GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Via Nebula

Via Nebula

Gra ekonomiczna typu worker placement Martina Wallace'a

cena:

159.90 119.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 119.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 45 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Martin Wallace

wersja językowa: polska

Opis


Oto po wielu wiekach dolina Nebuli wyłoniła się z mrocznych odmętów historii. Osnute gęstą mgłą łąki i lasy, dawno temu zamieszkane przez nieprzyjazne istoty, czekają dziś na dzielnych odkrywców, którzy bez strachu przemierzą zapomniane ścieżki, zbiorą bogactwa ziemi i wzniosą nowe budynki na ruinach zdewastowanych miast. Czy zostaniesz bohaterem doliny i pomożesz odzyskać jej świetność i spokój?


Na początku gry w „Via Nebula” na planszy znajduje się siatka złożona z heksów – w tym kilku pól eksploatacji z dostępnymi surowcami (drewno, kamienie, zboże i żywność), placów budowy rozsianych po całej planszy i mnóstwa mgły. Gracze mogą co turę wykonać dwie akcje z następujących:

Umieszczenie na planszy rzemieślnika
Umieszczenie na planszy placu budowy

Eksploracja pola mgły

Eksploracja pola skamieniałego lasu (ten wybór zużywa obie akcje)

Transport surowca na jeden ze swoich placów budowy

Wzniesienie budynku


Aby wznieść budynek, musisz wypełnić warunki z jednej z Twoich kart kontraktu. Na początku gry masz do dyspozycji dwa własne kontrakty. Można wykorzystać też jeden z 4 kontraktów neutralnych, które działają na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” – i to by było na tyle, jeśli chodzi o współpracę! Dodatkowo większość kontraktów ma specjalne efekty, które zostają aktywowane, gdy spełni się wszystkie warunki z karty.
Gra dobiega końca, gdy jeden z graczy wzniesie piąty budynek. Przeciwnicy mają wtedy do wykorzystania dwie ostatnie akcje, a następnie wszyscy podliczają punkty na podstawie oczyszczonych heksów, zbudowanych pól eksploatacji i wartości punktowej zakończonych kontraktów, ponadto gracz, który zbudował piąty budynek, otrzymuje bonus. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa!

Zawartość pudełka:

plansza główna (dwustronna)
4 plansze gildii
42 karty
24 place budowy
60 płytek łaki
20 żetonów eksploracji
5 specjalnych żetonów eksploracji
20 budynków
12 rzemieślników
90 surowców
instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-02-01 Niedoceniana autor: wojtast

Przepiękna gra typu "gateway plus". Prosta, ale trochę trudniejsza niż np Wsiąść do Pociągu. Zresztą, gra w pewnym sensie jest mechanicznie podobna do owych "pociagów". Budujemy połączenie placów budowy z dostępem do surowców, które następnie musimy przetransportować na ową budowę aby zrealizować kontrakt.
Jest to coś innego, więc jeśli komuś podobało się WdP i chciałby podobną grę, ale w innym klimacie to polecam.
Gra ma piękne grafiki, piękną planszę, a wszystkie komponenty są bardzo dobrej jakości (drewniane różowe świnki robią furorę). Pierwsze wrażenie jak zobaczyłem wypraskę było: "genialna!". Niestety miejsce na główną planszę jest strasznie ciasno spasowane, przez co trzeba planszę wsuwać pod kątem, lub trzymać nad calą wypraską i wtedy wystaje trochę wieko pudełka. Poza tym jednym niedociągnięciem jest bardzo wygodnie.
Regrywalność na trochę ponad średnim poziomie. Losowy jest rozkład początkowych surowców oraz otrzymujemy 2-stronną planszę (prostszy i trudniejszy wariant). Poza tym gra pod piękną graficzną otoczką jest trochę abstrakcyjna, ale pomimo to rozegraliśmy 7 partii w ciągu kilku dni i wciąż ma się ochotę na więcej.
Mam wrażenie, że gra jest niesłusznie niedoceniana. Nie wiem z czego to wynika, zwłaszcza że cena jak na tę pozycję jest wyjątkowo atrakcyjna.
Nie jest to tytuł genialny po którym się nie śpi po nocach, ale godny polecenia zwłaszcza do rodzinnego grania.
dodano: 2019-02-01 W sam raz na start autor: Srebrniki

Bardzo przyjemna i relaksująca gra, w sam raz dla osób, które wcześniej nie miały do czynienia z planszowymi grami strategicznymi — przetestowane na znajomych.

Zależnie od ilości osób rozgrywka trwa ok. 30 - 60 minut, na planszy wszystko dzieje się dość dynamicznie, nie zdarzały nam się żadne dłuższe przestoje, m.in. dlatego, że możliwych do wykonania akcji jest tylko kilka — budowanie drogi, odblokowanie surowców, transport surowców, budowa budynku oraz opcjonalne dodatkowe akcje w trakcie realizacji kontraktu.

