gry planszowe wojenne > Commands & Colors: Napoleonics 3rd Printing
GRY WOJENNE
logo przedmiotu Commands & Colors: Napoleonics 3rd Printing

Commands & Colors: Napoleonics 3rd Printing

Trzecie wydanie klasycznej gry o wojnach napoleońskich

cena:

309.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: GMT (2016)
projektant: Richard Borg

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-01-02 Znakomita! autor: jules

Zdevydowanie moja ulubiona część serii Command &Colors (wlaczajac w to wszelkie eydcje od Ancients przez Memoir 44, a skonczywszy na Battle Lore czy nawwet Bitwach Westeros choc ra ostatnia juz jednak znaczaco sie rozni w kwestii mechaniki).

Gra jest dostatecznie zlozona by nie przekraczajac pewnej bariery byc wciaz stosunkowo rposta gra.

Rowniez wykonanie i kolorowe koocki znakomicie wprowadzaja w klimat epoki Napoleonskiej.

Zdecydowanie polecam.


dodano: 2017-05-09 Bardzo dobra pozycja. autor: Michał Przywarski

Moje pierwsze spotkanie z mechaniką Commands & Colors to gra Memoir 44 który był grą prostą i dającą naprawdę dużo zabawy. Po zagraniu wielu partii w Memoir zaczęła mi trochę doskwierać prostota tytułu. Nie jest to nic złego ale chciałem czegoś bardziej złożonego. Natrafiłem przez przypadek na C&C N i od razu gra mnie miała.
Mamy tu do czynienia z dobrze znaną z Memoira 44 mechaniką. Plansza podzielna jest na trzy części. Lewe skrzydło, prawe skrzydło i centrum. Rozkazy naszym jednostką wydajemy za pomocą kart. Karty mówią nam ile jednostek i w jakiej sekcji możemy poruszyć .Dodatkowo mamy karty taktyk które pozwalają nam na wykonywanie najróżniejszych manewrów jak szarża na bagnety, ostrzał artyleryjski czy forsowny marsz. Wszystko to już znamy z Memoira 44. Dlaczego więc C&C N jest ciekawsze?
Przede wszystkim każda jednostka na polu bitwy ma swoje statystyki , każda walczy inaczej. Gra wprowadza dowódców którzy wspierają jednostki. Ale chyba najważniejsze są cztery zasady które sprawiają, że C&C N jest grą o wiele bardziej złożoną i ciekawszą od M44
- Czworoboki – piechota może wykonać manewr obronny przeciwko kawalerii zwany „Czworobokiem”
- Odskok kawalerii – w odpowiedz na szarżę piechoty kawaleria może dokonać odskoku i przegrupowania
- Wsparcie artylerii – możemy synchronizować ataki kawalerii i piechoty z ostrzałem artyleryjskim
- i wreszcie chyba najważniejsza zasada – ilość kości ataku zależna jest od ilości bloczków w oddziale.
Te cztery reguły plus jakość komponentów oraz to jak idealnie wręcz zasady C&C pasują do czasów napoleońskich sprawiają, że w każdej partii czujemy się jak generał.
Commands & Colors Napoleonics nie jest grą dla wszystkich. Trzeba na pewno lubić okres wojen napoleońskich oraz mechanikę C&C która swoje wady ma. Jednakże dla tych którzy lubią ten niesamowity okres naszej historii oraz przebrną przez żmudny proces naklejania naklejek na drewniane bloczki gra złapie i na długie długie godziny będzie trzymać na dawnych polach bitew ;)
dodano: 2017-02-04 Bardzo dobra! autor: pietia2015

Commands & Colors Napoleonics jest grą bloczkową autorstwa Richarda Borga, znanego najbardziej z popularnego Memoir’44. W podstawowej wersji możemy spróbować swoich sił w potyczkach wojsk angielskich i francuskich. Anglikom pomagać będą w zależności od scenariusza Portugalczycy lub ich przyjaciele z Księstwa Brunszwiku. Mechanika gry jest bardzo prosta – rywale zagrywają naprzemiennie karty, umożliwiające ruch i atak oddziałami z określonej części pola bitwy (prawe i lewe skrzydło, centrum). Rozgrywkę urozmaicają ponadto karty taktyczne – dzięki nim uzyskujemy na przykład posiłki, rzucamy do szarży kawalerię. Czas partii jest krótki – przy dobrej znajomości przepisów ukończymy ją w godzinę. Jednocześnie dzięki temu gra jest dynamiczna i emocjonująca. Mimo prostoty zasad oferuje także pewną głębię – każdy rodzaj broni posiada swoją charakterystykę – inaczej walczy kirasjer, inaczej lekki kawalerzysta czy lansjer. Poszczególne armie narodowe (wyszły jako dodatki) również mają wyjątkowe cechy, oddające elementy doktryny wojennej (Austria) lub pewne niedostatki organizacyjne i logistyczne (Rosja). Seria nabiera rozmachu jednak dopiero po wprowadzeniu kart taktyki z dodatku Generals, marshals, tacticians, umożliwiających lepsze wykorzystanie dowódców oraz większą liczbę niekonwencjonalnych zagrań (np. tyraliera piechoty). Pozycja zdecydowanie godna polecenia szczególnie dla osób rozpoczynających przygodę z grami wojennymi. Obowiązkowa dla fanów epoki napoleońskiej, w której my Polacy stanęliśmy jako jedni z nielicznych u boku Cesarza, a teraz jako gracze mamy okazję zmienić historię i cieszyć się z klęski Wellingtona pod Waterloo.
dodano: 2017-01-11 Świetna! autor: Cezary Domalski

Seria "Command&Colors: Napoleonics" stanowi dobre wprowadzenie do gier wojennych, szczególnie dla młodszego pokolenia, które interesuje się epoką napoleońską. Solidna jakość wykonania, atrakcyjna szata graficzna, krótki czas rozgrywki (do godziny) oraz duża ilość scenariuszy w pudełku powoduje, że gra szybko się nie znudzi. Przepisy regulują najważniejsze aspekty napoleońskiego pola bitwy (czworoboki, szarże kawalerii, różnice poszczególnych rodzajów broni, itp.) w sposób na tyle przystępny, by debiutanci nie zagubili się w gąszczu przepisów a reguły były możliwe do wytłumaczenia w 15 minut. Znaczący poziom losowości (dobór kart oraz rozstrzyganie starć) powoduje, że początkujący gracz jest w stanie skutecznie powalczyć nawet z doświadczonym przeciwnikiem.