gry planszowe wojenne > Quartermaster General
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Quartermaster General

Quartermaster General

Szybka gra strategiczna w której wcielasz się w jednego z przywódców w czasie Drugiej Wojny Światowej

cena:

204.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Griggling Games (2014)

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Quartermaster General is a fast-paced game that puts you in command of the major powers of the Second World War. In the game, supply is crucial to keep your armies and navies fighting; destroy your enemies' supply lines and their forces will surrender!During play, you control one or more countries on either the Axis or Allied team and try to score as many victory points (VPs) for your team as you can through the use of cards or by occupying the starred supply spaces. Each major power has a unique set of cards with which to marshal its forces, which are represented by wooden army and navy pieces. After twenty rounds of play, the team with the most VPs wins. 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-03-29 Lekka, łatwa i przyjemna z „włoskim fioletem”. autor: pietia2015

Quartermaster General to gra dla 2 do 6 osób, traktująca o zmaganiach między państwami Osi: Rzym-Berlin-Tokio, a Aliantami: Wielką Brytanią, USA i Związkiem Radzieckim, podczas II wojny światowej. Czy jest to zatem typowa gra wojenna? Wręcz przeciwnie. Choć mamy w niej do czynienia z rywalizacją o dominację nad określonym obszarem z udziałem sił lądowych i morskich, to starcia zbrojnie nie są głównym tematem. Jak podpowiada nam tytuł wcielimy się w rolę specjalisty z dziedziny logistyki – zasiądziemy w wygodnym fotelu planisty i zajmiemy się sztabowym przesuwaniem pionków na mapie, a głównym zmartwieniem będzie zapewnienie im stałego źródła zaopatrzenia. Pomogą nam w tym zasoby oddane w grze za pomocą ręki kart. Podzieleni na 2 drużyny (Oś i Alianci) gracze dostaną do dyspozycji odrębne talie kart dla każdego z 6 państw, będące próbą oddania ich drugo-wojennej specyfiki. Znajdą się w nich karty pozwalające na produkcję armii, toczenie bitew, prowadzenie wojny ekonomicznej, wykorzystanie technologii oraz wydarzenia historyczne. Każda talia jest inna, różnią się także liczbą kart, a co najważniejsze – po ich wyczerpaniu nie ma już możliwości dobrania nowych (ograniczenie zasobów).
Do zaznaczania postępów na mapie świata stronom konfliktu posłużą śmieszne figurki przypominające zabawki wystrugane z drewna przez dziadka dla wnucząt i do tego w dziwnych kolorach jak, nazwijmy go, „włoski fiolet”. Tura gracza składa się z zagrania karty (można to zrobić na kilka sposobów), zdjęcia z planszy odciętych od zaopatrzenia pionków i zdobycia punktów (otrzymujemy je za kontrolę nad źródłami zaopatrzenia. Całość zajmie do 3 godzin (krócej przy doświadczonych graczach) i przyniesie mnóstwo radości. Szczególnie tym z was, którzy lubią negatywną interakcję przy stole, co jak wiadomo dobrze służy wyeliminowaniu jej z prawdziwego życia. Zatem do broni! Sześć wielkich trąb wzywa na pole bitwy, ale zwycięzca może być tylko jeden!