Zasady są proste i jest ich tylko kilka, nie trzeba zatem tracić czasu na ciągłe kartkowanie instrukcji. Raz tylko mieliśmy wątpliwości, czy można transportować surowce przez pole z własnym budynkiem lub polem budowy, w końcu i tak muszą znaleźć się na tym polu, ale wg instrukcji nie można tego zrobić, transport odbywa się tylko i wyłącznie przez pola łąki.

Najciekawszym elementem gry w mojej opinii jest kooperacja, która bardzo szybko może się przerodzić w rywalizację. Razem budujemy drogi i odblokowujemy surowce, może się jednak zdarzyć, że po odblokowaniu surowców w niefortunnym dla nas momencie pozostali gracze wybiorą wszystkie potrzebne nam zasoby. Nawet jeśli ich nie potrzebują, tylko po to, aby zablokować jakiś kontrakt, który mieliśmy zamiar zrealizować. Oczywiście nie musi się tak stać, równie dobrze wszyscy mogą sobie wzajemnie pomagać, wszystko zależy od podejścia graczy.

Podczas naszych rozgrywek nie znaleźliśmy strategii, która zawsze pozwalałaby na pewne zwycięstwo. Wykorzystując pewne kontrakty można zdobyć sporą ilość dodatkowych punktów, wymaga to jednak uważnego planowania swoich akcji, trochę szczęścia, aby akurat trafić na dany kontrakt i wykupić go przed innymi graczami, a na koniec i tak wcale nie daje gwarancji wygranej. Można więc z czystym sumieniem powiedzieć, że gra jest dobrze zbalansowana.

Ocena wystawiona na podstawie naszych oczekiwań. Zanim zdecydowaliśmy się na zakup, dokładnie sprawdziliśmy czego możemy się spodziewać. Jeśli ktoś szuka czegoś strategiczno-ekonomicznego, ale nie ma ochoty na wielogodzinne sesje jak w przypadku innych, bardziej skomplikowanych tytułów, to pewnie będzie zadowolony. Via Nebula bardzo przypadła nam do gustu, szybka, prosta, z elementami rywalizacji i kooperacji jednocześnie, dobrze przystosowana dla 2, 3 i 4 graczy (zasady zmieniają się w zależności od tego ile osób bierze udział w rozgrywce) i przede wszystkim bardzo łatwo namówić do niej znajomych.
dodano: 2018-06-21 Jak odbudować miasto podprowadzając sąsiadowi świnię autor: flowermaiden

Via Nebula to przepięknie wydana gra strategiczno-logiczna wagi lekko-średniej. Naszym zadaniem jest odbudowanie miast w fantastycznej dolinie Nebula. Aby wygrać potrzebujemy zebrać najwięcej punktów zwycięstwa za zrealizowanie kontraktów na budowę miast na ruinach poprzedniej cywilizacji. Wydobywamy i transportujemy surowce (drewno, żywność, kamień, glinę, zboże) z różnych losowych miejsc na planszy i gdy mamy właściwą ich kombinację, możemy postawić swój budynek. Kto pierwszy zbuduje wszystkie swoje budynki, uruchamia koniec gry i punktowanie. Ciekawa jest możliwość podkradania surowców naszym przeciwnikom oraz używania ich ścieżek transportu. Czasami nawet chcemy, żeby inni skorzystali z naszych kamieni czy świnek, bo dzięki temu zwalnia się pionek rzemieślnika, którego możemy wysłać w inne miejsce planszy do następnych niezbędnych surowców.

Gra jest prześlicznie wydana, choć temat doliny Nebuli jest czysto estetyczny. Robi wrażenie funkcjonalna wypraska, bajeczne ilustracje na pudełku, kartach, oraz planszetkach graczy. Plansza solidnej grubości jest czytelna a jednocześnie pełna kolorowych szczegółów, ma stronę rozgrywki "dla początkujących" i "dla zaawansowanych". Prawdziwą przyjemność w obcowaniu dają drewienka surowców i budynków (kształt świnek jest słodki). Wykonanie jest najwyższej klasy i jakości. Jedynym minusem jest zbyt podobny kształt i kolor drewienek zboża i drewna - trzeba pilnować, żeby się nie pomylić czego potrzebujemy do realizacji kontraktów.

Zasady gry są jasno i przejrzyście wytłumaczone w instrukcji, samo tłumaczenie trwa nie dłużej niż 10 minut. Partia zajmuje do godziny i jest płynna, a efektywne i szybki pozyskiwanie surowców oraz budowa budynków daje poczucie satysfakcji. To nie jest gra pełna klimatu, ale za to daje pole do planowania i sprytnego wykorzystywania okazji. Bardzo polecam tę grę, jeśli szukasz pięknie wydanej, niezbyt długiej gry strategicznej. Dzięki bajkowej szacie graficznej gra może zachęcić nawet mniej ograne osoby.