gry planszowe wojenne > Warriors of Japan
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Warriors of Japan

Warriors of Japan

Wojny okresu Nanboku-cho 1336-1392

cena:

209.90 189.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 2
wiek: od 10 lat
czas gry: od 150 do 150 min.

wydawca: Multi-Man Publishing
projektant: Makoto Nakajima

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


After the enormous critical and sales success of Warriors of God, MMP is proud to present the grandfather of Warriors of God, Nakajima’s masterpiece, Warriors of Japan.

Long considered one of the greatest games to ever be published in Japan, Warriors of Japan will feature much of the same system as we have seen in Warriors of God. The game covers the Nanboku-cho period of Japanese history and simulates one of the most dynamic and important periods in Japanese history.

From 1336-1392, all of Japan was aflame with war. After the fall of a corrupt and ineffective emperor, the two great courts of Japan dueled to determine the future ruler of the country. Warriors of Japan covers the vital period following the destruction of the Kamakura shogunate and the fight to find a successor.

Players of Warriors of God will find much familiar here, however, unlike the enormous time period covered in Warriors of God, Warriors of Japan covers only 4 years. Subtle changes in the system to cover this unique period have been exchanged in Warriors of Japan. For example, Leaders no longer die from old age but rather can switch sides unexpectedly during a combat. Subtle changes in the movement and combat rules will add to the strategy to a greater extent than in Warriors of God. A random game start generator will keep each game fresh and interesting. Warriors of Japan also brings us home to our wargaming roots. To learn and discover some new period of history that we didn’t know about before in much the same way we discovered history through our wonderful hobby in our youth.

Don’t miss out on this truly remarkable game.

Warriors of Japan Components:


One 34” by 22” map (sneak peek!)
140 1” counters (take a look!)
16 page full color rulebook


Game Details:

Solitaire Rating: Excellent
Complexity: Easy
Playing Time: 4-10 hours
Scenarios: 3




Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-03-02 Jedyna anglojęzyczna propozycja dla fanów siogunatu Ashikagów! autor: Maciej Rząca

Warriors of Japan to bardzo przystępna gra wojenna - z jednej strony oferuje proste zasady nie stanowiące zbyt dużego progu wejścia dla żółtodziobów, z drugiej strony - daje wystarczająco duże pole do manewru dla starych wyjadaczy.

Od strony tła historycznego, gra przedstawia się znakomicie - mamy dwie asymetryczne strony konfliktu (jedna ma większą przewagę na początku, druga natomiast znacznie szybciej rośnie w siłę z każdą tura gry), głowy rodzin feudalnych ginących w walkach lub zdradzających swe stronnictwa na widok kropli krwi, małe wojska pod dowództwem dzielnych wojów pokonujące potężne armie mniej odważnych generałów - słowem wszystko, co działo się w opisywanym okresie historii Japonii (lata trzydzieste XIV wieku). Gra dosyć wiernie odwzorowuje strony konfliktów i dowódców oraz ich kompetencje, chociaż mam małe zastrzeżenie do angielskiej reedycji gry - w japońskim oryginale (z lat 90' bodajże), Taiheiki, część klanów przywiązana była do (i rekrutowała się w) nieco innych prowincjach. Różnica ta wynika z błędnego przetłumaczenia - różnice te wymienię pod koniec komentarza.

Od strony technicznej mamy do czynienia z brakiem ukrytej informacji (typowa cecha większości gier wojennych, chociaż nie wszystkich - patrz np. Sekigahara), ale za to ze sporą ilością rzutów kośćmi - na lojalność dowódców, na inicjatywę, na ilość manewrów (impulsów) dostępnych w trakcie tury czy obrażenia zadane przeciwnikowi. Choć mechanika podobna jest do gry Warriors of God, to jest tu znacznie mniej losowości (brak śmierci dowódców ze względu na wiek chociażby), co pozwala na strategiczne, długoterminowe planowanie. Co nie znaczy, że rzuty kośćmi nie mogą szybko "zweryfikować" szanse na powodzenie poczynionych przez nas planów.

Gra jest zdecydowanie godna polecenia, z małym zastrzeżeniem do opisu gry - scenariusz jest tylko jeden (MMP się zwyczajnie pomyliło), a długość gry to od nawet 1,5 godziny (co potrafi się często zdarzyć) do 7-8 godzin; 10 godzin to zdecydowanie długość na wyrost. Ponadto, wprowadzono parę różnic w stosunku do japońskiego oryginału, co mocno zmienia (ale niekoniecznie poprawia) rozgrywkę; oto i one: boardgamegeek.com/thread/1586440/if-you-have-woj