gry planszowe wojenne > Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (2nd Printing)
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (2nd Printing)

Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (2nd Printing)

Powstanie Galów przeciw Rzymianom

cena:

299.90 269.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4

wydawca: GMT (2016)
nr katalogowy:GMT1514
projektant: Volko Ruhnke , Andrew Ruhnke

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Falling Sky : The Gallic Revolt Against Caesar (formerly Gallic War) takes 1 to 4 players into the military actions and complex politics of Roman-occupied but not-yet-conquered Gaul. Caesar and his hard-hitting legions cannot be everywhere and will not triumph without powerful allies among local tribes. But each Gallic confederation has its own agenda and must keep its eyes not only on the Romans but also on Celtic, Belgic, and Germanic rivals. Players recruit forces, rally allies, husband resources for war, and balance dispersed action with the effectiveness and risk of concentrated battle.

Leveraging GMT's popular COIN Series system to integrate historical events with wide-ranging strategic options across the game board, Falling Sky provides accessible and deep historical gaming of war, politics, and diplomacy. A full solitaire system enables solo players to test their skill against an array of game-run factions, each unique. From Britannia to the Rhenus and down to Provincia, armies are on the move. Who shall finally subdue Gaul?

Components:
• A 17”x22” mounted board.
• A deck of 77 playing cards.
• 200 wooden pieces—
o 3 15mm dia. X 20mm high cylinders (embossed)
o 8 15mm dia. X 10mm high cylinders (embossed)
o 38 15mm dia. X 4mm high discs
o 115 10mm X 10mm octagonal cylinders (embossed)
o 12 10mm cubes
o 12 15mm x 15mm X 8mm blocks
o 12 small pawns.
• 5 5x7” Available Forces displays.
• 4 Faction player aid foldouts.
• 2 Non-Player foldouts.
• 2 Sequence of Play and Germanic Tribes sheets.
• 1 Battle and Non-Player Instructions foldout.
• A sheet of markers.
• 4 plastic 6-sided dice.
• Play book.
• Rule book.

Players: 1-4 (full solitaire system)
Map: Area movement
Time scale: 1 year per 15-card campaign

Designers: Volko Ruhnke and Andrew Ruhnke
Series Developer: Mike Bertucelli

(source: GMT website, updated here by designer)

Często kupowane razem z Falling Sky: The Gallic Revolt Against Caesar (2nd Printing):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-01-11 Cezar i galowie w drewnie autor: Mikołaj Witkowski

Na wstępie już mogę powiedzieć, że bardzo gorąco polecam grę z jednym ale.

Gra jest pięknie wydana, bardzo ładna plansza, dobrej jakości karty, jednostki są reprezentowane przez drewniane pionki, mamy nawet dodatkowe pionki, które absolutnie potrzebne do gry ale służą do zaznaczania wydawanych rozkazów, co pozwala je łatwo cofnąć. Dostajemy również jeden dodatkowy pionek z każdej kategorii, na wypadek zgubienia czegoś. Rzadko można spotkać się z taką dbałością. Dostajemy również 2 instrukcje, niestety na zwykłym papierze, bardzo dobrze tłumaczące zasady, z przykładową rozgrywką i nawet opisem wszystkich kart wraz z wytłumaczeniem decyzji podjętych przez projektantów. Jednym słowem w każdym fragmencie widać wielką miłość włożoną w grę.

W grze mamy 4 frakcje, zawsze w każdej rozgrywce musimy mieć 4, więc jeśli mamy mniej graczy to albo ktoś będzie prowadził więcej frakcji albo którąś oddamy systemowi AI. To szczególnie jest odczuwalne przy 3 graczach. Wszystkie frakcje są asymetryczne i mają różne cele, choć 3 frakcje galów i belgów mają sporo podobieństw.

O ile sama rozgrywka jest stosunkowo prosta to ilość decyzji jest niesamowita dzięki systemowi inicjatywy, gdzie im więcej decydujemy się zrobić, tym więcej będzie mógł zrobić kolejny gracz. To się świetnie sprawdza przy 4 graczach, trochę gorzej przy mniejszej ilości, choć dość rzadko zdarza się by obie działające frakcje były sterowane przez tego samego gracza. Oczywiście mamy system AI (możemy dzięki niemu również grać solo) który daje dość wyzywającą rozgrywkę, ale moim zdaniem pozbawioną satysfakcji, AI jest bardzo zachowawczy, ma dużą przewagę ekonomiczną i prędzej czy później ją wykorzysta więc nie jest łatwo z nim wygrać, ale same posunięcia często są nudne, np system potrafi konstruować ogromną armię która przez wiele tur siedzi gdzieś bez ruchu.

Mimo wszystko gra jest bardzo wciągająca niezależnie od ilości graczy - ale! Jest bardzo czasochłonna 6 godzin spędzonych na rozgrywce to bardzo realistyczne podejście. Jeśli to nie jest to przeszkoda zaporowa to naprawdę warto ze względu na bardzo ciekawą rozgrywkę warto się grze przyjrzeć bliżej.