gry planszowe strategiczne > Misja: Czerwona Planeta
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Misja: Czerwona Planeta

Misja: Czerwona Planeta

Czerwona planeta i jej bogactwa naturalne mogą być twoje!

cena:

184.50 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 90 min.

wydawca: Galakta (2016)
nr katalogowy: PL-VA93
projektant: Bruno Faidutti , Bruno Cathala

wersja językowa: polska

Opis


Jest rok 1888. Pod powierzchnią Marsa odkryto bezcenne minerały. Energia pozyskana z celerium może popchnąć ludzkość ku przyszłości, a kryształy sylvanitu są gęstsze od wszystkiego, co można znaleźć na Ziemi. Najważniejsze jest jednak to, że na Marsie znaleziono ogromne pokłady lodu, który może zostać wykorzystany do stworzenia atmosfery, niezbędnej do skolonizowania planety. Rozpoczął się brutalny wyścig o zdobycie tych zasobów naturalnych. Twoja kompania wydobywcza zrobi wszystko, aby wysunąć się na prowadzenie i przejąć dla siebie bezcenne złoża, kryjące się na Czerwonej planecie.

W grze Misja: Czerwona planeta 2-6 graczy wciela się w role kierownictwa korporacji wydobywczych, które w wiktoriańskim wieku pary ruszają na podbój Marsa. Gracze wysyłają swoich astronautów, aby zbadać różne strefy Marsa i wydobyć z nich wartościowe surowce.

Niniejsze wydanie to nowa edycja gry, wzbogacona o potężne karty wydarzeń oraz możliwość badania księżyca Phobos. Dzięki tym usprawnieniom Misja: Czerwona planeta zyskała już doskonale dopracowany, ostateczny kształt.

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 1 plansza Marsa ● 1 płytka „Zagubieni w przestrzeni” ● 1 księżyc Phobos ● 36 kart statków ● 30 kart wydarzeń ● 54 karty postaci ● 1 karta misji globalnej ● 1 platforma startowa ● 1 wskaźnik rund ● 86 żetonów punktów ● 11 żetonów surowców ● 20 żetonów miejsc docelowych ● 1 instrukcja ● 132 plastikowych astronautów ●

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-01-15 Moja ulubiona! autor: iskierka

Misja Czerwona Planeta to jedna z moich ulubionych gier i nieustannie zadziwiam się czemu nie jest bardziej popularna. Mało o niej słychać. Tymczasem to prawdziwy skarb! Zacznijmy od tego, że jest znakomicie wydana, wszystkie elementy są wysokiej jakości i zachwycają. Ilustracje są świetne, ale to co zachwyca mnie najbardziej to nasi mali astronauci. Nie jestem fanką figurek, ale te są kosmiczne! Klimat gry jest niesamowity i bardzo wyczuwalny, to nie jest suche euro ale miła klimatyczna strategia. To połączenie wyprawy na Marsa ze steampunkiem. Naszym celem jest zdobycie Marsa i zajęcie jego terytoriów, które przyniosą nam najwięcej punktów. Mamy tu wiele mechanizmów, które bardzo lubię w grach. Po pierwsze każdy ma na ręku małą talię postaci, z której może zagrać jedną kartę na rundę i wykonać to, co jest na niej napisane. Wszyscy gracze zagrywają zakryte karty w tym samym momencie, co jest świetne, bo wszyscy zastanawiają się co zrobić i nie trzeba na nikogo długo czekać. Później następuje odliczanie i po kolei, zgodnie z numerami na kartach, gracze wykonują akcję. Naszych astronautów wstawiamy do rakiet, ale to dopiero początek drogi - rakieta może dolecieć w inne miejsce, a nawet wybuchnąć przy starcie. Gdy dolecimy już na Marsa, możemy się przemieszczać, a jeśli kontrolujemy obszar możemy też zdobyć cenne minerały, które dadzą nam punkty zwycięstwa. Mamy tu więc element area control, który też bardzo lubię. I jeszcze trzecia rzecz - tajne cele. Każdy z graczy ma swój tajny cel, za zrealizowanie którego dostanie na koniec gry dodatkowe punkty. Ta gra ma w sobie wszystko co dla mnie najlepsze i dodatkowo jest świetnie wydana. Zawsze dobrze się przy niej bawimy. Myślę, że jej jedynym minusem jest to, że partie są do siebie dość podobne.
dodano: 2017-04-18 Wylądować na Marsie i się wzbogacić autor: flowermaiden

Misja: Czerwona planeta to dynamiczna gra, w której staramy się zdobyć astronautami przewagę na najintratniejszych regionach Marsa. Zdobywamy punkty kontrolując obszary z 3 różnymi rodzajami surowców lub też starając się wypełnić tajne misję, które wylosowaliśmy. W jednej rundzie każdy gracz zagrywa jedną z 9 kart postaci. Gracze mają te same karty, ale już myk polega na tym kiedy wykorzystamy jakiś ruch i czy inni nie pokrzyżują naszych planów. Co oznacza, że gra ma sporą dozę nieprzewidywalności. Chyba, że uda nam się zapamiętać, kto co już zagrał, ale wierzcie mi to nie jest proste. Karty pozwalają nam wysyłać na Marsa naszych astronautów, przemieszczać ich po planecie lub krzyżować szyki innym graczom.
Gra trwa 10 rund, w trakcie których punktujemy kontrolowane zasoby oraz na koniec gry sprawdzamy czy spełniliśmy warunki misji (np. czy mamy przewagę w jakimś regionie).

Gra jest ślicznie wydana. Bardzo podoba mi się klimat graficzny - komiksowy steampunk z przymrużeniem oka. Jest kolorowo, estetycznie, ale też i funkcjonalnie. Karty, figurki astronautów, żetony, mapa Marsa - wszystko jest świetnej jakości. Według mnie nie ma się do czego przyczepić, jeśli chodzi o wydanie.

Zasady są w miarę proste i przystępne. Instrukcja jasno wprowadza i tłumaczy reguły oraz ewentualne niejasności. Po jednej grze i poznaniu zdolności kart postaci moim zdaniem gra się płynnie i sprawnie, nawet w większym gronie.
Nie przekonał mnie tylko wariant na 2 osoby. Moim zdaniem gra potrzebuje przynajmniej 3 lub 4 graczy, żeby w pełni rozwinąć swoje skrzydła.

Polecam Misję: Czerwona planeta. To średnio-lekka gra, w której wiele się dzieje, nieraz trzeba się dostosować do zwrotów akcji - jest emocjonująco. Czasem trzeba zaryzykować. Przepychanki wśród graczy to chleb powszedni. Nie jest to głęboka strategia, jednak bez pomyślunku i taktycznego zmysłu nie uda się prześcignąć innych graczy. Daje radochę:-)