gry planszowe wojenne > Plantagenet: Cousins War for England, 1459 - 1485
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Plantagenet: Cousins War for England, 1459 - 1485

Plantagenet: Cousins War for England, 1459 - 1485

Wojna Dwóch Róż

cena:

399.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do

wydawca: GMT
nr katalogowy: GMT23P07
kod kreskowy: 815704012589

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


In Plantagenet—the newest volume in Volko Ruhnke's Levy & Campaign Series—players lead one of the two factions across the three main periods of war, as individual scenarios or the entire Wars of the Roses.

Designer Francisco Gradaille adds overall and local political influence to Volko’s medieval operation system to reflect the ever-changing loyalties of the time while keeping play familiar to fans of the Series. Players will create and maintain a network of allied lords and nobles in order to obtain the provender and coin needed to supply and pay their armies. As ravaging and looting will damage each side’s reputation, each faction will strive to convince cites to join its side. Great battles will seek to kill or capture enemy lords—perhaps even a king. Two kinds of operational moves will be in play: the military and the political.

In the end, when the dust settles and all arrows have flown, one rose will sit on the throne. White or Red, York or Lancaster, gather your troops and banners and join the fight.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-11-01 Ciekawa pozycja! autor: Jakub Meisner

Plantageneci to czwarta już emanacja systemu poświęconego walkom w średniowieczu Levy&Campaign. Tym razem traktująca o Wojnie Dwóch Róż na terenie Brytanii. System Levy&Campaign stawia nacisk na średniowieczne realia - trudności z rekrutacją wojsk, zaopatrzeniem wojsk w żywność, ich transportem oraz regularnym opłacaniem żołdu. Tak więc nie ma tu beztroskiego hasania armiami po planszy, każdy ruch kosztuje trudno odnawialne zasoby więc musi być dobrze przemyślany. Z jednej strony otrzymujemy wzrost realizmu, z drugiej znaczące utrudnienie rozgrywki i rozbudowę zasad. Faza Levy w ogólności służy do rekrutacji i wynajęcia środków transportu, natomiast następująca po niej faza Campaign do pobierania podatków, żywności oraz marszu, zajmowania terenu i walki. Następnie w kolejnej turze znów następuje Levy, potem Campaign i tak do końca gry. Wojna Dwóch Róż była wojną domową i jest to oddane poprzez żetony wpływu/poparcia przez lokalnych mieszkańców, którzy mogą nas wspierać zasobami, ale jednocześnie są one ograniczone, z jednej lokalizacji możemy pobrac surowce tylko dwa razy na sezon (do nastepnego lata/żniw - tury Grow). W dodatku zimą nasze zasoby się kurczą o połowę także logistyka utrzymania armii jest złożona. I to w moich oczach jest lekką wadą tej gry, ogrom czasu gracze spędzają na przeliczaniu zasobów, dróg ich transportu, liczby wozów czy statków itd. żeby wykonać ruch lordami (armiami). Z drugiej strony sam mechanizm lordów oddający charakterystykę poszczególnych postaci historycznych jest znakomity, w dodatku lordowie mogą rekrutować wasali wzbogacając zasoby pieniężne i siły armii. Przeciekawy jest też system kart używanych jednocześnie do wydarzen zmieniajacych przebieg tury jak i do nadawania lordom dodatkowych umiejętności. Natomiast najbardziej nowatorskim rozwiązaniem jest płacenie za akcje...punktami zwycięstwa. Chcesz wygrać - musisz inwestować! Jak widać gra jest dość skomplikowana ale bardzo ciekawa i oddająca klimat średniowiecznej wojny domowej. Na plus bardzo oryginalne rozwiązania, na minus zawalenie planszy żetonami oraz złożone obliczenia spowalniające grę. Osobiście raczej sięgnę następnym razem po inny tytuł z tej serii.