gry planszowe wyprzedaż > Miasto Szpiegów: Estoril 1942
WYPRZEDAŻ
logo przedmiotu Miasto Szpiegów: Estoril 1942

Miasto Szpiegów: Estoril 1942

Stwórz własną siatkę szpiegowską!

cena:

119.90 49.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 45 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl

wersja językowa: polska

Opis


Estoril to małe miasteczko w Portugalii nieopodal Lizbony. Otaczają je piękne plaże, pogoda zawsze dopisuje, a ludzie mogą bawić się w kasynach i gościć w luksusowych hotelach. Z tego właśnie powodu w czasach drugiej wojny światowej mieścina ta przyciągała całe tłumy intrygujących person: królów, książąt, dyplomatów i wysoko postawionych polityków. Wszystkie te osobistości miały ze sobą coś wspólnego. W tych niespokojnych czasach parały się szpiegostwem. Tak samo zresztą jak wszyscy mieszkańcy miasteczka...

Podczas gry zadaniem graczy jest stworzenie najbardziej efektywnej siatki szpiegowskiej. Wszyscy rozpoczynają rozgrywkę z zestawem 6 kart postaci, które będą posyłać w różne historyczne miejsca, aby wykonywały zadania polegające na pozyskiwaniu nowych szpiegów, zdobywaniu punktów zwycięstwa oraz wypełnianiu misji.


Każda z postaci dysponuje siłą wpływu - bazową cechą opisującą jak skutecznym jest agentem, narodowością, która w zależności od lokacji może oferować dodatkowe bonusy lub utrudnienia, jedną lub więcej specjalnych umiejętności oraz liczbę punktów zwycięstwa, które werbujący gracz otrzyma na koniec gry za posiadanie danej postaci w swojej siatce szpiegowskiej.
W trakcie gry gracze umieszczają swoich szpiegów na planszach lokacji walcząc o zwerbowanie nowych agentów. Zwerbowane postacie wchodzą w skład siatki szpiegów gracza i w kolejnych turach mogą zostać użyte do werbowania kolejnych szpiegów, czyniąc to zwykle efektywniej od postaci z którymi zaczynamy grę.
Każda lokacja posiada unikalne warunki zmieniające warunki gry, a także jednego agenta, przydzielanego losowo, którego można w niej zwerbować.

Podczas rozgrywki gracze będą musieli planować, przewidywać i skutecznie zarządzać zestawem 6 agentów (nowi rekruci zastępują starych), tak, aby po 4 rundach posiadać jak najwięcej punktów zwycięstwa zapewnianych przez wykonane misje oraz wpływowych szpiegów zwerbowanych do swojej siatki.

Zawartość pudełka:

- instrukcja
- 4 karty pomocy
- 30 znaczników
- 2 kostki k6
- 8 plansz miejsc
- karta pierwszego gracza
- 12 kart misji
- 27 kart postaci
- 4 symbole

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-04-30 Wymagająca gra, wbrew pozorom autor: iguana

Jest to obszarówka z ładnie doklejonym tematem. Agentami na ręce walczymy o kolejnych agentów, o określonych cechach, na których nam długofalowo zależy. Każdy sektor miasta posiada jakąś cechę szczególną, którą musimy brać pod uwagę przy przepychance.

Skaluje się ładnie, bo jedynie redukujemy liczbę sektorów w grze.

Uwagę mam do gry jedną: część agentów, o których wakczymy, wchodzą do gry zasłonięci, czy nie wiemy, o kogo walczymy. Z drugiej strony, celem gry jest nazbieranie jak największej liczby cech agentów, które punktują (te symbole leżą przez cała grę obok planszy, więc wszyscy wiedzą, o co idzie walka). Co oznacza, że w ciemną wygrywając kilku agentów, którzy zapunktują, możemy wygrać grę. I w drugą stronę: walczymy w ciemno o agentów, któzy okażą się bezwartościowy. Co oznacza, że przegraliśmy z kretesem.

Wg. mnie jeśli nie lubicie losowości, należy wszystkich agentów kłaść na planszę jawnie - niech wszyscy świadomie walczą. Co prawda uczyni to grę odrobinę cięższą - kwestia preferencji.

Werdykt: gra jest dość wymagająca, bo mamy niepełne informacje i żadnego wpływu na to, co zrobi konkurencja. Wymaga pomyslunku, ale oferuje też konkretny chaos. Zatem nie wiem, kto jest targetem. Dla graczy familijnych może być za ciężka, a dla graczy ciężkich - zbyt chaotyczna.

Daję 3 i pół, zaokrąglone do 4.