gry planszowe wojenne > Combat Commander: Pacific
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Combat Commander: Pacific

Combat Commander: Pacific

Taktyczna gra wojenna rozgrywana w realiach wojny na Pacyfiku.

cena:

359.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 120 min.

wydawca: GMT
nr katalogowy: GMT0811

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Combat Commander:Pacific is a card-driven board game covering tactical infantry combat in the Pacific Theater of World War II. CC:Pacific's main theme is the addition of three new factions to the Combat Commander family: Imperial Japan the Pacific US - with a strong emphasis on the US Marine Corps the Pacific Commonwealth - focusing on Indian and ANZAC forces CC:Pacific is a stand alone game in the card-driven Combat Commander game series. While utilizing Combat Commander: Europe's basic rules, CC:Pacific includes numerous rule tweaks and additions in order to more accurately portray tactical warfare as experienced by the participants in and around the Pacific and Indian Oceans. This will slightly ramp up the complexity of the Combat Commander series while at the same time imparting a bit more depth and realism. Just a few of the additions include: Banzai attacks BARs and Thompson SMGs Beach landings & river crossings Hidden movement Caves Scouts Aircraft Bayonets Mortar spotting Reconnoitering. SCALE: Each hex of a Combat Commander map is roughly 100 feet across (about 30 meters). Each complete Player Turn abstractly represents several seconds of real time. Each complete Game Turn abstractly represents several minutes of real time. UNITS:Duein part to the unique composition of late-war USMC squads and the imbedding of specialized weapon teams within IJA squads, the units in the game are represented by 4-6 man Teams and 8-13 man Squads. Radios — and individual weapons larger than a pistol or rifle — are represented by their own counters. Individual Aircraft are also represented with their own counters. VICTORY: Players attempt to achieve victory by moving their combat units across the game map to attack their opponent’s combat units and occupy as many objectives as possible. The degree to which a player succeeds or fails is measured by a scenario’s specific Objective chits, the destruction of enemy units, and the exiting of friendly units off the opponent’s board edge. GAME FLOW: A game of Combat Commander is divided into several Time segments. There is no sequence of play to follow, however: each Time segment is divided into a variable number of Player Turns, each of which may consist of one or more Fate Card "Orders" conducted by the active player. Fate Card "Actions" may generally be conducted by either player at any time. "Events" and die roll "Triggers" — both good and bad — will occur at random intervals to add a bit of chaos and uncertainty to each player’s perfect plan. CC:Pacific will include twelve new maps featuring terrain specific to the PTO. CC:Pacific'splaybook will include: Twelve scenarios. A Pacific version of the Random Scenario Generator utilizing the new maps and nationalities. This random scenario system provides an almost unending variety of map configurations, force structures, and combat situations. Assigned Point Values for all units, weapons, radios and fortifications in the game, allowing players to easily create their own scenarios and Orders of Battle. A section detailing the differences between CC:Pacific and Combat Commander's first two volumes in order that players familiar with those earlier games can jump right into their first scenario with minimal rules reading. An extended example of play. Design & Develop notes as well as numerous play hints. Components: 352x large counters (5/8") 280x small counters (1/2") 216x 2.5 x 3.5 cards 6x 2-sided 17 x 22 maps (twelve maps in total) 3x 2-sided 8.5 x 11 nation-specific player aid cards 2x 1-sided 8.5 x 11 generic player aid cards 1x 32-page Rulebook 1x 32-page Playbook 1x Track Display

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-10-08 Wyśmienita gra o konflikcie na pacifiku autor: Mikołaj Witkowski

Combat Commander: Pacific to niezależna gra w serii, zawiera nieco zmian w stosunku do Combat Commander: Europe, ale osoby znające tę grę nie będą miały dużo do nauki.

Jak poprzednio gra jest wydana ładnie, ale nie jest to szczyt możliwości GMT, nie mamy planszy a jedynie mapy (dobrej jakości), karty są grube, ale mają czarne obramowania, żetony nie są indywidulnie wycinane, więc pewnie trzeba będzie poprawiać rogi. Niektóre żetony są dość małe, choć przynajmniej są ku temu powody w rozgrywce.

Gra jest zasilana talią kart (każda z 3 frakcji - US, Commonwealth i Japan mają swoją, inną talię). Karty mają dużo zastosowań, jako gracz wybieramy albo rozkaz albo akcje (czyli bonusowy modyfikator rozkazu), ale każdy służą również jako zamiennik kostek, generator losowych pól i wydarzeń.

Tu mamy i największą siłę i potencjalną wadę gry - karty są bardzo interesujące i dają nam sporo kombinowania... ale czasem sytuacja na planszy wymaga natarcia a my tura po turze nie możemy wyciągnąć odpowiedniej karty. To sprawia, że mimo braku kostek gra wydaje się bardziej losowa niż inne gry w tej skali (jak Conflict of heroes).

Dla mniej największą zaletą gry są scenariusze, każdy z nich jest diametralnie inny i stawia nas przed unikalnym problemem, to sprawia że gra bardzo długo pozostaje świeżą. Co więcej mamy również tutaj generator losowych starć, więc nawet bez rozszerzeń (jak do tej pory Pacific doczekał się jednego zestawu misji) da na wiele niepowtarzalnych rozgrywek.