gry planszowe wojenne > Napoleon 1806
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Napoleon 1806

Napoleon 1806

Połączenie gry historycznej i symulacji. Kampania pruska Napoleona w 1806

cena:

249.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Shakos (2017)
nr katalogowy: Shako0001
projektant: Denis Sauvage

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


On August 9, 1806, Frederick William of Prussia, in reaction to the recent creation of the Confederation of the Rhine by Napoleon, decreed the order of mobilization. War becomes unavoidable.

The Prussian army concentrates on Erfurt without waiting for the troops of its Russian ally. Outrunning his opponents, Napoleon enters Saxony with the Grand Army on October 7, 1806 and heads for Berlin.

A week later the Prussians, defeated at Jena and Auerstedt, retreat North. The pursuit led by the Murat cavalry can begin...

When the game meets history:

Napoleon 1806 is a game at the crossroads of history and simulation.
Napoleon 1806 is the culmination of two history and wargame enthusiasts, Denis Sauvage and Julien Busson, who wished to share this passion with you.
With Napoleon 1806, in 1 to 2 hours, two players will relive the clashes between Prussian and French at the heart of the imperial conquests of Napoleon the 1st, which culminated in the battles of Auerstaedt and Jena.

Napoleon 1806 is intended for wargaming seasoned grognards as well as for young conscripts who want to try a new playful sensation. Strategy, anticipation and decision are the engines of the Napoleon 1806 game system.

The rules of Napoleon 1806 are divided into three parts and can be learnt in fifteen minutes. The first one, called "Rules of the Conscript", allows to acquire all the notions of the game easily. The second, "Rules of the Grognard", brings more finesse including "fog of war". The last, "Rules of the Marshal", allows to play Napoleon 1806 in competition.

Will you meet the challenge of doing as well as the Emperor Napoleon or will you succeed in thwarting his plans at the head of the Prussian forces?

How to play Napoleon 1806:

A game of Napoleon 1806 is played in 7 turns, each representing two days of campaign. Players alternate operations with their army corps. Fatigue and losses accumulate until the breaking point of one of the two armies causing the defeat of a player.

The game is based on cards to perform moves and combats. Even if luck is present, strategy is key to victory. Moving your army corps on different approach paths to facilitate maneuvers, managing the fatigue of your men generated by marching and fighting, concentrating your forces in order to win the decisive battle; these are the challenges you will face.

The French troops are more numerous and more experienced than those of their opponent, but time is short before the arrival of the Russian reinforcements, and the Prussian army is not to be underestimated! The French player to win will have to master the art of attacking and speed of action. The Prussian player, although defensive, will have to seize the opportunities presented to him to counter-attack and surprise his opponent. As the game is fast, each player will have the opportunity to take charge of the fate of both armies in one evening.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-09-07 Wielki plus! autor: pietia2015

