gry planszowe wojenne > Conflict of Heroes Awakening Bear 3rd
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Conflict of Heroes Awakening Bear 3rd

Conflict of Heroes Awakening Bear 3rd

Klasyczna gra wojenna

cena:

449.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 90 do 180 min.

wydawca: Academy Games
projektant: Uwe Eickert

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-09-26 solidna gra dla nowicjuszy i weteranów :-) autor: pgf

Solidna gra wojenna, która myślę że można śmiało polecić komuś kto chce zacząć zabawę z tym gatunkiem gier.

CO W PUDEŁKU:
bardzo ciężkie pudło zawiera:
- kilka świetnie wykonanych map na grubej tekturze, które można ze sobą łączyć, by tworzyć jeszcze większe tereny potyczek,
- masa żetonów symbolizujących walczące jednostki, umocnienia, efekty (np. dym), czy cele scenariusza,
- karty akcji, które dobrze zagrane podczas starcia potrafią przeważyć szalę zwycięstwa na Twoją korzyść,
- 2 kostki pomocne przy rozstrzyganiu ataków,
- instrukcję, księgę scenariuszy oraz kartę pomocy dla graczy.

JAK W TO SIĘ GRA:
Rozgrywka w założeniach jest bardzo prosta. Wybieramy scenariusz, przygotowujemy odpowiednie mapy i rozstawiamy jednostki i możemy zaczynać. Podczas gry będziemy rozgrywać tury, w których naprzemiennie będziemy aktywować swoje jednostki, by wykonywać nimi akcje. Każda akcja ma swój koszt w punktach akcji, a każda jednostka będzie miała swoją własną pulę punktów akcji, jaką będzie mogła wykorzystać zanim zostanie "wyczerpana". Gdy wyczerpią się wszystkie jednostki na mapie, lub gracze spasują, zaczynamy następną turę i tak aż do spełnienia warunków określonych w scenariuszu :). Głównie naszym zadaniem będzie gromadzenie punktów zwycięstwa za kontrolowane strategicznych punktów czy eliminację wrogich jednostek.

"Mięso" gry: Sam ostrzał polega na rzucie kostką i dodaniu siły atakującej jednostki oraz ewentualnych bonusów (czy to z zagranych kart lub np z faktu, że wspierają nas jednostki znajdujące się obok nas na planszy). Jeśli przebijemy się przez wartość obrony przeciwnika (tu też mogą być modyfikatory, np. jednostka chowa się w lesie) to nasz atak jest skuteczny, a przeciwnik losuje w tajemnicy znacznik, by sprawdzić jak nasz atak wpłynął na jego jednostkę. Jego oddział może m.in. polec w walce, spanikować, przez co nie będzie w stanie odpowiedzieć ogniem w przyszłych turach, lub wręcz wpaść w szał i atakować z jeszcze większą skutecznością! - ale my tego jeszcze nie wiemy :-). Jest to świetny (i nie jedyny w tej grze) mechanizm, który symuluję tzw. mgłę wojny (ang. fog of war), czyli sprawia, że wiemy mniej niż nasz przeciwnik ;-).

CO W TYM FAJNEGO:
- skalowalność - pierwsze scenariusze można grać nawet w 30min, a jeśli chcemy stoczyć poważną bitwę to też nie ma z tym problemu,
- proste zasady - instrukcja jest świetnie napisana. Uczy Cię zasad stopniowo, dzięki temu zaraz po przyswojeniu podstaw możesz zagrać w pierwsze scenariusze, które nie wymagają bardziej zaawansowanych reguł. Same reguły, choć proste i intuicyjne, nie sprawiają, że sama rozgrywka jest prostacka. Wręcz przeciwnie, pozwalają się cieszyć rozgrywką, zamiast zmuszać do przekopywania tony tabel ;-).
- regrywalność,
- dynamika rozgrywki,
- odpowiednia doza losowości (kostki, karty), która nie wypacza rozgrywki, ale sprawia że jest jeszcze bardziej emocjonująca,
- mnogość opcji, kiedy już poznamy wszystkie reguły