gry planszowe wojenne > Zimna Wojna 1945-1989 (czwarta edycja)
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Zimna Wojna 1945-1989 (czwarta edycja)

Zimna Wojna 1945-1989 (czwarta edycja)

Poprawiona edycja popularnej gry wojennej. 

cena:

128.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 14 lat
czas gry: od 120 do 180 min.

wydawca: Bard (2014)
projektant: Ananda Gupta , Jason Matthews

wersja językowa: polska

Opis


W 1945 roku Alianci wraz z Sowietami zatrzymali hitlerowską machinę wojenną, a najgroźniejsza broń wymyślona przez ludzkość rzuciła Cesarstwo Japońskie na kolana. Dawne światowe potęgi zostały zastąpione przez dwa supermocarstwa: USA i ZSRR. Świat miał ledwie kilka miesięcy na złapanie oddechu zanim pojawiła się groźba nowego konfliktu.  Ta wojna, odmiennie od poprzednich konfliktów,  będzie toczona nie przez żołnierzy, a polityków i szpiegów, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców.

„Zimna wojna 1945-1989” jest grą dla dwóch graczy, odwzorowującą czterdziestopięcioletni taniec intryg, wpływów i konfliktów zbrojnych między ZSRR i USA. Cały świat jest szachownicą, na której tych dwóch tytanów przesuwa pionki. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, kiedy dwa supermocarstwa ścierają się o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone.

Zawartość pudełka:

  •     plansza przedstawiająca mapę świata
  •     dwa arkusze ze znacznikami
  •     zasady gry
  •     dwie karty pomocy gracza
  •     110 kart +2 karty opcjonalne
  •     dwie kostki sześciościenne
  •     dodatkowa plansza na stosy kart

Zmiany w edycji IV:

 

Odświeżono instrukcję

Nowa jakość Komponentów

Poprawiono technologię produkcji plansz

Wprowadzono poprawki na kartach

Dodano żeton NORAD

Zwiększono liczbę żetonów o wysokich nominałach

Zaktualizowano FAQ

Odświeżono wygląd części komponentów

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-07-01 Znakomicie autor: Flogiston

Nie bez powodu nr 1 na liście BGG. Pełna rozgrywka wymaga jednak skupienia przez 2-3h dostarczając jednak w zamian ogrom wrażeń. Wcielanie się w rolę supermocarstwa, walka na wielu frontach i przede wszystkim niespotykany klimat. Pomimo historycznych rysów w grze (karty odpowiadają faktycznym wydarzeniom) nawet osoby, które na codzień nie interesują się taką tematyką nie będą mieć problemu z czerpaniem przyjemności z gry a wręcz mogą się zainteresować okresem 45-89.
dodano: 2014-12-28 Mózgożerna gra :) autor: pyza

ZIMNA WOJNA jest jedną z najbardziej wymagających gier, z jaką kiedykolwiek się spotkałam. Jest długa, ciężka i mega mózgożerna.
Surowe grafiki na planszy i kartach mogą się podobać lub nie – ale przyznać należy, że oddają dobrze klimat rzeczonej zimnej wojny.
No i tak: Pierwsze miejsce na BGG nie bierze się z niczego. W przypadku tej gry myślę, że całkowicie zasłużenie – mechanika gry jest dopracowana pod każdym względem. Zagrywaliśmy się nią do totalnego zmęczenia, a ani razu nie zdarzyły nam się zagwozdki w zasadach ani działaniu kart. Ponadto, w czasie gry, ogarnia nas taki charakterystyczny klimat cichej wojny na linii ZSRR-USA, że aż często-gęsto gracze zaczynają wykrzykiwać hasła polityczne jednej ze stron konfliktu (oczywiście z przymrużeniem oka – kwestia wczucia się w grę ;)
Gra jest BARDZO długa – 3 godziny to nic dziwnego w przypadku tej pozycji. To też kwestia indywidualnego podejścia. Jednym będzie się ten fakt podobał, innym nie.
Ogólnie podsumowując:

PLUSY:
+ cena adekwatna do zawartości
+ (zależnie od oczekiwań) mózgożerność na poziomie epickim
+ wciągająca, regrywalna, klimatyczna, bardzo wymagająca gra
+ (pomijając trudną do przyswojenia instrukcję) – na końcu rzeczonej instrukcji zamieszczone zostały ciekawe, historyczne, wartościowe opisy kart występujących w grze

MINUSY:
- (zależnie od oczekiwań) tylko dla doświadczonych graczy – początkujący nie mają tu czego szukać
- długość rozgrywki może być męcząca
- instrukcja napisana w formie trudnej do przyswojenia encyklopedii – polecam zrobić sobie dobrą kawę/drinka/otworzyć piwo, aby ją ogarnąć bez denerwowania się.