GRY WOJENNE
Comancheria The Rise and Fall of the Comanche 2nd Printing
Jednoosobowa gra o imperium komanczów w latach 1700-1875
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 1
wydawca: GMT (2024)
nr katalogowy: GMT1611
kod kreskowy: 817054011223
projektant: Joel Toppen
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Comanchería is the second game in Joel Toppen's "First Nations" series. Like its predecessor, Navajo Wars, Comanchería is a solitaire game in which the player plays from the Native American tribe's point of view.
In Comanchería, the player takes command of the Comanche nation. The player must drive hostile tribes from the southern plains, establish dominance over the region, set up trade networks with both friendly tribes and colonial powers, and finally defend all of this against relentless military and cultural attack.
While many mechanics will feel similar to Navajo Wars, Comanchería is a very different game. Comanchería promises to deliver all the tough decisions and drama that Navajo Wars players have come to expect, but with a faster playing time and more streamlined victory objectives.
Awards & Honors
2016 Golden Geek Best Wargame Nominee
2016 Golden Geek Best Solo Board Game Nominee
Wcielasz się w Komanczów i rządzisz na Dzikim Zachodzie, gdzieś tam od 1700 do 1875. Plansza duża, rozłożysz ją i od razu czujesz, że coś się dzieje, żetony porządne, karty też dają radę, a całość wygląda tak, że aż chce się siadać i grać. Zasady na początku to taki chaos, że możesz się pogubić, instrukcja gruba jak książka, ale jak już załapiesz, co i jak, to leci gładko – ruszasz głową, planujesz, a gra ci nie odpuszcza, bo AI przeciwników sprytne jak diabli, serio, czasem masz wrażenie, że ktoś z tobą przy stole kombinuje, a nie tylko kartki przerzucasz.
Klimat wylewa się z tej gry – preria, konie, handel, wojny, wszystko to ma swój smak, zwłaszcza jak sobie coś o Komanczach poczytasz na boku, to jeszcze lepiej wchodzi. Możesz budować swoje imperium, handlować, walczyć, a każda decyzja coś zmienia – raz pójdzie dobrze, raz się posypie, ale zawsze jest o czym myśleć. Drugie wydanie niby trochę poprawione, okładka nowa, ładniejsza, więc jak ktoś się zastanawiał, to teraz fajny moment, żeby brać. Za 260 złotych dostajesz kupę grania, ale to nie jest coś na szybką partyjkę – tu siadasz, rozkminiasz, bawisz się historią. Mnie wciągnęło, bo czuć, że to nie tylko plansza, ale i kawał opowieści. Jak masz czas i lubisz takie klimaty, to bierz. Gra zdobyła nagrodę za najlepszą gre solo w 2016 wg. BGG