gry planszowe wojenne > Resist! (edycja angielska)
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Resist! (edycja angielska)

Resist! (edycja angielska)

Stań na czele oddziałów partyzanckich podczas wojny domowej w Hiszpanii

cena:

114.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 1
wiek: od 10 lat
czas gry: od 20 do 40 min.

wydawca: Salt & Pepper (2022)
nr katalogowy: 25CG34000
kod kreskowy: 850037822126
projektant: Trevor Benjamin , David Thompson , Roger Tankersley

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Spain, 1936: General Franco and his troops advance through the territories of Spain, giving way to a long period of civil war and repression. After the Spanish Civil War, a group of loyalists to the Republic continued the armed struggle, forming resistance groups better known as "Maquis". Hidden in the mountains, these men and women risked their lives to defend the ideals of democracy and freedom.

Fighting against them were the Army of Franco, the Civil Guard, and the Armed Police, but the Maquis perfected their guerilla warfare in France during the second World War and were determined to take back their homeland. In the head of each Maquis resonated the echo of the desire of many compatriots: Resist!

Resist! is a fast-playing, card-driven solitaire game in which you take on the role of the Spanish Maquis, fighting against the Francoist regime. Over a series of rounds, you undertake increasingly difficult missions, and completing missions earns you the points needed to win. Failing to defeat missions and enemies may cause you to lose. At the end of each round, you must choose whether to end the resistance or risk it and take on another mission.

At the beginning of the game, you assemble a team of twelve Maquis, which are represented by a deck of cards. At the heart of the game is the tension between keeping your Maquis concealed from Franco or revealing them to unlock their full potential. Unfortunately, revealed Maquis are removed from your deck, and you likely won't be able to use them for the rest of the game. While Resist! does have some minor deck-building elements, it is primarily a "deck-destruction" game in which you have to manage your deck, balancing the decision of defeating the immediate threat with trying to move on to the next mission.

Informacje dot. bezpieczeństwa


WARNING! Not suitable for children under 3 years. Choking hazard due to small parts. CE Certified

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-05-04 Bardzo ciekawa gra, ale nie dla wszystkich autor: Darek Kuźma

Lubię projekty Davida Thompsona i Trevora Benjamina (choćby seria "Undaunted), więc szybko skusiłem się na zakup ich nowej gry solo "Resist!", kreatywnie zaprojektowanej gry karcianej, w której wcielamy się w członków hiszpańskiego ruchu oporu walczących z żołdakami generała Franco. Każdy członek ruchu oporu ma dwie strony - po lewej słabszą zdolność, która go jednak nie dekonspirowała i można karty używać w kolejnych potyczkach, a po prawej mocniejszą, jednorazową zdolność, po wykorzystaniu której karta ląduje w "więzieniu" (z rzadka można jakąś kartę "uwolnić" i dodać z powrotem do własnej puli). Wykonujemy różne misje, nie do końca wiedząc, na jakich przeciwników się trafi, a potem trzeba jakoś sobie radzić, żeby pokonać jak najwięcej wrogów (przeważnie nie da się pokonać wszystkich, a więc dostaje się różne "kary", które utrudniają kolejne misje) i zaliczyć misję (jedną można przegrać, dwie przegrane oznaczają automatycznie koniec gry).

I tak aż do chwili, gdy gracz stwierdza, że ma za mało ludzi (większość wylądowała w więzieniu) i należy odpuścić. Liczba pokonanych misji daje łączną liczbę punktów (im trudniejsza misja, tym więcej punktów), którą porównuje się z tabelką punktacji w instrukcji: zwycięstwo, honorowe zwycięstwo lub porażka. Gra jest szalenie trudna i pełna bolesnych wyborów (kogoś trzeba poświęcić, żeby reszta kart mogła przeżyć i walczyć dalej, albo pozwolić wrogowi zabić kilku wieśniaków, żeby jedna z naszych kart się wkurzyła i miała lepszą zdolność), ale w ciekawie abstrakcyjny sposób oddaje trudy walki partyzanckiej z przeważającymi siłami wroga. Trudy, które w większości przypadków muszą skończyć się porażką, bo celem gry nie jest hurraoptymistyczne zwycięstwo, lecz przetrwanie jak najdłużej. "Resist!" zawiera też mini-kampanię ze scenariuszami, którą można przejść, gdyby ktoś się znudził pojedynczymi rozgrywkami.

Mimo że uważa tematykę za świetną, a w grę dobrze mi się grało (raz czy dwa wygrałem, większość zremisowałem, kilka razy przegrałem), w "Resist!" jest coś, co sprawiło, że gra szybko mi się przejadła i nie chciało mi się jej już rozkładać. Jakieś połączenie ciągłego dostawania lania, tracenia żołnierzy i powtarzania pętli poświęcania ludzi dla pyrrusowych zwycięstw. Uważam, że to naprawdę dobry projekt, zrobiony z pasją i wyczuciem, ale po prostu z różnych względów nie dla mnie. Gra poszła więc na sprzedaż, czego nie żałuję, bo sporo z niej wyciągnąłem, a półki nie są z gumy i należy zostawiać na nich tylko te gry, które mają potencjał na powroty po latach. Cieszę się natomiast, że w "Resist!" zagrałem i wyrobiłem sobie opinię, i z czystym sumieniem mogę polecić ją wszystkim poszukującym wyzwań graczom solo.