Napoleon 1806 to wojenna gra bloczkowa dla dwóch osób, wydana przez mało znaną francuską grupę Shakos. Pozwala ona odtworzyć przebieg kampanii pruskiej cesarza Francuzów z października 1806 roku. Jednostki wojskowe reprezentowane są na planszy przez małe drewniane prostopadłościany, z których każdy odpowiada historycznemu korpusowi. Oprócz korpusów obydwaj gracze mają do dyspozycji bloczki lekkiej kawalerii (tzw wedetów) służących do zmylenia przeciwnika i prowadzenia rozpoznania. To, co wyróżnia Napoleona 1806 od innych gier bloczkowych, to niekonwencjonalne zaznaczanie siły oddziałów. Najczęściej jest ona 4 poziomowa (gry Columbia Games) – każda ścianka bloczka to 1 punkt siły. Kiedy GMT wydało Fields of Despair, gdzie zamiast tych 4 poziomów wprowadzono bloczki w zakresie siły od 1 do 20 (które można dowolnie wymieniać jak walutę) myślałem, że nic więcej nie da się w tym temacie stworzyć. Byłem w błędzie – autorzy Napoleona rezygnując z umieszczenia wartości siły na bloczku, sporządzili wykaz korpusów z polami (oddzielna twarda plansza), na których przy pomocy małych kosteczek zaznaczamy siłę oddziałów. Co więcej jest tam także miejsce na odnotowanie bardzo ważnego w grze zmęczenia żołnierzy (dla odmiany oznaczane walcami w oddzielnych polach). Pomysł sprawdza się świetnie, nie utrudnia rozgrywki i nie ogranicza siły bloczka do 4. Wprowadza czynnik zmęczenia bardzo rzadko oddawany w grach wojennych.
Każdy etap to 2 dni, a w jego trakcie możemy aktywować korpusy do ruchu, walki lub spasować i czekać na posunięcie rywala. Aktywacjami sterują karty (osobne talie dla Prus i Francji), wykorzystywane zarówno do ruchu, jak i do bitew, przejęcia inicjatywy, zagrywania wydarzeń premiujących własne oddziały lub utrudniających życie wrogowi. Celem gry jest zdobycie określonych punktów na mapie lub/i wyeliminowanie siły żywej przeciwnika. Przy czym większą agresją musi wykazać się gracz francuski, posiadający na starcie mało komfortową pozycję „goniącego królika”. Gra jest bardzo łatwa do wytłumaczenia nawet 5 minut przed partią, walka przebiega szybko, a emocje są gwarantowane. Na pewno będę często wracał do tego udanego tytułu.
dodano: 2018-08-20 Coś nowego wśród gier bloczkowych autor: adalbert1

Jeżeli chodzi o jakość komponentów, to stoi ona na wysokim poziomie, aczkolwiek z jednym "ale": w moim egzemplarzu część bloczków jest nie do końca prosto wycięta i nieco różni się między sobą rozmiarami. Na szczęście w kilku dotychczasowych rozgrywkach w wersję z mgłą wojny nie stanowiło to problemu. Samo pudło robi dość imponujące wrażenie. Mapa jest piękna, planszetki z grubego kartonu, karty dobrej jakości i z zaokrąglonymi rogami (są 2 talie - jedna po angielsku, druga po francusku), zasłonki (również w dwóch wersjach językowych) zawierają podstawowe informacje potrzebne do gry, wypraska może być. Mogłoby być nieco więcej drewna służącego do oznaczania wyczerpania korpusów i kości służących do rozstrzygania starć (zawsze możemy je zastąpić kartami).
Zasady są proste, aczkolwiek niekiedy może nawet zbyt lakoniczne i stąd można mieć zastrzeżenia do ich klarowności.
Gram tylko wersję z mgłą wojny (tożsamość bloczków jest widoczna tylko dla gracza je kontrolującego), wedetami (służą do rozpoznania/zmylenia przeciwnika) i potajemnym rozstawieniem początkowym. System jest wg mnie bardzo ciekawy, aczkolwiek nie każdemu przypadnie do gustu, a to ze względu na podwójną losowość - dotyczącą zarówno ruchu, jak i walki. Silny nacisk postawiony jest na manewr i zarządzanie postępującym wyczerpaniem wojsk. To ostatnie jest innowacją w stosunku do gier bloczkowych Columbia Games. Dość losowe jest samo poruszanie korpusów. Wybieramy siły, które chcemy poruszyć, a następnie dobieramy kartę, która określa maks. ilość pkt ruchu do wykorzystania (dla Francuzów jest to przedział 1-6, dla Prusaków 1-5 + ewentualne modyfikatory z zagranych kart/zdolności wodzów) z tym, że za każdy dodatkowy korpus, który wybraliśmy, mamy -1 pkt ruchu, więc może zdarzyć się tak, że większego zgrupowania nie poruszymy wcale.
W starciach kości (opcjonalnie karty) określają, ile pkt. wyczerpania lub strat zadaliśmy przeciwnikowi. Lepsze są kości Francuzów, aczkolwiek wiadomo, że kostka bywa kapryśna.
Ogólnie jest tak, że Francuz jest na musiku, ponieważ jego zdaniem jest zbicie pkt. zwycięstwa do zera.
Na pewno warto spróbować.