gry planszowe wojenne > Time of Wars: Eastern Europe 1590 – 1660
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Time of Wars: Eastern Europe 1590 – 1660

Time of Wars: Eastern Europe 1590 – 1660

Wieloosobowa gra napędzana kartami, w której gracze wcielają się w role władców pięciu supermocarstw w Europie Wschodniej – Rzeczypospolitej Obojga Narodów, Carstwa Rosji, Imperium Osmańskiego, Królestwa Szwecji i Świętego Cesarstwa Rzymskiego

cena:

379.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat

wydawca: Strategemata (2022)

wersja językowa: polska

Opis


„Time of Wars” to wieloosobowa gra napędzana kartami, w której gracze wcielają się w role władców pięciu supermocarstw w Europie Wschodniej – Rzeczypospolitej Obojga Narodów, Carstwa Rosji, Imperium Osmańskiego, Królestwa Szwecji i Świętego Cesarstwa Rzymskiego. Obecne są również mniejsze państwa – Dania, Brandenburgia, Mołdawia, Wołoszczyzna, Transylwania i Chanat Krymski. Mogą być podłożem silnej rywalizacji między graczami lub źródłem wewnętrznych problemów.
Gra przedstawia przełom XVI i XVII wieku. Okres ten obfitował w słynne postacie (władców i dowódców) oraz krytyczne wydarzenia – np. Wielka Smuta w Rosji, wojna trzydziestoletnia w Rzeszy Niemieckiej, „potop szwedzki” w Rzeczypospolitej. Wszystko to i wiele innych jest elegancko wkomponowane w rozgrywkę.
Sercem gry jest pięć talii kart – po jednej dla każdego supermocarstwa. Za każdym razem, gdy gracz użyje konkretnej karty, musi podjąć trudną decyzję – zagrać kartę jako punkty operacyjne lub jako wydarzenie. Tłem wyboru jest potrzeba rozwoju własnego państwa lub osłabienia pozycji przeciwnika.
Podczas rozgrywki jest dużo interakcji między graczami. Mogą wypowiadać wojny lub zawierać sojusze w wyniku tajnych negocjacji. Wygrane bitwy i wojny są ważne, ale gracze muszą również dbać o kondycję swoich państw. W grze pokazane są takie czynniki jak ekonomia, polityka wewnętrzna, poziom militarny i religia.
Gra ma wiele opcji dla każdego gracza, a każde państwo ma swoje własne problemy i przewagi. Mimo to rozgrywka jest niezwykle dobrze zbalansowana. Ponadto czynnik losowy jest zredukowany do niezbędnego minimum. Dzięki temu gracze czują, że los Europy Wschodniej jest w ich rękach i zależy od ich decyzji.

Jest 5 scenariuszy. Główny scenariusz jest dla 5 graczy. Cztery krótsze scenariusze przeznaczone są dla 2 lub 3 graczy.

Zawartość pudełka:
• jedna sztywna plansza (68 x 48 cm),
• pięć talii kart – każda talia zawiera 50 kart,
• jedna talia kart Władców – 23 karty,
• pięć arkuszy mocarstw,
• jeden arkusz naklejek,
• 242 sztancowane żetony o wymiarach 15x15 mm,
• 104 sztancowane żetony o wymiarach 30x15 mm,
• 308 sztancowanych żetonów o wymiarach 12,5x12,5 mm,
• 23 drewniane podstawki,
• zasady gry (20 stron),
• książka scenariuszy (12 stron),
• jedna karta „Space – Religion”,
• dwie kostki sześciościenne.

Czas gry: od 4 do 8 godzin.
Gra jest przeznaczona dla 5 graczy od 12 roku życia.

Recenzje naszych klientów:


nie ma jeszcze żadnej recenzji

zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną