GRY WOJENNE
In Magnificent Style: Pickett's Charge
Szarża Picketta
cena:
399.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 1
wiek: od 13 lat
czas gry: od 60 do 60 min.
wydawca: Worthington (2012)
nr katalogowy: WPUB064
projektant: Hermann Luttmann
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
In Magnificent Style is a solitaire game depicting the final desperate Confederate attack on 3 July 1863 at the Battle of Gettysburg, popularly known as Pickett’s Charge. As General Longstreet, you must decide how quickly to press your troops across this deadly open ground before allowing the men to regroup for another bound. But time is not on your side, and the longer your stalwart soldiers remain in this maelstrom of enemy fire.. the more dangerous it becomes, and the less likely they will arrive with the verve and numbers required to carry the day.
With only five turns in which to reach your objective and attack, how far can you push your luck? Your options are simple: Death or Glory!
Game Data:
Complexity: 3 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 9 on a 9 scale
Scale: Each turn is approx. 10 minutes of real time
Game Components:
• One color Rules sheet (some come with a rule book with 18 pages)
• 11" x 17" map
• 1 Player Aid sheet
• 45 double-sided 1/2" round small troop markers
• 28 double-sided 5/8" round large troop markers
• 20 double-sided 1/2" square counters
In Magnificent Style to gra 1 osobowa , której akcja rozgrywa się 3 lipca 1863, ostatniego dnia bitwy pod Gettysburgiem, między 14.30 a 15.30 w trakcie tzw. Szarży Picketta.
Gracz dowodzi oddziałami konfederackimi a w zasadzie 9 brygadami podzielonymi po 3 na lewe i prawe skrzydło oraz centrum. Posiada też żetony dowódców: Picketta, Trimble,a, Pettigrewa, Longstreeta które może przyprządkować do 1 brygady, co daje różne korzyści, modyfikatory, możliwość przerzucenia rzutu kośćmi.
Kwadratowa, duża i gruba plansza jest bardzo funkcjonalna, po prawej stronie znajdują się tor 5 tur gry, sekwencja kroków gry, tabelka z możliwymi rozkazami generałów, tabela wyników ruchu z rzutów 2 kośćmi d6, objaśnienie wyników uzyskanych z rzutów. Mapa bitwy składa się z 10 obszarów z czego 8 dzieli się na 9 kwadratów zaś pozostałe 2 dzielą się na 8 i na 4 kwadraty. Każda brygada musi przesunąć się o 9 lub 10 kwadratów naprzód aby podjąć walkę wręcz ze swoją przeciwniczką z Unii. Siła startowa każdej brygady Konfederacji to 10 zaś Unii to 5. Jednak aby się zbliżyć i zdobyć pozycję Unii należy pokonać wspomniane 9-10 pól, które są zaznaczone zielonymi obwódkami- 3 kwadraty, żółtymi- 3 kwadraty, czerwonymi- 3 lub 4 kwadraty (tzw. Angle- strefa największej koncentracji ostrału Unii). Im bardziej oddział przybliża się do pozycji Unii od pól zelonych do czerwonych, ostrzał staje się bardziej intensywny zaś straty dotkliwsze. Należy pokonać też przeszkody terenowe w postaci Emmitsburg Road i mur przed pozycjami Unii aby podjąć walkę wręcz. 2 pola dają większą ochronę jak Bliss Farm i Codori Farm. Podczas wykonywania rzutów na ruch można uzyskać rezulaty od najlepszych: On the Washington, Cmon Boys, Determined Advance, Advance, Against the Wind do gorszych: Light Fire, Heavy Fire, Rout. Rzuty można powtarzać aż do momentu gdy uznamy, że ryzyko odwrotu i dużych strat jest zbyt duże. Ciekawym mechanizmem są żetony Rally Point Marker, które towarzyszą oddziałowi gdy zdecyduje się na przegrupowanie lub zostają z tyłu gdy gracz popędza swoje oddziały zanadto naprzód. Ryzykuje on jednak zwielokrotnieniem strat w przypadku słabego rzutu i powiekszeniem go o połowę ilości pól od pozycji oddziału do pozycji markera Rally. Gra posiada też duży zestaw kart, które dzielą się na połówkę szarą (wydarzenie korzystne dla gracza), połówkę niebieską (korzystną dla Unii). Jest też podział na efekty w zależności czy oddział przebywa na polu zielonym, żółtym i czerwonym. Np. oddział z dowódcą przy wydarzeniu The general is hit na polu zielonym to brak efektu, na żółtym- dowódca ranny, za czerwonym- dowódca ginie.
Gra jest ogólnie dosyć losowa, wiele zależy od ułożenia kart i losowania wydarzeń, ale odpowiednia taktyka, wykorzystywanie pojawiających się szans pozwala po bardzo krwawej, zaciętej i emocjonującej walce osiągnąć ciężko wywalczone zwycięstwo lub choćby remis.