gry planszowe wojenne > Thunderbolt Apache Leader
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Thunderbolt Apache Leader

Thunderbolt Apache Leader

Powietrzne starcia.

cena:

389.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 1
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Dan Verssen Games
nr katalogowy:DVG1-017
projektant: Dan Verssen

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis



Thunderbolt-Apache Leader puts you in the cockpits of the world’s best Close Air Support aircraft. In Thunderbolt-Apache Leader, you’ll zoom through canyons hunting enemy tanks and troops while dodging their AAA fire and SAMs.

Stuffing all this heavy metal in one box has allowed us to expand the normal Leader component set! This game comes with 168 cards and 5 counter sheets!

Thunderbolt-Apache Leader puts you down in the weeds in 8 campaigns spanning the globe. The game system creates immense replayability by pairing a Tactical Situation card with the Campaign card to create a unique environment for the campaign. This means that your campaign in North Korea might be part of a Holding Action, Show of Force, Rapid Deployment, or General War.

The game places you in command of the pilots and aircraft of a squadron of U.S. Close Air Support (CAS) aircraft in hostile campaigns around the world. The aircraft and weapons available for each campaign are historically accurate.

A major part of the game is mission planning. You decide how to arm your aircraft and which pilots are best for the mission. Pilots are rated for skill level. Deciding which pilots to fly each mission is a major consideration. Your pilots will become fatigued with every mission. If you fly a pilot too often, his skills will degrade. Your pilots also gain experience with every mission flown. This makes for some great decision-making. Should you keep flying the top pilots and further fatigue them to get the job done, or fly the new guys to prep them for the tough missions ahead?

Missions are quickly resolved using an area movement system to display tactical combat over the target. Speed and realism take top priority in this game. Terrain cards randomly generate each battlefield. The cards include mountain ranges that block lines of sight from both you and the enemy forces. If you plan it right, you get to fly nap of the earth through the canyons and come screaming over the ridge-line to rain fire down on the enemy before they can react. Beware! During each battle enemy air defenses will pop-up on the map to ruin your day, so watch were you’re flying!

You get to resolve every missile launched at enemy bandits, and every air to ground attack against the enemy targets. Each enemy tank, S.P. Artillery, APC, Infantry, etc is represented by its own counter on the battlefield. You also get to resolve the enemy SAM, AAA, and Bandit attacks against your aircraft.

While performing each mission, you get to decide how your pilots engage the enemy Bandits, SAMs, and AAA Sites. This makes for some tough choices. Do you hit the high value targets first, or take out the enemy SAM and AAA assets?

Thunderbolt-Apache Leader aircraft are usually able to survive more than one attack. These aircraft are rugged and made to soak-up damage. This also factors into your decision-making. How long should you loiter over the target blowing-up enemy tanks before heading for home? If your aircraft is too shot-up, it won’t be able to fly the next day.

Thunderbolt-Apache Leader features an operation combat sheet that tracks the progress of enemy formations attempting to overrun your sector. You get to select the formation you want to engage each day and assign the air assets you think are best suited to the task.

If you’ve played Hornet Leader or Phantom Leader, you’ll make an easy transition into Thunderbolt-Apache Leader.

We’ve included the cards for every pilot to progress in experience from Newbie, to Green, Average, Skilled, Veteran, and Ace!

Często kupowane razem z Thunderbolt Apache Leader:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-11-18 Gra świetna, ale tylko dla koneserów autor: rafalm

Mimo wysokiej ceny gra skusiła mnie dwoma aspektami. Po pierwsze fajnie odzwierciedla realia misji wsparcia pola walki, nie komplikując niepotrzebnie zasad, a po drugie... jest dla jednej osoby, więc nie trzeba szukać drugiego do pary (a nawet jak się znajdzie, to można zagrać wspólnie). Gra skupia się na taktycznych zadaniach wsparcia pola walki przez siły powietrzne. Gracz jest dowódcą lotniczej grupy bojowej składającej się z kilku maszyn, a jego zadaniem jest wykonać misje polegające na niszczeniu wskazanych celów naziemnych. Gra oddaje nam do dyspozycji tak znane maszyny wsparcia pola walki jak A-10 Thunderbolt, AV-8 Harrier, AH-64 Apache (w dwóch wersjach) czy AH-1 Cobra, czy też np dwa typy maszyn bezzałogowych, ale również oferuje szeroki wybór pilotów o zróżnicowanych umiejętnościach, którzy mogą szkolić się i awansować w trakcie gry. Sama misja jest jednak jedynie zwieńczeniem pracy która trzeba wykonać wcześniej, bowiem gracz poznając zadanie samodzielnie musi zaplanować misję i odpowiedzieć sobie na wiele pytań. Które maszyny wysłać? Czy zdążymy naprawić uszkodzone maszyny przed kolejnym dniem działań? Jakie rakiety i bomby spośród kilkunastu typów dostępnych w grze będą najlepsze do niszczenia celów różnego rodzaju jak budynki, bomby, piechota? Którzy piloci mają najlepsze umiejętności najlepiej nadają się do tej misji? Czy zmęczony i zestresowany pilot, który własnie wrócił z ciężkiej misji będzie w stanie polecieć jutro, czy trzeba szukać innego? Wszystkie te aspekty są symulowane w grze. Do tego w niektórych misjach dochodzą czynniki polityczne, np presja na zadanie przeciwnikowi znaczących strat każdego dnia działań bojowych. Mimo wielu czynników branych pod uwagę, reguły rozgrywki są dość proste i stosunkowo łatwo przyswajalne, porównując z innymi pozycjami, oceniam je jako średnio skomplikowane. Dzięki temu czas wykonania jednej misji to około 60 - 90 minut, więc można ją rozegrać dość szybko. Trzeba jednak pamiętać, że 2/3 czasu spędza się na planowaniu misji, a tylko 1/3 czasu to sama walka. Cała kampania, z której będziemy rozliczani to zazwyczaj kilka do kilkunastu misji, z których zliczamy punkty zwycięstwa i sprawdzamy na ile udało nam się zaspokoić oczekiwania dowództwa (reprezentowane przez określone progi zwycięstwa od słabego (poor) do wspaniałego (great). Osobiście uważam, że gra jest świetna, ale polecam ją tylko koneserom, którzy lubią współczesną technikę wojskową oraz planowanie misji, a nie tylko samo starcie. Aha no i jeszcze jedna kwestia, bez chociaż podstawowej znajomości angielskiego ani rusz, bo i instrukcja i wszystkie opisy na kartach misji oraz zdarzeń są w tym języku.