GRY WOJENNE
Flashpoint South China Sea
Sprawdź się na arenie Morza Chińskiego
cena:
219.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: GMT
nr katalogowy: GMT2120
kod kreskowy: 817054012299
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Flashpoint: South China Sea is a two-player strategy game that simulates the complex geopolitical contest currently taking place between the United States and China in a disputed region of the South China Sea. The game is driven by a card deck that captures developments ripped straight from today’s headlines, bolstered by cards with a context-setting reading of recent history, and a set of speculative cards capturing a diverse range of potential future events.
The Chinese player works to influence other countries in the region, establish territorial claims and regional hegemony, and improve its world standing. The U.S. player works to maintain influence with allied countries in the region, secure freedom of navigation, and keep China in check. Success for both players hinges on the support and allegiance of non-player countries in the region. The game stops short of dealing with a potential full-scale military conflict. Rather, it requires the nuanced exercise of political, economic, and military resources, in a form of prima facie diplomacy – on the waters, in the air, and ultimately in the minds of the people – to achieve victory.
Flashpoint: South China Sea to gra dla dwóch osób poruszająca temat rywalizacji USA i Chin w regionie Morza Południowochińskiego. Jest to typowa CDG, opierająca się na mechanice zagrywania kart i wybierania, czy wykorzystujemy je dla wydarzenia, czy dla punktów operacyjnych. Wykonując swoje akcje gracze dokładają do wybranych państw swoje znaczniki wpływów ekonomicznych i dyplomatycznych. Mają także możliwość wywoływania punktacji danego regionu. Walka o punkty to zaś klasyczne przeciąganie liny, znane z innych gier tego typu (z Zimną Wojną na czele). Czy wobec tych podobieństw warto mieć tę grę w swojej kolekcji? Sądzę, że tak i to z kilku powodów. Po pierwsze: jedną partię można rozegrać w mniej niż godzinę, co daje możliwość natychmiastowego rewanżu. Po drugie: gra porusza ciekawy i aktualny temat (chociaż trzeba dodać, że w sposób dość abstrakcyjny). Po trzecie: ma rozwiązania, które podobają mi się bardziej niż we wspomnianej Zimnej Wojnie. Np. zagrywając kartę z wydarzeniem przeciwnika nie jest przesądzone, że przeciwnik je wykorzysta (tak jak to się dzieje w ZW), ponieważ musi on najpierw zagrać odpowiednią kartę z ręki. Dodatkowo gra posiada bardzo dobry tryb solo. Minusem są dosyć ubogie karty pomocy. Flashpoint nie jest trudna (wytłumaczenie zasad to 10-15 minut), ale ma trochę mikrozasad, których nie uwzględniono na tych kartach. Podsumowując: polecam ją fanom CDG, jak również osobom, które tę mechanikę chcą dopiero poznać.