gry planszowe wojenne > Gra wojenna Most Primosole 14-17 lipca 1943
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Gra wojenna Most Primosole 14-17 lipca 1943

Gra wojenna Most Primosole 14-17 lipca 1943

Starcie o most Primosole

cena:

29.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 2
wiek: od 12 lat
czas gry: od 120 do 180 min.

wydawca: Strategemata (2014)
projektant: Sławomir Łukasik

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


„Most Primosole” jest planszową grą wojenną, wykorzystującą zasady systemu “Wielkie bitwy małych oddziałów”. Starcie o most Primosole zostało podzielone na dwa scenariusze. W pierwszym, brytyjscy spadochroniarze muszą obronić most przed kontratakującymi oddziałami niemieckimi. Oddając historyczne kłopoty lądujących oddziałów, już na początku gry należy ustalić, jakimi siłami dysponuje gracz brytyjski. W grze znajdują się jednostki, które nie dotarły na pole bitwy. Dzięki temu można sprawdzić, jak potoczyłaby się bitwa, gdyby desant powietrzny był lepiej przeprowadzony.


W drugim scenariuszu, stroną zdecydowanie silniejszą są Brytyjczycy. Nie oznacza to, że łatwo przypadnie im zwycięstwo. Po pierwsze muszą nie tylko opanować most, ale także drogę prowadzącą do Katanii. Niemcy zajmują korzystny teren i ich obrona jest już skonsolidowana. Mogą podjąć próbę zniszczenia mostu i w ten sposób powstrzymać atakujących.


Kompletna gra składa się z:
- planszy formatu A3;
- 108 sztancowanych żetonów;
- kolorowej instrukcji (8 stron);
- 1 karty ze scenariuszami;
- 1 karty pomocniczej.

Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.

Czas rozgrywki: 2 – 3 godziny.
Gra dla 2 osób od lat 12.

Podstawowe cechy systemu "Wielkie bitwy małych oddziałów".

1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.

2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.

3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.

4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.


Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.

Recenzje naszych klientów:


nie ma jeszcze żadnej recenzji

zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną