowano mechanikę lokowania robotników – gracze muszą umieszczać swe pionki wzdłuż biegu Nilu, poruszając się ku północy (od góry do dołu planszy, która widziana jest z perspektywy Morza Śródziemnego). W ten sposób każde ulokowanie nie tylko nie pozwala przeciwnikom wykorzystać tego samego pola (nie licząc budowli, gdzie zawsze dopuszczonych jest kilku graczy), lecz również zmusza uczestnika do umieszczania pionków jedynie na polach znajdujących się poniżej tego, które właśnie zostało zajęte (zauważ, że pionki się umieszcza, ponieważ pracownicy są jednym z występujących w grze zasobów, jak ziarno czy kamienie).

Gdy zakończy się faza lokowania, pracownicy graczy muszą zostać nakarmieni zbożem wyprodukowanym na polach. Produkcja z każdego pola opiera się na wylewach Nilu, więc nie wszystkie pola muszą w każdej turze zapewnić plon. Jeśli uczestnik nie posiada wystarczającej ilości zboża dla wszystkich robotników, musi zakupić je za pomocą punktów zwycięstwa (cena jest korzystniejsza dla graczy o zwiększonych zdolnościach kupieckich, zapisywanych na określonym torze na planszy).

Następnie ze znajdujących się w posiadaniu gracza kamieniołomów pozyskuje się kamienie, wraz z robotnikami wykorzystywane do konstrukcji budowli (jeśli wcześniej zarezerwowano do nich prawa).

Gdy gra się kończy, punkty uzyskane w trakcie rozgrywki (głównie w wyniku konstrukcji budowli) dodawane są do premii otrzymanych za wypełnienie określonych warunków z kart Sfinksa. Zwycięzcą zostaje ten z uczestników, który zdobędzie największą sumę punktów.

 

 

Zawartość pudełka:

  • 1 duża plansza;
  • 4 plansze graczy;
  • 32 statki w 4 kolorach;
  • 96 znaczników w 4 kolorach;
  • 16 żetonów robotników w 4 kolorach;
  • 4 początkowe karty kamieni;
  • 4 początkowe karty zboża;
  • 56 kart Nilu;
  • 29 kart Sfinksa;
  • 20 żetonów kopaczy;
  • 4 numerowane żetony kolejności graczy;
  • 1 pierścień wodny;
  • 4 żetony skarabeusza;
  • instrukcja.

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-11-29 Czołówka gier familijnyc autor: turin

Bardzo fajna gra familijna. Oryginalna wariacja na temat popularnej mechaniki worker placement i o równie popularnym temacie. Ładnie wykonana, a stopniowe budowanie piramid i innych cudów architektury egipskiej musi podobać się dzieciom. Rodzicom z kolei spodoba się dostateczny wachlarz opcji (choć wciąż łatwy do ogarnięcia) przy jednocześnie niełatwych nieraz wyborach na skutek wzajemnego blokowania możliwości. Dlaczego mówię o tej grze w kontekście rodzinnym? Bo w grze występuję dość znaczący element losowych premii, który w równym towarzystwie przesądza zazwyczaj o wyniku. Zwiększa szanse dzieci przeciwko rodzicom zmniejszając jednocześnie szansę pojawienia się na stole 'poważnych' graczy.