gry planszowe wojenne > Tiger Leader 2nd edition
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Tiger Leader 2nd edition

Tiger Leader 2nd edition

Jednoosobowa gra wojenna w realiach walk naziemnych w czasie Drugiej Wojny Światowej

cena:

469.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Dan Verssen Games
projektant: Dan Verssen , Rick Martin

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In Tiger Leader, you'll be in command of a German Kampfgruppe of tanks, armored cars, trucks, halftracks and supporting infantry. You're Kampfruppe may also be assigned air support and heavy weapons support in order to achieve your goals. Your goals are to take your objectives while trying to keep as many of your men alive as possible during realistic tactical missions.

Tiger Leader features 7 historical campaigns and 1 hypothetical campaign (Operation Sea Lion) which can be played as individual campaigns or linked to form 1 huge mega campaign which follows your troops from the Invasion of Poland to the final battles on the Eastern and Western fronts.

The scheduled campaigns include:
The Invasion of Poland
The Battle for France
The Battle for North Africa
The Invasion of Russia
The Fight for Italy
The Fight for the Fatherland – Eastern Front
The Fight for the Fatherland – Western Front
And the hypothetical invasion of England – Operation Sea Lion.

A major part of the game is mission planning. You decide which vehicles and infantry units to use and which commanders are best for the mission. Vehicle and infantry commanders are rated for skill level and even personality quirks such as how well they keep their heads while under fire. Deciding which commanders are used for each mission is a major consideration. Your units will become fatigued with every mission. If you push a commander and his men too hard, his skills will degrade. Your commanders and their crew also gain experience with every mission. This makes for some great decision-making. Should you keep fighting with your top commanders and crew and further fatigue them to get the job done, or let the new guys fight in order to prep them for the tough missions ahead?

Missions are quickly resolved using an area movement system to display tactical combat. Speed and realism take top priority in this game. Terrain cards randomly generate each battlefield. Double sided terrain tiles provide everything from cities and farmland to snow covered forests and hills to sand dunes and oases.

During combat, you get to resolve every fight with enemy tanks, infantry, anti-tank guns, and squads of infantry. Each enemy tank, truck, infantry, etc is represented by its own counter on the battlefield. A unique fog of war system adds to the tension of the combat as unless you have a clear line of site to the enemy, you may not know exactly what is coming out of the morning fog towards your tanks until it’s too late.

After combat, you can rest and refit your vehicles and infantry. As new technology becomes available, you can replace older obsolete tanks with newer and deadlier models such as the Tiger, Panther and even the deadly King Tiger! If you’ve played Hornet Leader, Phantom Leader or Thunderbolt/Apache Leader, you’ll make an easy transition into Tiger Leader.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-08-10 Gra średnia, gorsza od innych tego autora. autor: Mikołaj Witkowski

Na pierwszy rzut oka gra wydaje się być ideałem jeśli chodzi o gry wojenne dla jednego gracza, kilka kampanii, które łączymy z celami tworząc ogromną ilość możliwych kombinacji, dziesiątki jednostek, wydarzeń, losowo tworzona mapa... niestety przy bliższym spojrzeniu widać problemy. Jednostki bardzo mało się różnią między sobą, a czasem w ogóle, jedyna różnica to nazwa i obrazek, brak też różnic między typami jednostek, jeśli mamy najtańszą piechotę, która strzela do Tygrysa lub do ciężarówki różnica w szansie trafienia to jedno oczko na kości dziesięciościennej. Mapa polega na wylosowaniu 6 z 8 dostępnych kafelków i żaden z nich się znacznie nie różni, owszem, lasy i budynki będą w nieco innych miejscach, ale nie ma nic co by dawało znaczącą różnicę. Są też pewne problemy z AI - np jeśli poruszamy się w stronę przeciwnika to rzucamy jedną kością więcej, na ogół jest to różnica 100% więc duża, ale większość rozkazów dla przeciwnika każe mu się nie poruszać jeśli ma wroga w zasięgu. To wszystko nie znaczy, że Tiger leader to zła gra, po prostu daje nam mnóstwo szczegółów i detali ale większość z nich nie ma żadnego znaczenia, chyba lepiej by było gdyby gra była na większym poziomie abstrakcji.